Filmvenn Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Jeg likte ME2 langt mer enn ME1. Ja, gameplayet var kanskje et lite hakk bedre og RPG-elementene var bedre. Men jeg elsket og hatet aldri et minutt av ME2, og jeg hatet fremdeles langt mer av ME1. Dette veldig mye på grunn av de fordømte companion-achievementene som krevde at du måtte spille spillet igjennom så mange fordømte ganger. At jeg likte ME2 mer enn ME1 er på grunn av annet enn gameplayet. Spillet ga meg mye drivkraft for å forsette å spille, som jeg liker fremfor hundre andre spill hvor det er veldig sånn "han skurken der skal du drepe uten at vi gidder å forklare hvorfor". Med ME2 fikk vi se hvordan Collectors ødela mye, og vi fikk en rekke karakterer du brydde deg om. Jeg følte mer glede av å ha selv de nye og gamle karakterene ved min side enn jeg noen gang gjorde under ME1. Karakterene var mye av grunnen til at jeg likte ME2 bedre. Det var et par virkelig gode karakterer synes jeg. Likte liksom å snakke med dem, og jeg likte å vite mer om dem. Spillet var mer engasjerende, og action-sekvensene i spillet var mindre linære enn i 1`ern. Tror jeg aldri har følt noe mer glede enn når jeg under min tredje gjennomspilling klarte å overleve suicide-mission med alle, eller mer sorg når jeg mistet flere når jeg tok det første gang. Jeg ser uansett stort fram til ME3, uansett hva alle verdens pjokker skriker ut. Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Personlig likte jeg ME1 bedre enn ME2. ME2 var utelukket fokusert på story hvor det største beviset ligger i faktumet at man kun levlet opp etter å ha gjort et oppdrag som dro handligen videre. Den eneste grunnen til at jeg gjorde sideoppdrag i den første gjennomgangen var 10% pengepremie og 90% utforskning. Etter det forsvant utforskingen, og da så jeg heller ingen grunn til å gjøre de på nytt. Inventory var også i tillegg helt borte, ingen distraksjoner der med andre ord. Fra et nøytralt synspunkt har jeg to eneste klager på ME2. Coversystemet og levelsystemet. Coversystemet har vel for øvrig aldri vært noe å skryte av i noen av spillene, og de samme problemene gjenspeiles i ME3. Levelsystemet i ME2 er helt håpløst. Det er et spesielt stort problem i høyere levler (20->) Når man må spare opp skillpoints for å få en sterkere karakter, så er det noe som ikke stemmer. På min siste gjennomgang av ME2, så hadde jeg faktisk 2 skillpoints til overs som jeg aldri fikk brukt. Hvorfor Bioware ikke kan bruke det klassiske oppsettet fra ME1 er for meg et mysterium. Ellers føltes ME2 veldig "dummet ned" i forhold til ME1 og andre RPG spill generelt. Dette noe som for øvrig kommer fra en gamer har spilt Baldur's Gate, Oblivion, Morrowind og Risen for å nevne noen. Endret 22. februar 2012 av -ErlendA- Lenke til kommentar
Licht Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Den samlede lista over ting som var galt i ME2 men riktig i ME1 for min del kan delast i to, og ser sånn ut: Narrativt - Svakt manus. Karakterfokus er greit, men ikkje når karakterane er dårlege - alle skal vere så krampeaktig "unike" at det er umogleg å tru på dei. - Den overordna historia mellom ME1 og ME3 er unnagjort på en-to-tre. - For lite aktiv kontinuitet frå ME1. Kort prat med Ashley/Kaidan, litt prat med Wrex, litt prat + DLC med Liara, eit par tominutters-møte (Shiala, Gianna, Rachni) - resten stort sett berre i form av intergalaktisk email som fortel deg at det er fint at du lev likevel. - Kuvendinga i kva Cerberus er og var imponerte heller ikkje, og det er berre litt for enkelt at alle Cerberus-folka som gjorde "virkelig fæle" ting tidlegare alle var "rogue splinter groups". Mykje tøvete fram og tilbake for å forklare kvifor Shepard "må" jobbe med berre Cerberus og ingen andre. - Om du ikkje importerer ein save, er default-Shepard idiot - Overgangen i tematikk og tone frå hard scifi til sentimentalt hollywood-møl - Enorme brot mellom det historia fortel