Noggie Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Deltakernivå: Pingle Objektiv: Nikon AF F/1.8 og preAI F/2 Utstyr: Nikon D700, D40, og muligens noe blitz, stativ og eller mellomringer. Ekstrautfordring: Fullföre. Blir förste gang med 50mm utfordring. Men etter en nesten vellykket oktoberfest, burde jeg klare denne ogsaa. Selv med tanke paa at jeg enda ikke vet helt hvor jeg er halve uken. To forskjellige objektiver, to forskjellige kameraer, to forskjellige format. Kan bli utfordring nok. Endret 19. desember 2010 av Noggie Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Dag 1 Kald som pokker, og kanskje litt sent ute. Motivet som jeg hadde tenkt meg ut, laa i en park som stenger klokka 17. Som de sier, det er en grunn for alt galt som skjer. Grunn nummer 1, daarlig planlegging. Det som irriterte meg litt, var etter en oktoberfest hvor jeg sleit med 135mm, og kun fant motiver som var bedre med korter brennvide, var dagen i dag hvor 50mm var alt for kort. Kun croppet, ikke resizet Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Pent og stemningsfullt bilde. Likte det. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Pent og stemningsfullt bilde. Likte det. Takker. Dag 2 De kaller det en snörik desember, folkene i sör-tyskland. De kommer saagar ut av husene sine, bevæpnet med piassavakoster, og feier bort snø som har lagt seg paa fortauet. Nordmannen i meg mener fortsatt; la snöen ligge, den har smeltet om 3 timer uansett. Endret 14. desember 2010 av Noggie Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Fin stemning og farger i nr.1. Bra jobba, til tross for kulda! Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Fin stemning og farger i nr.1. Bra jobba, til tross for kulda! Helt enig. Dagens snøbilde ble morsomt med dine kommentarer. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 @KSolfjeld: Takker. Til tema kulde. Klimaflyktning fra Sör-Norge til syd Tyskland. Saa hva jeg kaller grisekaldt, er sannsynligvis for den gjennomsnittlige nordmann bare lettere friskt. ;~) @Bareanton: Er ikke noe spesielt god med ord. Men, Akam er et av de faa stedene hvor jeg faar skrevet litt norsk overhode, saa dere maa bare leve med det. Og tyskere har nesten amerikanske forhold til aa gli paa snö og is. Da blir huseier saksökt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Flotte nattfarger i førstebildet - pent motiv og artig med belysning og lysforurensningen i bakgrunnen. Snøbildet hadde morsom tekst - antar det er et sted midt i mellom her i Danmark, hvor det er totalt kaos av noen centimeter snø.. Snøbildet ble også litt forvirrende med hva som er opp og ned med den tynne dybdeskarpheten og vinkelen - på den gode måten. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 @Trondster: Takker. Fant de forskjellige lysene og fargene på bilde 1 interessant selv. Er faktisk ikke justert så mye i photoshop. Så betyr kanskje at jeg hadde litt rare innstillger på kameraet. Himmelen så ikke så lilla ut i virkeligheten. Vinkelen i bilde to er bevist valgt. Så spesiell er ikke den porten, at man behøver å ta bilde av den. Dag 3 En dag med 6 timer på reise. Ikke det at jeg liker Ryanair så mye. Men når man skal til Larvik, er Torp egentlig en ok flyplass. Timer med tog fra Gardemoen frister ikke så mye. Spesielt når tog i tyskland er stort sett raskere og billigere. Grunnet reise tid, ble det en litt nødløsning i dag. Innkjøpet fra Taxfree må dokumenteres. Skål. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Stemningsfullt bilde. Litt synd med de refleksene av lys i flaska og lyset på benken/bordet i bakgrunnen. .. Mener altså ikke stearinlyset. Endret 15. desember 2010 av pybalto Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Dagens fangst var bra. Liker bildet også Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 @pybalto: Pokker. Der du har rett, har du rett har du rett. Overså dessverre refleksjonene øverst på flaska. Var mer opptatt av merkelappen. @Tomsi: Glenrothes er et veldig behagelig bekjentskap, anbefales. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Dagens fangst var bra. Liker bildet også Godt sagt. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Dag 4 Jeg vil hermed legge inn en søknad om å flytte uke 50, til en varmere tidspunkt på året. Er kanskje ikke politisk korrekt, men jeg er for klima endring og jord oppvarmingen. Ville kanskje hat noen søte modeller på dagens bilde da også. I dag, kun en kald og forlat strand. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Det enkleste er å flytte til Australia. Nå er det rundt 30 grader, solen skinner, stranda er full av glade friske ungdommer i minimal bekledning. Heldigvis er det masse iskaldt øl for å kjøle ned kroppen etter å ha fotografert hele dagen. Kvaliteten på ølet er nok ikke like godt som i Tyskland; men det finnes ting som er drikkbare. Artig med vinklingen av stranda, men det frister ikke med et bad Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Er det Glenrothes som har skylla for at du fotograferer så skjevt Jeg vil hermed legge inn en søknad om å flytte uke 50 Hva med en uke 24mm Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Fikk litt 17. mai stemning med rødt, hvitt og blått Er det Glenrothes som har skylla for at du fotograferer så skjevt Jeg vil hermed legge inn en søknad om å flytte uke 50 Hva med en uke 24mm Eller en uke 75mm Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 @Tomsi: Australia høres deilig ut, på denne årstiden. Og ølet der skal ikke være så verst. Venter kanskje på at min arbeidsgiver starter med et konto på Maldivene, eller tilsvarende. Tror ikke mange andre var fristet til å ta et bad. De som badet, var inne i hotellet i bakgrunnen. @Nautica: Jeg ser det mer som å kompensere for mit bilde tirsdag, som var tilsvarende skjevt den andre veien. ;~) Uke 24 er mulig, hvis noen kan gi meg noen gode argumenter som min bedre halvdel aksepterer. For tiden har jeg ingen 24mm objektiv. @Dentro: 17 mai i Larvik betyr fargen grønt. Vi har ikke en av Norges største og fineste bøkeskog for ingenting. Uke 75, bortsett fra det at et år har kun 52 uker, har et annent problem. Det finnes veldig få 75mm for Nikon. Bilde for Fredag kommer seinere. Grunnet lutefisk, ble det lite tid til bildebearbeiding. ;~) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Bilde for Fredag kommer seinere. Grunnet lutefisk, ble det lite tid til bildebearbeiding. ;~) Grunnet tilbehøret, mener du vel Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 @Tomsi: Tilbehør? Mener bacon, brunost, sirup og sennepsaus? Mener, på samme måte man ikke tar med sand til Sahara, drar man ikke fra Tyskland til Norge for å drekke. ;~) Dag 5 Julepynt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå