weebl Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Det kan virke som om det er noe på gang her ja...... skal bli spennende å se hva som skjer. http://www.reddit.co...nitely_hinting/ edit: Slenger inn litt mer http://www.reddit.co...of_mass/c40sq1z Det jeg frykter er at historien kanskje ikke er helt over ennå, men vi får resten i en DLC. Gamle BioWare ville selvsagt aldri ha gjort noe sånt, men EA-BioWare, derimot... Det er akkurat det som er så fælt, day one DLC og eventuelt så kommer det en skikkelig slutt på spillet som enda en jævla DLC, Bioware er geniale de så kan være de har noe lurt på lager men om det er tilfellet så må fansene få høre noe relativt snart for de har faen meg rørt opp helvette på hvert eneste fora på hele nettet. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Hvis de legger ut slutten som betalt DLC kommer jeg til å kjøpe den, men aldri kjøpe noe fra Bioware igjen, og det sier jeg som tidligere Bio-drone jeg trenger en slutt ffs!! Endret 16. mars 2012 av Joakim vas Normandy Lenke til kommentar
weebl Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Om slutten kommer som en DLC så skal jeg laste ned en piratkopi og spille gjennom, gidder faen ikke å gi EA og Bioware noen penger før jeg har fått tilbake troa på de. alt annet av mass effect content har jeg kjøpt nesten uten å lese tittelen på produktet men er ekstremt skuffet over slutten på ME3 3 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Kan noen forklare hvorfor så mange ikke liker slutten uten å spoile den? Avslutter den ikke serien? Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Det er vanskelig å skjønne hvorfor det er så ille før du ser det, flere har visst hvordan det sluttet og ikke syntes det hørtes så ille ut, men endret helt mening etter at de har sett hvor dårlig den er Alt blir på en måte hengende uten noe svar For ikke å glemme at det har flere plothull enn en sil Endret 17. mars 2012 av Joakim vas Normandy Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Sikker på at det faktisk er slutten om alt bare blir hengende? Bioware har allerede sagt at vi ikke bør slette våre gamle filer fra Mass Effect 3. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Ingen direkte spoilere, men for å være på den sikre siden: TIng tyder på at det ikke er det i spillet også, men det kan jo være at de rett og slett ble late og at man bare ser ting man vil se Endret 17. mars 2012 av Joakim vas Normandy Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Sikker på at det faktisk er slutten om alt bare blir hengende? Bioware har allerede sagt at vi ikke bør slette våre gamle filer fra Mass Effect 3. Selvfølgelig, du skal jo få lov til å kjøpe DLC for 1000 kr først. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Det som gjør denne situasjonen med avslutningen og DLC så spesiell er at om ikke DLC´en er en fortsettelse på historien så blir den meningsløs. Og om den "bare" er en bearbeidning av den avslutningen vi sitter med nå... vel, for å si det sånn så burde den ikke koste noe. Men igjen, om den ikke koster noe: Hvorfor gjøre det? Hvorfor da ikke bygge den inn i det ferdige spillet? Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Jeg tok From Ashes-oppdraget i sta, hadde helt glemt at jeg hadde løst inn koden så trodde oppdraget var en del av spillet. Har nå protheaneren(?) Javik på laget, ikke en veldig spennende karakter. Fikk oppdraget gratis gjennom samlerutgaven av spillet, men ikke akkurat mye å hoppe i taket av. Hele samlerutgaven var ganske dårlig. Ikke bruker jeg utstyret, "hunden" ser jeg sånn av og til (vandrer rundt i armory) og våpnene fikk jeg bedre utgaver av ganske fort. Fikk en liten åpenbaring i dag (endelig), jeg klager jævlig mye på spillets mange mekanismer og mangler på sådan, men det er når jeg beveger meg bort fra gameplayet og inn i samtalene med folk jeg kjenner at jeg elsker serien. Universet er så utrolig flott. Endret 17. mars 2012 av AltF4 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Hvorfor da ikke bygge den inn i det ferdige spillet? Fordi Bioware rører opp helvete på hvert eneste diskusjonsfora på nett (med unntak av kvinenguiden) PR-stunt much? