Anthila Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hei har brukt hele dagen på å skrive på et dokument på word. Når når jeg skulle lagre, krasja hele driten, og når jeg åpnet sist lagret dokument så åpnes en versjon fra kl 12 idag dvs. maangler mye. Av autolagrede versjoner finner jeg liiite. Finner en .DAT fil, som kan spores tilbake til det tidspunktet jeg prøvde å lagre dokumentet på, men fila er helt kryptisk å ikke lesbar, overhode. ER det noen som kan redde dagen min og hjelpe meg? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) På tross av at at en prosess er avslått ligger fremdeles dataene ofte i ram (de ligger typisk på en standby liste, og så lenge man har rikelig med ledig minne går det ofte lang tid før de blir nullet.) Man kan dermed bruke RAMMAP(For å finne minneområdet hvor WORD eksistere) i kombinasjon med WindDbg og livekd for å hente ut data direkte fra ram og inn et notepad dokument som du lagrer som et word-dokument. På denne måten kan du hente tilbake dataene dine. Evt kan man bruke s fra WinDbg for å søke etter mønstre fra dokumentet du ønsker å finne i minnet. Desverre er vel dette noe som er rimelig vanskelig å få til for en vanlig bruker, men det var nå bare ment som en teoretisk mulighet. Gir ingenting av det jeg skrev ovenfor mening skal du bare ignorere det jeg har skrevet. Endret 12. desember 2010 av fenderebest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå