Gå til innhold

Den lille Mass Effect 3 Tråden [ingen spoilere!]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tidenes mest produktive dag....... not, har knapt nok tatt meg tia til å gå på do, må si at spillet overrasker meg positivt selv om førsteinntrykket var litt bob-bob.

 

 

Er det noe jeg gjør eller dør alle? både mordin og thane har dødd her nå cry.gif

 

 

 

alle crewmembers dør nesten

 

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

Spillet har 2,3/10 i rating hos Metacritic sine brukere.

 

Tydelig at det å applaudere til CoD-spillerne, dag 1 DLC, mindre dialogvalg og den fordummede historien har satt sinnene i kok hos mange av PC-gamerne.

 

Et spørsmål, til noe som ser ut som en kjær ny bruker. Dag 1 Dlc er ikke akkurat nytt for noen , ikke Bioware heller. Hvorfor er det så mye større problem denne gangen enn tidligere ?

Er jo urettferdig å tyne for mer penger enn nødvendig riktignok.

Lenke til kommentar

Jeg liker det veldig godt, men ... er det bare meg, eller er det 2 til 1 forhold mellom spilling og cutscenes?

 

Virker som om jeg bruker mer tid på cutscenes enn å spille, og spillingen består av rimelig korte actionsekvenser.

 

Jeg har ikke kommet langt da.

 

Har startet ny person ett par ganger så ikke kommet lenger enn 5 timer inn i spillet maks, men det er mye cutscenes og autodialog. Klarer ikke å riste følelsen av meg at jeg ser en interaktiv film fremfor å spille ett rollespill. Og det er synd for cutscenes og slikt er bra, men mengden av dem er ganske stor i forhold til hva man faktisk spiller selv føles det som. Hvem vet kanskje spillet bare åpner seg opp etterhvert og blir mindre cutscenes, lov å håpe ihvertfall. :p

Lenke til kommentar

Spillet har 2,3/10 i rating hos Metacritic sine brukere.

 

Tydelig at det å applaudere til CoD-spillerne, dag 1 DLC, mindre dialogvalg og den fordummede historien har satt sinnene i kok hos mange av PC-gamerne.

 

Et spørsmål, til noe som ser ut som en kjær ny bruker. Dag 1 Dlc er ikke akkurat nytt for noen , ikke Bioware heller. Hvorfor er det så mye større problem denne gangen enn tidligere ?

Er jo urettferdig å tyne for mer penger enn nødvendig riktignok.

Før så var dag 1 dlc gratis hvis du kjøpte spillet nytt (alle mass effect 2 utgaver). Derfor klager folk på dag 1 dlc.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor man starter på lvl 30 når man importerer karakteren fra ME2? Hvordan påvirker dette spillet? Går det tregt med lvling? Er fiendene tilpasset din lvl?

 

Leveling etter 30 går nokså kjapt. Er selv i 41 etter 5-7 timer med gameplay. Problemet er at man blir helt overrumplet av skillpoints i begynnelsen, så jeg skulle så gjerne ha startet på lvl 1 heller.

Går det an å importere karakteren sin samtidig som man starter på lvl 1?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor man starter på lvl 30 når man importerer karakteren fra ME2? Hvordan påvirker dette spillet? Går det tregt med lvling? Er fiendene tilpasset din lvl?

 

Leveling etter 30 går nokså kjapt. Er selv i 41 etter 5-7 timer med gameplay. Problemet er at man blir helt overrumplet av skillpoints i begynnelsen, så jeg skulle så gjerne ha startet på lvl 1 heller.

Går det an å importere karakteren sin samtidig som man starter på lvl 1?

 

 

Virker ikke slik, har importert to karakterer og begge startet på lvl 30, dog ser jeg ikke helt problemet. Shepard har jo holdt på i 2 spill nå, er jo da greit at han starter med litt powers, for han er jo ikke akkurat "ny" lenger.

Lenke til kommentar

Anbefaler du å importere? Hvor sterke er fiendene?

 

De blir skalert, spiller bare på normal, men fienden biter godt fra seg. Dog nå har jeg ikke prøvd å spille fra level 1, så om det da blir enda vanskeligere vet jeg ikke. Syns hvertfall det ikke er noe kjedelig å starte på 30, er bare fint å ha litt powers fra starten, mener jeg.

Lenke til kommentar

Virker ikke slik, har importert to karakterer og begge startet på lvl 30, dog ser jeg ikke helt problemet. Shepard har jo holdt på i 2 spill nå, er jo da greit at han starter med litt powers, for han er jo ikke akkurat "ny" lenger.

Med tanke på at Shepard var med i N7-programmet før h*n ble en spectre skulle man faktisk tro h*n hadde startet på level 10-15 i første Mass Effect spill.

 

Gameplaymessig vil jeg påstå The Witcher 2 har løst det bedre enn om Shepard starter på level 30 med en haug av ubrukte poeng om man importerer, i The Witcher 2 starter man allerede som den mektige Geralt of Rivia og blir bare enda sterkere ("broken" er vel mer riktig :p ) ettersom spillet går fremover.

 

EDIT:

I Mass Effect 2 er det til en viss grad forståelig at h*n starter som level 1 siden han er en cyborg og har ikke fått testet skikkelig ut hvordan kroppen fungerer.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...