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Fordi Bioware rører opp helvete på hvert eneste diskusjonsfora på nett (med unntak av kvinenguiden) PR-stunt much? Det sies at all PR er god PR. Vel, ikke alltid. Innen nå har hele internett fått med seg at Mass Effect 3 sin avslutning er et clusterfuck uten like, og det er ikke positivt. Ikke i en bransje som denne. Selv om de nå kommer med et DLC som fortsetter der vi ble sluppet av sist er det nok av spillere som sannsynligvis ikke kommer til å få spilt den. Det vil da si at selv om alt dette er planlagt så vil det fremdeles sitte spillere rundt om som ikke får spilt den faktiske avslutningen på trilogien. Å utelukke denne delen fra spillet og servere den som DLC er dermed verken god planlegging eller PR. For ikke å snakke om hva som skjer om dette DLC´et ikke er gratis. EDIT: Med mindre Mass Effect 3 ikke er det siste spillet i serien, og avslutningen bare var en cliffhanger @AltF4: Javik har veldig mye god dialog etterhvert. Ikke nødvendigvis noen mind-blowing åpenbaringer, men har tilbyr et annet perspektiv på ting. Spesielt samspillet mellom han og Liara kan til tider være veldig interessant. Liker også hans kommentarer om de forskjellige rasene. Spesielt de om Salarians. "...They used to eat flies (!)" Synes dog at de kunne klart seg uten å legge han inn i spillet. Han tilbyr ikke så mye nyttig og det er tilsynelatende ingen som legger merke til at en rase som har vært utdødd i over 50000 år plutselig spankulerer rundt. Man dulter borti nok Prothean-informasjon i spillet at jeg ikke på noen som helst måte føler han er nødvendig. Og nødvendig synes jeg nesten han burde ha vært, da hans rase er svært viktig for bakgrunnshistorien. Endret 17. mars 2012 av Lakus Lenke til kommentar
weebl Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 er litt merkelig dette med javik ja, han er den siste prothean og de fleste på skipet bryr seg ikke stort om det i det hele tatt. men om du tar han med til the citadel så møter du blandt annet på en hanar som blir litt fløbber i fitta av å se han, ehm kanskje ikke helt rett analogi, uansett you know what I mean. men ja javik skulle ha vært en viktig hovedkarakter i spillet, ikke en ny badass smågretten kriger som sitter i et lasterom og mumler og tenker på gamle slag. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) er litt merkelig dette med javik ja, han er den siste prothean og de fleste på skipet bryr seg ikke stort om det i det hele tatt. men om du tar han med til the citadel så møter du blandt annet på en hanar som blir litt fløbber i fitta av å se han, ehm kanskje ikke helt rett analogi, uansett you know what I mean. men ja javik skulle ha vært en viktig hovedkarakter i spillet, ikke en ny badass smågretten kriger som sitter i et lasterom og mumler og tenker på gamle slag. Han har en fin liten krangel med Liara etter Thessia, han har også en stor motivasjonsevne på Thessia og andre steder. Det som irriterer meg mest med Thessia er at etter oppdraget kan du gå og "trøste" Liara, hadde faktisk forventet at Shepard skulle kommet med en klem eller noe slikt når man gjorde paragon-triggeren, men såpass menneskelig er ikke Shepard. Etter neste oppdrag drikker Tali seg full fordi Miranda drepte sin gale far, Mac Walters confirmed for retard. Og folk syns spillet er bra utenom slutten :nei2: Endret 17. mars 2012 av arni90 Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 @AltF4: Javik har veldig mye god dialog etterhvert. Ikke nødvendigvis noen mind-blowing åpenbaringer, men har tilbyr et annet perspektiv på ting. Spesielt samspillet mellom han og Liara kan til tider være veldig interessant. Liker også hans kommentarer om de forskjellige rasene. Spesielt de om Salarians. "...They used to eat flies (!)" Synes dog at de kunne klart seg uten å legge han inn i spillet. Han tilbyr ikke så mye nyttig og det er tilsynelatende ingen som legger merke til at en rase som har vært utdødd i over 50000 år plutselig spankulerer rundt. Man dulter borti nok Prothean-informasjon i spillet at jeg ikke på noen som helst måte føler han er nødvendig. Og nødvendig synes jeg nesten han burde ha vært, da hans rase er svært viktig for bakgrunnshistorien. Ja da, akkurat det syns jeg var veldig interessant også. Men, det er som nevnt både av deg og i tråden, en jævlig merkelig behandling av spillets oppbygning av protheans. Sitter nå "fast" i spillet. Ikke fordi jeg sliter med noe, men fordi jeg ikke aner hva jeg skal velge. Støtte Legion og upload the code eller la dem dø? Jeg elsker Legion og jeg har ingen ting imot geths, men det høres jo ut som om det betyr slutten for Tali og hennes folk. Litt merkelig, skulle tro det gikk an å avblåse en krig men det høres nå en gang ut som om det er enten eller. Og, jeg elsker Tali og quarians. Ah, faen! Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Må ha importert fra ME1/2 for å kunne få begge deler, syns det er litt fett Greit at å importere faktisk gjør litt mer forskjell enn at en tilfeldig fyr kjenner deg igjen Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Støtte Legion og upload the code eller la dem dø? Jeg elsker Legion og jeg har ingen ting imot geths, men det høres jo ut som om det betyr slutten for Tali og hennes folk. Litt merkelig, skulle tro det gikk an å avblåse en krig men det høres nå en gang ut som om det er enten eller. Og, jeg elsker Tali og quarians. Ah, faen! Om du har spilt alle kort riktig i forkant vil det gå bra. Uansett har Quarians kun seg selv å takke, de angrep først og Geth har kun handlet i forsvar. Synd for Tali, men når majoriteten av folket er idioter som ønsker krig hadde jeg ikke hatt et problem med å velge Geth foran Quarians, det er i det minste en side som ikke ønsker krig Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Støtte Legion og upload the code eller la dem dø? Jeg elsker Legion og jeg har ingen ting imot geths, men det høres jo ut som om det betyr slutten for Tali og hennes folk. Litt merkelig, skulle tro det gikk an å avblåse en krig men det høres nå en gang ut som om det er enten eller. Og, jeg elsker Tali og quarians. Ah, faen! Om du har spilt alle kort riktig i forkant vil det gå bra. Uansett har Quarians kun seg selv å takke, de angrep først og Geth har kun handlet i forsvar. Synd for Tali, men når majoriteten av folket er idioter som ønsker krig hadde jeg ikke hatt et problem med å velge Geth foran Quarians, det er i det minste en side som ikke ønsker krig Var det jeg endte på til slutt også. Mass Effect har fått meg til å legge hjerte i min Shepard (har en kvinnelig Shepard som er ei megge, men det er bare for å få se den siden av serien også) og det var deilig å endelig få et spørsmål jeg ikke har noe svare på. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Noen burde starte en tråd hvor brukerne kan poste bilder av sin Shepard. Eller finnes det en slik tråd allerede? Har ikke lykkes i å finne den i så fall. *Starter tråden selv. *Som sagt, så gjort. De av dere som er interessert, finner tråden på https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1423754&st=0#entry19065749 Endret 18. mars 2012 av Sidious Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Vet ikke hva som er sagt allerede, men jeg sliter med å ta Mass Effect 3 for et rollespill hvor man kan leve seg inn i karakteren man spiller. Det føles mer og mer som man ser på en film. Jeg synes ikke dette var noe problem i ME 1 og 2. Der kunne jeg mer eller mindre være den personen jeg ville. I hovedsak en person som gjorde alt for å stoppe reaperne og ga f i alt og alle som kom i veien. Jeg var en effektiv drittsekk uten følelser og sympati, akkurat slik jeg ville være og det var lett og leve seg inn i rollen. I ME 3 er det umulig. Jeg har nettopp gjort ferdig oppdraget på Thessia og mistet egentlig helt lysten til å spille videre. Alt er så påtvunget. Når Shepard sover blir man tvunget til å ha mareritt om en random gutt når jeg har drept millioner uten å blunke. Jeg drepte Kaidan Alenko fordi jeg hatet han fra starten av ME 1 og han var i veien for meg overalt, men likevel må jeg være emosjonell over det. Forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å skrive en god historie uten at man skal bli tvunget inn i situasjoner som er helt urealistiske for den karakteren man prøver å være. I Mass Effect burde dette være veldig enkelt ettersom det er så ekstremt svarthvitt om man er god eller ond, men likevel så har de fucket det opp helt i ME 3, de klarte det jo rimelig greit i de to tidligere spillene. Angående slutten på oppdraget på Thessia. Spoiler så ikke folk får hetta. Hvor vanskelig hadde det vært å skrive møtet med Kai Leng slik at det å faile var eneste utvei? Tusenvis av spill har gjort dette før uten problem. Istedenfor er det laget slik at Kai Leng er den mest patetiske encounteren man har hatt i spillet og man sitter der og ler av at han bare slår hjul og blir eid, men så plutselig går alt i dass i en random cutscene man ikke har kontroll over. Og for å helle salt i såret så må man se på 5 minutter cutscene etterpå hvor Shepard står og sutrer som en fæg. Det er nesten så ille at jeg bare klarer å være den karakteren jeg ønsker å være i selve gameplayet mens i hver eneste dialog og cutscene sitter jeg og ser på filmen om John Shepard. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå