Atiks Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hei Jeg kan ta fritake fra nynorsk, men jeg lurte på om det er ulemper ved å ta fritake fra nynorsk? Lenke til kommentar
Scannor Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hei Jeg kan ta fritake fra nynorsk, men jeg lurte på om det er ulemper ved å ta fritake fra nynorsk? Du får fritak fra å skrive på nynorsk, men du får ikke fritak fra undervisningen. Ulempen med å søke om fritak, er at du ikke følger med i undervisningen, og i arbeidslivet senere må du kunne nynorsk, slik er det bare. Ditt valg. Capiche? Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Selfølgelig velger du å ta fritak! Jeg var dum og gjorde det ikke. Det betyr at jeg får en mer karakter i drittfaget norsk, der nynorsk er verst. Edit: den eneste ulempen er at du får en mindre karakter som trekker ned snittet, capiche? Endret 12. desember 2010 av St€rk Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Du får ikke fritak fra undervisningen, men fra karakter. Så jeg ser ingen ulemper med fritak. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg vet ikke helt hva slags jobb du tenker, men i de fleste jobber i Norge(Oslo) er det strengt talt ikke behov for å kunne nynorsk. Det er faktisk slik at offentlige selskaper har egne folk som er spesialiserte innen nynorsk. Selv har jeg fritak og ser ingen problemer med det Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Jeg kunne få fritak, men valgte fra anbefaling av de soppene på PPT og norsklæreren å gjøre ikke det. Så nå sitter jeg igjen med 2 i nynorsk på vitnemålet. Gå for fritak! Endret 12. desember 2010 av Runarbs Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Kan man gå på studiespesialisering på videregående selv om man ikke får karakter i nynorsk? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Ja. Skal ikke være noe som jeg vet om skal stoppe det. Har venner som hadde fritak som gikk det. Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Da tror jeg nesten velger fritak, for jeg har 5 nesten på alt, men har mye problemer med nynorsken. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Er for meg fullstendig ubegripelig at noen som kan norsk skal ha problemer med nynorsk. Jeg velger å tro at dette har en korrelasjon mellom enkelte kvotientskalaer der ute. 1 Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Faget det er snakk om heiter faktisk strengt tala "sidemål". Sånn, ein får då ikkje unntak frå det nynorske språket i seg sjølv, bare karakteren i "sidemål" på vitnemålet sitt. Og for all del, det finst svært få ulemper ved å få fritak frå sidemål dersom du føler at faget øydelegg for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå