Gå til innhold

Skal kjøpe Gaming Laptop fra Komplett til under 6000 kr

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en laptop som jeg kan bruke til gaming, og som jeg kommer til å bruke på skolen.

Har funnet 3 pc'er som jeg tror er ganske bra. Jeg kommer ikke til å strekke meg over 6000kr.

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=610594&sku=610589&sku=618525&sku=610594

Gjerne kom med andre forslag og foreslå hvilken pc som er best til mine behov.

Jeg kommer til å bruke den til å spille nye og gamle spill på denne, og vil gjerne ha en som kjører spillene på god grafikk.

Jeg spiller spill som: WOW, Crysis, COD og Amnesia: The Dark Descent

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle 3 har skjermkort som yter noenlunde likt i spill. Jeg ville derfor ha gått for 15-tommeren, av 2 årsaker: Den har en bedre og mer moderne prosessor, og den er adskillig mer praktisk å ta med seg rundt omkring. Av de spillene du nevner, vil du få problemer med å kjøre Crysis på høye grafikkdetaljer - men det gjelder egentlig alle bærbare som ikke har et absolutt topp skjermkort. WoW burde gå fint, og også CoD.

Lenke til kommentar

Alle 3 har skjermkort som yter noenlunde likt i spill. Jeg ville derfor ha gått for 15-tommeren, av 2 årsaker: Den har en bedre og mer moderne prosessor, og den er adskillig mer praktisk å ta med seg rundt omkring. Av de spillene du nevner, vil du få problemer med å kjøre Crysis på høye grafikkdetaljer - men det gjelder egentlig alle bærbare som ikke har et absolutt topp skjermkort. WoW burde gå fint, og også CoD.

De to 17 tommerne har adskillig bedre skjermoppløsning og 1Gb bedre Ram, men har det egentlig noe å si? Takk for helpen!

Endret av Felikraven
Lenke til kommentar

Høyere skjermoppløsning krever også høyere ytelse fra skjermkortet, hvis du har ambisjoner om å kjøre spill i skjermens oppløsning. Sånn sett kommer du til å kunne klare å kjøre spill med høyere grafikkinnstillinger på 15-tommeren i dens skjermoppløsning, enn om du kjørte de samme spillene på 17-tommerne med deres skjermoppløsning.

Noe underlig at 15-tommeren leveres med 3 GB RAM - standarden nå for tiden er vel heller 4GB ... jeg ville ha kontaktet Komplett og bedt dem om å installere 4GB (2 x 2GB) i den, hvis det er den du ender opp med å bestille. Det vil neppe utgjøre all verdens forskjell, men litt er det jo å hente, hvis du pleier å ha mange programmer oppe å kjøre samtidig.

Eventuellt kan du kjøpe med en 2GB brikke separat, og montere selv - det pleier ikke å være så vanskelig på de fleste normale bærbare. Altså bytte den med den ene 1GB brikken som står i - det er vel neppe mer en 2 minnesokler i maskinen.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Høyere skjermoppløsning krever også høyere ytelse fra skjermkortet, hvis du har ambisjoner om å kjøre spill i skjermens oppløsning. Sånn sett kommer du til å kunne klare å kjøre spill med høyere grafikkinnstillinger på 15-tommeren i dens skjermoppløsning, enn om du kjørte de samme spillene på 17-tommerne med deres skjermoppløsning.

Ok, da blir det 15 tommeren! Takk for all hjelpen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...