oss at folk kan, og kva dei rent mekanisk faktisk kan (Jack kan ikkje ta ut to Ymir Mechs på nokre sekund i mitt ME2, iallefall) - For mykje dilldall med romanse. Det var eit klart subplot i ME1, i ME2 (og Dragon Age-spela) er kjennes heile greia tidvis som ein litt klein datingsimulator Mekanisk - Lasteskjermar. Kva var galt med heisen? - Mining - Simplifisert skillsystem - Simplifisert paragon/renegade-system - Ingen inventory - har òg same problem som DA2, med at dei "unike" karakterane i partyet ditt skal ha "unike" og veldig lite logiske rustninger - Ingen armor tiers - Overforenkla våpensystem - Ammotype er ein "ability" (!?) - Du kan hacke/bypasse uansett party member skills (fordi det ikkje finst skills for det lengre) - Magisk cover - Armor på fiendar som ekstra lag med helse i staden for passiv DR - Thermal clips. Det verste er eigentleg ikkje sjølve mekanikken, men det klønete forsøket på å forklare kvifor, og det smått usannsynlege i at heile galaksen unisont har fasa ut gammal teknologi på to år (jamfør alle våpna frå 70-talet som framleis flyt rundt på diverse kontinent) - Global cooldown Litt av dette har dei fikla og endra i ME3, men samstundes har dei bestemt seg for at dei vil at ME skal vere relativt reine actionspel. Det er forsåvidt ok, men manuset i ME3 ser diverre ut til å vere mykje same dilldallet som i ME2. Berre i demoen var det utruleg mykje cheesy dialog. 2 Lenke til kommentar
pmiddy Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 I gotta ask.... Noen som vet om miranda er med i 3'ern ? Lenke til kommentar
G27 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 I gotta ask.... Noen som vet om miranda er med i 3'ern ? Who cares... Liara er jo med Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Miranda er med. Du møter henne i demoen. I alle fall om du ikke drepte henne i 2ern. Lenke til kommentar
pmiddy Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) :dribble: :new_woot: haha:p.. Aner ikke hvem Liara er tho' :> EDIT: har lyst å starte på nytt i og med at jeg var så forferdelig stygg i 2'ern... Har jeg fortsatt mulighet til å få hun med om jeg starter new game på 3'ern ? Endret 22. februar 2012 av pmiddy Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 What? Du vet ikke hvem Liara er? Hun var en squad member i ME1, og Information Broker i ME2 (Faktisk blir hun The Shadow Broker i løpet av ME2). Lenke til kommentar
Licht Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Alle som overlevde ME2 er med ME3 i ein eller annan kapasitet. Så vidt eg veit er det sånn at alle som var crew members i ME2 (og framleis lev) har ein mission for deg i ME3 som kan hjelpe til med heile Galactic War-greia. Dei kan visst døy her òg. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Møter vel ikke Miranda i demoen? Ihvertfall ikke på PS3. Møtte Ashley. 1 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) I hans forsvar så har Ashley tydelegvis brukt Lieutenant-Commander-lønen sin på plastikkirurgi... Sånn i tillegg til å ha laust hår og sminke. Eller gjekk eg glipp av noko i demoen? Traff først Anderson, han nye gubben med de lame tatoveringane, Ashley/Kaidan og Joker. Del to hadde Wrex, Liara, og ... Garrus? Ingen Miranda. Endret 22. februar 2012 av Zealuu Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Jeg er overbevist om at jeg møtte Miranda, kledd i en blå ultratight drakt... Må gå og spille demoen igjen! Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Er det noen som har undersøkt hvor man kan forhåndsbestille billigst? Til PC-versjonen altså. Om det er digital download spiller ingen rolle! Jeg fikk collectors edition til 400 på gamestop. 400?! Jeg ser den ligger på 599,- og opp stort sett alle andre steder! Ga du noe i innbytte, eller er det bare et knakende godt tilbud? =) edit: jeg var innom Gamestop i Drammen tidligere i dag, og da tok de 399 for den vanlige versjonen, og 599 for den andre =/ Endret 23. februar 2012 av kimaasen1984 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Rage fra Totalbiscuit om DLC som kommer dag 1 EDIT: Var noe skeptisk til å kjøpe ME3 før dette, men når de fjerner en Prothean fra ditt party som DLC fra dag 1... Jeg har ikke lyst til å kjøpe ME3 nå. Endret 22. februar 2012 av arni90 3 Lenke til kommentar
G27 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Jeg er overbevist om at jeg møtte Miranda, kledd i en blå ultratight drakt... Må gå og spille demoen igjen! Hun du møtte var vår nye Ashley, ikke Miranda Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Jeg trodde også at ved første øyenkast at det var Miranda og hvordan i alle dager hun hadde forvillet seg inn i en Allianse base? Blir interessant å se hvordan dialogen blir med henne nå som Cerberus plutselig er en fiende. Endret 23. februar 2012 av -ErlendA- Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Vet ikke om dette er noe de fleste her har sett, men for de som ikke har fått det med seg: TotalHalibut: Why i think Bioware has gone too far with Mass Effect 3 DET ER EN SPOLIER I DENNE FILMEN. Det er ikke noe jeg ikke viste før og jeg har ikke brukt så mye tid på å lese om dette spillet og de fleste vil nokk finne ut av det snart alikevel. http://www.youtube.com/watch?v=Ri0vrJ-y2zM&list=UUy1Ms_5qBTawC-k7PVjHXKQ&index=1&feature=plpp_video Endret 23. februar 2012 av MysticoN Lenke til kommentar
Husam Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Vet ikke om dette er noe de fleste her har sett, men for de som ikke har fått det med seg: Så videoen til han briten, og klarte ikke helt å forstå logikken hans. Han snakker mye om rasjonalitet, og den rasjonelle vurderingen man bør gjøre som konsument er vel om det spillet som faktisk tilbys er verdt de pengene de skal ha for det (uten å tenke på ekstrainnholdet som er tilgjengelig for andre). Virker som om han mener det ville vært greit med en slik DLC om den ble utviklet og utgitt en stund etter utgivelsesdatoen, og den eneste begrunnelsen for at dette er så forkastelig må jo da i så fall være følelsesmessig. Jeg kommer i hvert fall til å fokusere på om det faktiske spillet er godt nok i forhold til pengene det koster. Det samme gjelder hver enkelt DLC som eventuelt gis ut. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg er delvis enig med at en prothean virkelig bør være tilgjengelig for alle som kjøper ME3, da de muligens er den mest intelligente alien rasen som noen gang har eksistert i Mass Effect historien. Som kjent forsvant Protheans for over 50 000 år siden, men mye av teknologien som stammer fra Protheans brukes fortsatt. De bygget trolig "Citadel" og "the Mass Relays". Som nevnt flere ganger i både Mass Effect 1 og 2 er det svært lite noen i det hele tatt vet om Protheans, og om en 50 000 år gammel alien plutselig skulle dukke opp, har den vel mye historie å fortelle og mange spørsmål å svare på, for jeg regner med det er "et par ting" verden vil vite. Kjenner jeg egentlig er for trøtt til å skrive dette, men jeg hadde nesten sett for meg at en Prothean ikke ble å finne i ME3 i det hele tatt. Ihvertfall ikke siden dette spillet skal handle om å redde Jorden. Burde nesten vært et eget spill for Protheans. Men jeg kommer til å kjøpe ME3 uansett. Jeg vil vite hvordan historien til min Shepard ender! Lenke til kommentar
Licht Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Intelligente og flinke var dei nok, men mykje av plotet i ME1 går framleis ut på å oppdage at både the Citadel og Mass Relayene var ferdige då Protheans dukka opp - dei vart opprinneleg bygde av Reaper-banden, som eit ledd i den sykliske planen deira. Har ikkje fått sett TB-videoen endå, men dag ein-DLC som ikkje følg med i nykjøpte spel er tøvete. Then again, om party member DLC her er like dårleg integrerte i spelet som i ME2, er ikkje tapet så stort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå