01xx02 Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Hei, Vet ikke det om dette er riktig sted å poste dette, men jeg prøver: Jeg tok min 32" philips tv-skjerm og koblet den opp til pc-en via HDMI. Alt funket bra. Etter noen minutter blir bildet helt... merkelig. Fargen blir helt ødelagt, blir lilla og grønn. Har skjedd opptil 5 ganger nå på 2 timer, og det rettes opp igjen når jeg plugger HDMI-kabelen ut og inn igjen. Noen som vet hva årsaken kan være? edit: Nå har den begynt å komme tilbake av seg selv etter noen sekunder med lilla/grønt bilde. :s Endret 12. desember 2010 av 01xx02 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg har ingen aning om hva årsaken kan være men fra andre typer kontakter som overføre bildesignaler så høres det ut som om du mangler kontroll på den blå fargen. Bilde består av 3 grunnfarger som styrer hvordan fargene skal være. Rød, grønt og blå går i her sin leder . hvis en av disse ikke gir signal eller gir galt signal oppstår det rare farger lit mere om farger på skjermer Mest sannsynlig er det enten dårlig forbindelse. enten sitter koblingen veldig løst eller så er det noe annet galt med kabelen ( du skriver jo at når du tar den ut og setter den inn igjen så blir fargene bra en stund ). det kan også være verd å se etter om det ligger noe mellom som enten kortslutter eller hindrer forbindelsen Lenke til kommentar
01xx02 Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Problemet er løst. Måtte bytte innstillinger på grafikkortet. Skiftet til noe som heter "Full RGB". Takk. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Problemet er løst. Måtte bytte innstillinger på grafikkortet. Skiftet til noe som heter "Full RGB". Takk. det merkelige ar at ofte er det hel banale ting som man ikke tenker over som faktisk er årsaken. jeg er i hvertfall vant med at alle innstillingene er i orden når slik problem oppstår Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå