Gå til innhold

rust- og temperaturproblemer

Anbefalte innlegg

Jeg kom nettopp tilbake fra roskilde (10 dager), og så at vannet i ene radiatoren hadde rusta.

Det er en gammel kjøleskaps-radiator, sikkert 15-25 år gammel, som jeg kappa av og heiv noen slanger på. Hadde brukt den fint i et par måneder før jeg dro, og ingen tegn til rust. Den er forresten svartmalt, og står i en østvendt vinduskarm (jeg bruker ikke pcen så mye om morgenen). Jeg bruker også ca 7% av statoils frostveske, og destillert vann.

I tillegg har jeg en passiv kobberrørsradiator i en bøtte vann (takk til forslaget i artikkelen), og en liten 120mm radiator som kom med swiftech-kittet. Jeg har maze-blokka til dangerden, og chipsetkjøleren deres og, og AMD-blokka er fra Swiftech.

om det kan være noen form for elektrolyttreaksjon, eller har det bare vært mikroskopiske luftbobler i vannet som har latt det ruste men vannet sto stille.

Også noen temperaturproblemer...

Idle-temp ligger på rundt 34-35 på dagtid, romtemperaturen på ca 25. Ved Max-load kommer temperaturen lett opp i 42. Dette er overflatetemperaturer.

Burde ikke temperaturene være noe bedre, iom at jeg har 3 radiatorer, og ikke engang har klokka maskinen!!! (dette var før jeg dro til roskilde også)

offf, dette ble mye, hvis noen har det fjerneste forslag til hva som må gjøres for å forebygge at dette skjer igjen, setter jeg stor pris på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestemte meg for å ikke bruke radiatoren lenger, rusten forsvant, men temperaturen steg til 37,5 på idle, har ikke våget å kjøre til max, iom at den lett steg forbi 44. Hvis noen har forslag til en gratis/billig løsning, mottas den med takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...