Gå til innhold

Uke 50mm 2010 - pybalto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mandag

Jeg er syk. Har slitt litt med å bli kvitt en forkjølelse som sitter ganske godt fast. Men jeg slengte innpå to febernedsettende tabletter, kledde godt på meg og tok en tur ut allikevel. Tok kun ett bilde, tenkte at det får bli med det i dag.

For den som innteresserer seg for slikt: f/2.8, 30sek, ISO 100, manuell fokus. Litt crop for å rette opp brua som ble litt skeiv. Exif er også i bildet.

Lenke til kommentar

Takk bareanton. Liker ikke at lyset er så lyst. Men visste egentlig at det ville bli slik før jeg tok det.

Det skal bygges en ny bru litt ovenfor den brua. Tana Bru er blitt for liten for trafikken mellom øst og vest. Hadde jeg vært lur hadde jeg tatt et bilde per dag når dem begynner med nybrua. Kunne blitt en kul sånn "timelapse"film

Lenke til kommentar

Jeg finner liksom ingenting å ta bilde av når jeg starter ut. Så jeg kjørte opp på fjellet og satt kameraet på stativet og tenkte jeg fikk prøve å ta et sånt stjernesporbilde. Tenkte at om jeg skal ha veldig lang tid så må jeg veldig ned i blenderåpning. Ble litt undereksponert (selvfølgelig..) så jeg har lysnet litt i redigering. Prøvde å stille fokus sånn som jeg har lest mange gjør det, uendelig og så litt tilbake.

Exif: f/11, 636sek, ISO100. Exif er også i bildet.

Håper på noe bedre i morgen. Kanskje jeg skal prøve å få gjort noe mens det er lyst.

Kan vel legge det andre jeg tok i spoiler

Exif er: f/8, 260sek, ISO100

Lenke til kommentar

Takk Trondster. I dag var jeg rett og slett helt uten tiltakslyst og fant ingenting forumverdig å ta bilde av. Jeg var en tur ute å kjørte litt, men da jeg gikk ut av bilen for å se om jeg fikk til noe så var det en så sur vind at jeg ikke gadd. Så jeg kjørte hjem igjen med tanken om at det får bli noe innendørs eller ingen ting. Men det er jo litt kjipt å ikke klare en slik ukesutfordring, så jeg har brukt kvelden til å tenke. Men fant ikke på noe.

Da jeg var inne på fyrkjelleren for å spraye ned det ene stativbenet med noe gummilignende greier, som en test på noe jeg har funnet ut at jeg må teste, så kom jeg over et motiv. Den siste vedkubben.

Det er sentralfyranlegg i huset, egentlig en oljefyr som sluker et sted mellom 20 og 30l i døgnet, men man kan jo fyre med ved også. Iallefall når man har det. Vel.. ute er det mer ved så det er ingen katastrofe.

Så det blir en nødløsning i kveld, bare for ikke å falle ut. Om det er forumverdig eller ikke er nok diskutabelt.

Lenke til kommentar

Den siste vedkubben. Det er noe symbolsk over det. Julestemning blir det også, med lilla vegger.

Om det er forumverdig eller ikke, skal jeg ikke si mye om. Men jeg synes komposisjonen sitter greit; det som trekker litt ned er etterbehandlingen. Her kan du nok dra rimelig hardt i spakene og lage noe morsomt. Jeg ser for meg s/h og høy kontrast.

Lenke til kommentar

Takk tomsi. S/H hadde jo vært en tanke det, men jeg tenkte den ikke. Hadde jo mistet julestemningen da. Hvis jeg skulle spint litt rundt det kunne jeg tenkt meg at om jeg hadde slått av lysrørene i taket og satt luka på gløtt så det bare hadde kommet lys fra ilden så ville det kanskje gitt litt stemning. Men det rekker jeg ikke i dag, er jo bare to min. igjen av dagen. Så var det mangelen på tiltakslyst da.

Tror forresten jeg har funnet medisinen jeg trenger mot forkjøleslsen. Urter. Te er kjedelig, så jeg tar dem i form av Gammel Dansk Bitterdram. Føler meg ganske kvikk allerede.

Lenke til kommentar

Tror forresten jeg har funnet medisinen jeg trenger mot forkjøleslsen. Urter. Te er kjedelig, så jeg tar dem i form av Gammel Dansk Bitterdram. Føler meg ganske kvikk allerede.

Bitre drammer har alltid vært medisin ;) De fleste er beregnet for fordøyelsen, men noen hjelper også på forkjølelse. Det er dog viktig å ikke overdosere :D

Lenke til kommentar

Jo, er jo medisin det tomsi. Har dog en tendens til å overdosere. :ermm:

Torsdagsbildet er av en liten kar etter at han tok sin første tur i bakken på UFOen. I morgen skal jeg visst opp kl. 07.00, spise litt .. og så skal jeg dra ut å bygge snøhule har jeg fått vite. Det er planen til denne lille karen ihvertfall.

Lenke til kommentar

I morgen skal jeg visst opp kl. 07.00, spise litt .. og så skal jeg dra ut å bygge snøhule har jeg fått vite. Det er planen til denne lille karen ihvertfall.

Det høres ut som en fin plan. Bortsett fra det om å måtte stå opp 07:00.

Jeg er som regel på jobb klokken 7 om morgenen, så jeg har ingen medlidenhet med andre...

Får håpe det blir noen pene bilder av pjokken og snøhula da.

:)

Lenke til kommentar

Nei, ble nok ikke opp 7 på meg. Men snøhule ble det på pjokken allikevel. Men det ble bare minnebilder på meg i dag, og det er nok temmelig uinnteressant for andre enn familie. Så jeg gir meg, uke 50 er ikke tiden for de kreative bildene fra meg. Så takk for denne gang til de som har slengt inn en kommentar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...