Gå til innhold

Den lille Mass Effect 3 Tråden [ingen spoilere!]

Anbefalte innlegg

jeg er utrolig spent på Musikken i ME3, Musikken i 2ern var bare helt amazing.

grunnen til at jeg er spent er fordi Jack Wall ikke er bak de i 3ern.

men Clint Mansell, som står bak "Requiem for a Dream" og en del andre kjente mesterverk.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gleder meg som en liten unge som venter på Jul Aften med Mass Effect 3. Det blir forresten sluppet en enspiller demo for all en gang i Januar, også er det noen som får tilbud om multiplayer delen.

Det er egentlig like greit at det fortsatt er en stund igjen, siden jeg har 4 kanskje 5 ganger igjen å gjøre i Mass Effect 2.

Endret av Narimasu
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Mine håp og forventninger til ME3:

•  
  • Mindre lineære oppdrag, gjerne to-tre veier til samme mål (som i Zaeed's Loyalty mission).
  • Mer RPG-elementer, retur av inventory, dypere levelup-system lignende originalen eller bedre, Bioware burde jo kunne dette ganske bra.
  • Fortsatt ingen quick-time events.
  • Færre karakterer, med mer fokus på hver karakter og gjerne flere spesifikke oppdrag for disse karakterene.
  • Threesome, fordi ei jente er ikke nok :D
  • Større historie med flere oppdrag, ME2 hadde alt for få historieoppdrag.
  • Senere lansering med mindre DLC er å foretrekke.

EDIT:

Og muligheten til å vise rådet fingeren ved å svare noe slikt som: "Ah yes, Reapers. The immortal race of sentient star ships allegedly coming to destroy you. I have dismissed that claim."

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mass Effect 1 og 2 har vært mine absolutte favorittar denne generasjonen. Måten historia blir fortald på, og dei tette bånda eg har knyta med mannskapet har vært utan sidestykke.

Eg skal no byrje på 3 gjennomspeling av ME2 i påvente av avslutninga på denne fantastiske trilogien.

Eitt av mine store ynskjer er å bli betre kjend med Thane. Han var ein mystisk, og utruleg rå karakter i Mass Effect 2. Var glad då eg las at han gjorde comeback i ME3.

Lenke til kommentar

Blir mitt game of the year i alle fall :love:

I underkant av to uker til demo. Leste den skulle være på ca. halvannen time singleplayer, pluss naturligvis multiplayerdelen.

Lurer fælt på å spole igjennom ME1+2 igjen med enda en char før den tid. 60-ish timer med knall underholdning skal det vel være mulig å trøkke inn på en måned med vinter. Fikk ME-MMO vibber av SWTOR (spesielt trooper delen), men nei.. når historien er unnagjort sitter en igjen med gear-grinding. All honnør til BW for å ha fokus på historie i et MMO, men det blir ikke det samme som ME. Ingen ting blir det.

Ohmigoshohmigoshohmigosh! Blir så bra det her :yes:

Lenke til kommentar

Blir mitt game of the year i alle fall :love:

I underkant av to uker til demo. Leste den skulle være på ca. halvannen time singleplayer, pluss naturligvis multiplayerdelen.

Lurer fælt på å spole igjennom ME1+2 igjen med enda en char før den tid. 60-ish timer med knall underholdning skal det vel være mulig å trøkke inn på en måned med vinter. Fikk ME-MMO vibber av SWTOR (spesielt trooper delen), men nei.. når historien er unnagjort sitter en igjen med gear-grinding. All honnør til BW for å ha fokus på historie i et MMO, men det blir ikke det samme som ME. Ingen ting blir det.

Ohmigoshohmigoshohmigosh! Blir så bra det her :yes:

Hvis du likte ME1 bedre enn ME2 kan jeg anbefale The Witcher 2 på det sterkeste:

Mye dypere og mer kompleks hovedhistorie.

En haug med sidequests.

Kampsystem som krever noe strategi og planlegging, med vanskelighetsgrader som faktisk merkes.

Færre god/ond-valg og flere gråtonevalg, valgene du tar i begynnelsen påvirker også hvordan historien går videre.

Tviler ikke på at ME3 blir bra, men jeg har en følelse av at Bioware kommer til å gjøre kampsystemet enkelt og kjedelig, og kjøre historien enda mer på skinner.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det blir en first person mulighet i ME3? Syntes det er synd og skam at man er påtvunget en third pers view i de foregående spillene, ødelegger all moroa for meg :/

Er jo tross alt et RPG spill, og ikke et FPS. Men i combat-situasjoner kunne det godt være gjort annerledes.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det blir en first person mulighet i ME3? Syntes det er synd og skam at man er påtvunget en third pers view i de foregående spillene, ødelegger all moroa for meg :/

Er jo tross alt et RPG spill, og ikke et FPS. Men i combat-situasjoner kunne det godt være gjort annerledes.

Det er en haug med ting de bør fikse i combatmodulene før de i det hele tatt vurderer å gjøre Mass Effect til en FPS/RPG, først på lista er den elendige AIen og hvor ubrukelig dine squadmates faktisk er.

Lenke til kommentar

Det er en haug med ting de bør fikse i combatmodulene før de i det hele tatt vurderer å gjøre Mass Effect til en FPS/RPG, først på lista er den elendige AIen og hvor ubrukelig dine squadmates faktisk er.

Prøv Insanity, og AIen blir mye bedre og squadmates uvurderlige..

Lenke til kommentar

Prøv Insanity, og AIen blir mye bedre og squadmates uvurderlige..

Jeg refererte til Insanity da jeg sa AI var søppel. Hele spillet er piss-enkelt så lenge du klarer å sikte, at fiendene tåler 3 skudd istedet for 2 eller at du ikke kan løpe inn som Jet Li lenger gjør det ikke vanskeligere, bare mer tidkrevende og kjedelig.

Lenke til kommentar

Joa, men det er da vel så vanlig med first person i RPG (The Elder Scrolls etc). Syntes både aim muligheten og innlevelsen øker brutalt om man kan sette seg i førersetet med FP view.

Når det er sagt så skal nok ME3 spilles igjennom uansett! :)

Lenke til kommentar

14 eller? Hvis du vil ha vanskeligere spill enn mass effect på insanity så har du kanskje valgt deg feil sjanger og feil spill.

Vil nå heller påstå at Mass Effect 2 bommer litt på RPG-sjangeren jeg, men det er nå så. Vestlige RPG-spill har typisk vært ganske vanskelige også, ta en kikk på The Witcher 2. Jeg ønsker meg egentlig ikke et vanskeligere Mass Effect, jeg ønsker meg et Mass Effect der kampsystemet ikke er grusomt ubalansert og rent kjedelig. Jeg elsker historiefortellingen i Mass Effect, men ME2 var direkte kjedelig utenom historien, heldigvis var det mye historie.

EDIT:

Jeg er født i 1990, og er derfor 21 år om du lurte.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...