Gå til innhold

Matbutikker som kaster mat - hvor blir maten av?


Knife

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lurt litt på det samme selv, vet vel delvis svaret: Vet at noen plukker fullt spiselig mat fra søppelcontainere - altså blir mye kastet (grøss). Og havner det i søppelcontainere havner det på søppelfyllinga.

 

Noe blir vel levert til grisefor o.l. , men vet ikke om det er matvarebutikkene.

Endret av geirm
Lenke til kommentar

Har hørt om slike selv også. Tenker nå om vinter jeg, er ikke noe farlig om mat som har gått litt ut på dato, da dette uansett blir fryst ned av kulden. Uansett kan man tenke på om man finner drikke for masse penger...

 

Hvor er disse matkonteinerene å finne? Utenfor butikken?

Lenke til kommentar

Mesteparten blir vel kastet, har hørt noen butikker selger ting nedsatt til sånne fattighusopplegg...

Tror vi så sender søpla til napoli.

 

Uansett kan man tenke på om man finner drikke for masse penger...

 

Tror det er lite av dette som blir kastet... Blir sikkert tømt i hvert fall, ikke at jeg vet sikkert.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Alt av mat hives, så lenge det er utgått på dato. Brus skal sendes tilbake til produsenten, dette gjelder også alkohyler. I noen av de mindre butikkene er det vanlig at de ansatte kan vå ta med seg utgåtte varer hjem, var slik der jeg jobba, mens i de store kjedene (f.eks. KIWI) skal alt kastes. Kontaineren vår sto ulåst utenfor bakdøra på butikken.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det blir kastet ja, men da jeg var mindre og hadde kaniner så fikk vi ofte "gamle" brød, diverse ferdig-salater og innimellom grønnsaker som vi ga til kaninene fra den lokale butikken. Det meste av det var helt greie varer så tok jo i blant et brød eller salat til eget bruk i stedenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...