AltF4 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Det er vanskelig å skjønne hvorfor det er så ille før du ser det, flere har visst hvordan det sluttet og ikke syntes det hørtes så ille ut, men endret helt mening etter at de har sett hvor dårlig den er Alt blir på en måte hengende uten noe svar For ikke å glemme at det har flere plothull enn en sil Nettopp ferdig. Hva er det folk egentlig bråker for? Jeg syns avslutningen var grei, selv om jeg syns det ble litt mye Final Fantasy mot slutten. Alt fokuset lå til slutt på å stoppe reaperne, og det gjorde jeg. Føler vel ikke egentlig at jeg trenger noe mer konklusjon - hva savner du? Og hvilke plotholes sikter du til? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Egen tråd for det her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1421767 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Alt fokuset lå til slutt på å stoppe reaperne, og det gjorde jeg. Føler vel ikke egentlig at jeg trenger noe mer konklusjon - hva savner du? Og hvilke plotholes sikter du til? Hvordan kom Normandy seg inn i et slikt hyperspace-greier? Og hvorfor "flykter" det fra strålen? Og hvorfor blir skipet ødelagt? Og hvorfor kræsjlander de på en grønn og frodig planet? Hvorfor blir ikke hele universet ødelagt av ødelagte Mass Relays, slik som skjedde med Batariene når vi sprengte Mass Relayen deres i Mass Effect 2 - Arrival DLC. Og hva gjør lagkameratene jeg hadde med meg på Jorda ombord i skipet? Litt av det man pirker på. 1 Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 OK, det kan jeg jo si meg enig i. Etter å ha fått den litt på avstand er det som irriterer meg mest Final Fantasy-etterligningen jeg syns det ble mot slutten, men jeg ser jo nå at det er digre plot-holes. Men, kan noen forklare meg det med TMS og GR? Jeg skjønte aldri det, men tar det i spoiler: Er det slik at det er to forskjellige slutter per valg? Altså seks slutter totalt? Og hva er grensa for hver slutt? Selv hadde jeg rundt 4800 og en readiness på 86%. Valgte paragon-slutten, å ta kontroll over reaperne. Normandy landet på en grønn planet, og ut kom Garrus og Joker. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Det er opp til 17 forskjellige sluttsekvenser, avhengig av hva du klarer å gjennomføre. Men hovedsaklig er det bare tre slutter. Grønn, Blå og Rød eksplosjon. Hos meg, som hadde ca 3500 readiness, kom Joker på samme grønne planet, med EDI-dama si og dama mi. Wait what? Hun tok jo jeg med meg på Jorda! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 OK, det kan jeg jo si meg enig i. Etter å ha fått den litt på avstand er det som irriterer meg mest Final Fantasy-etterligningen jeg syns det ble mot slutten, men jeg ser jo nå at det er digre plot-holes. Men, kan noen forklare meg det med TMS og GR? Jeg skjønte aldri det, men tar det i spoiler: Er det slik at det er to forskjellige slutter per valg? Altså seks slutter totalt? Og hva er grensa for hver slutt? Selv hadde jeg rundt 4800 og en readiness på 86%. Valgte paragon-slutten, å ta kontroll over reaperne. Normandy landet på en grønn planet, og ut kom Garrus og Joker. Det er tre avslutninger: Destroy (rød, syklusen er bullshit) Control (blå, syklusen fortsetter) Merge (grønn, syklusen ender) Vil ikke kalle noen av dem paragon eller renegade, men med tanke på at alle sluttene ender 90% likt (Mass Relays ødelagt, sivilisasjoner i ruiner, mesteparten av annen teknologi tapt) er det egentlig ett fett. Du kan lese indoktrineringsteorien om du ønsker, som forsøker å forklare alt sammen. Personlig tror jeg det kommer av at Mac Walters er en utrolig dårlig forfatter som ble bedt om å bygge opp til en MMORPG, men man kan jo håpe på en større plan. EMS og GR har noe å si for hvilke avslutninger du kan få, mer er bedre. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Hva er vitsen med å bare snakke i spoilers her, når vi har en egen tråd hvor man kan snakke fritt om spillet, uten å spoile for resten? 2 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Fordi spørsmålet kom i denne tråden, og ikke alle leser begge trådene. Og spoilere åpner du på eget ansvar, så... Ser ikke helt hva vi "spoiler for resten"? 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Egen tråd for det her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1421767 Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Nesten ferdig med spillet nå, men merker jeg fikk et helt apatisk forhold til karakteren min etter den cutscenen og følgende hendelser på Thessia. Hater når utviklerne prakker slike ting på deg når det er så lett å unngå. Det samme skjedde i Witcher 2 og hadde akkurat samme effekt. :/ Et ekstremt pent spill i alle fall da. Utrolig hva de har fått til på den gamle xboxen. Bare jeg som synes det var overaskende få kompanjonger i spillet? Vi fikk velge blant nesten 20 stykker i ME 2 så får vi bare 5 i ME 3 og 3 av de har vi sett alt for mye til allerede. Digga Kasumi både i og utenfor combat, jeg. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Vi fikk velge blant nesten 20 stykker i ME 2 Nå føler jeg nesten du må liste opp disse 20! Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Det var over 10 i alle fall? Whatevs, you get my point. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Jeg har ikke kjøpt ME3 enda, men registrerer at det er en del gnål rundt slutten. Er det mulig å få noe innblikk i dette uten grove spoilere? Er det ingen ordentlig slutt? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Kort fortalt, Isbilen. Gjennom alle tre spillene gjør du handlinger og ting som forandrer historien i spillet. Og Bioware forteller oss gang på gang på gang at slutten er basert på handlingene vi gjør. Og så får vi servert tre versjoner av samme cutscene, uansett om man har spilt gjennom spillet som 100% Renegade, 100% Paragon eller hva enn man har gjort. Uansett hva du gjør, slutter spillet på samme måte. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Greit for meg, sånne moralsystemer i spill pleier aldri å være noe bra uansett. Heller en bra slutt enn ørten halvhjertede. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Hadde isåfall slutten vært bra, ville jeg vært enig med deg. Problemet er at den slutter brått. Den gir ingen oppsummering eller videre forklaring eller noe som helst. Det er bare den korte sekvensen, og the end. Og spilleren sitter igjen med en haug med spørsmål om hvorvidt det var seriøst eller ei. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Altf4: Effective Military Strength er Total Military Strength x Prosentverdien frå Galactic Readiness. > 5000 EMS for sikker veg til "beste" slutt, 4000-4999 så er den oppnåeleg med høg persuasion eller kjapp interrupt. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Og 3600 er vel absolutt maksimale for de med piratkopi (derav ingen multiplayer) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Og 3600 er vel absolutt maksimale for de med piratkopi (derav ingen multiplayer) Bare å hacke en verdi til å gi +10 000 TMS, så går det glatt det. Noe annet som er irriterende med Mass Effect 3 er at du ikke lenger har kontroll over "din" Shepard, dine valg har 0 å si på handlingen bortsett fra 3-4 steder torr jeg det er totalt og du får ikke 10% så mange valg i ME3 som du gjorde i ME2 med resten fylt med autodialog. Det hele resulterer i at uansett hva du gjør er John Shepard en karakter som ikke minner meg om hvem Shepard var i ME og ME2, færre valg gjør meg også langt mindre interessert i historien og jeg endte opp med å presse meg gjennom de siste 5 timene. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Jeg søkte litt på nettet men fant ikke en plass å gjøre den endringen. Har du noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå