Gå til innhold

Elder Scrolls V: Skyrim - Medietråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte nettopp på hvor heftig det hadde vært om de hadde lagt inn Move og Kinect støtte for dette! :D Det skal vell spilles på PC da men, går jo rykter om at det kommer offisiell støtte for MOVE der også så :love:

 

Men på en annen side hadde de sikkert brukt for mye tid på det isdenfor alt annet som bør være med, så kanskje ikke så lurt likevell

 

NEI

 

Nei? Redd for at du må flytte ræva opp fra godstolen? Hadde det fungert MINST like godt som Gladiator i Sport Champions på PS3, hadde det vært et langt bedre og nøyaktig kampsystem enn man noensinne vil oppnå med mus og tastatur eller joystick

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan det kan forbedre spillet, men så har jeg ikke prøvd Move heller så jeg vet ikke helt hvordan implementasjon av bevegelse vil bli innført.

 

Riktig er svært relativt i denne sammenhengen gitt.

 

Jeg kunne skrevet veldig mye om hvorfor det hadde forbedret spillet, men skal gjøre det kort. Move klarer å tracke samløst dine bevegelser og avstand i rommet(kan ikke sammenlignes med WII). Å holde et skjold, racket eller spesielt sverd er omtrent som man skulle holdt det selv, personen i spillet vrir sverden og beveger det i alle retninger som du, samløst. Det i seg selv imponerte meg veldig(og du bør prøve det).

 

Fordelen med dette i et spill, spesielt RPG, er at du kan velge akkurat hvor du vil treffe, og hvor du holder skjoldet. Igjen som jeg sa, hvis det implementeres riktig, kan det føre en helt annen verden av realisme, da du kan slå på motstanderens svake punkter, blokkere mot retningen motstanderen slår i, bruk av pil og bue blir mer nøyaktig og realistisk.

 

Mulighetene er uendelige hva det kan brukes til, som utfører en nøyaktighet et tastatur og mus ikke kan måle seg med.

 

Dere bør egentlig prøve Gladiator på PS3 før dere egentlig utaler dere mer, for jeg skjønner ikke hvordan noen IKKE kan se potensiale i dette etter å ha prøvd det ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Rent teoretisk kunne god Move støtte vært en god ting.

 

Men det vil kreve mye ressusrser å få til dette bra, noe som vil føre til at det jobbes mindre med andre deler av spillet. I tillegg vil implementasjonen kun fungere på en av plattformene.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan det kan forbedre spillet, men så har jeg ikke prøvd Move heller så jeg vet ikke helt hvordan implementasjon av bevegelse vil bli innført.

 

Riktig er svært relativt i denne sammenhengen gitt.

 

Jeg kunne skrevet veldig mye om hvorfor det hadde forbedret spillet, men skal gjøre det kort. Move klarer å tracke samløst dine bevegelser og avstand i rommet(kan ikke sammenlignes med WII). Å holde et skjold, racket eller spesielt sverd er omtrent som man skulle holdt det selv, personen i spillet vrir sverden og beveger det i alle retninger som du, samløst. Det i seg selv imponerte meg veldig(og du bør prøve det).

 

Fordelen med dette i et spill, spesielt RPG, er at du kan velge akkurat hvor du vil treffe, og hvor du holder skjoldet. Igjen som jeg sa, hvis det implementeres riktig, kan det føre en helt annen verden av realisme, da du kan slå på motstanderens svake punkter, blokkere mot retningen motstanderen slår i, bruk av pil og bue blir mer nøyaktig og realistisk.

 

Mulighetene er uendelige hva det kan brukes til, som utfører en nøyaktighet et tastatur og mus ikke kan måle seg med.

 

Dere bør egentlig prøve Gladiator på PS3 før dere egentlig utaler dere mer, for jeg skjønner ikke hvordan noen IKKE kan se potensiale i dette etter å ha prøvd det ;)

 

Lag heller et ordtellig og robust kontrol system i stede.

Men vis det gjøres ordtellig, så er det ingenting galt i det selvsagt.

Lenke til kommentar

snip

 

Knall, men du svarte ikke på det ene spørsmålet mitt og siden du ser ut til å ha erfaring med dette så spør jeg igjen.

 

Hvordan er bevegelse implementert, armer er greit nok, også overkropp, men hvordan går en fram og tilbake osv, er det bare en joystick eller kontroll ved siden av? =)

 

Husker jeg prøvde Wii første gang og synes det var rasende morsomt, men inntrykket mitt og det jeg ikke likte er den skjermen, ser for meg at dette kan bli superkult med skjermer over øyene og en eller annen innretning som gjør at en kan løpe, gå og hoppe i alle retninger uten å måtte ha et dedikert stooort rom.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

snip

 

Knall, men du svarte ikke på det ene spørsmålet mitt og siden du ser ut til å ha erfaring med dette så spør jeg igjen.

 

Hvordan er bevegelse implementert, armer er greit nok, også overkropp, men hvordan går en fram og tilbake osv, er det bare en joystick eller kontroll ved siden av? =)

 

Husker jeg prøvde Wii første gang og synes det var rasende morsomt, men inntrykket mitt og det jeg ikke likte er den skjermen, ser for meg at dette kan bli superkult med skjermer over øyene og en eller annen innretning som gjør at en kan løpe, gå og hoppe i alle retninger uten å måtte ha et dedikert stooort rom.

 

Move måler og merker om du beveger deg forover eller bakover. Men det finnes også en kontroll man kan bruke som WII har, denne må nok bli brukt i de fleste spill med mye løping. Dette er vell muligens det eneste som noen gang kan funke da man uannsett hvis det var mulig blitt utrolig sliten om man måtte jogge rundt i stua i et stort spill som dette blir :p

Lenke til kommentar

Move og Kinnect ville ikke fungert i et slikt spill som dette av forholdsvis enkle grunner. Det ville hovedsaklig bare fungert til combat. Hvordan skal du klare å bevege på karakteren din? Snakke med folk, hoppe etc?

 

Bevege deg? Enkelt

03-10-10psmove.jpg

 

Hoppe og snakke? Ja det er da knapper på kontrollerne

Lenke til kommentar

Men til Kinnect? Er vel der problemet ligger sikkert :p Har PlayStation Move selv og er ikke heelt overbevist over at det er veldig bra. Det er en betydelig lagg i selve kameraet, så bevegelsene mine er aldri helt 1:1. Men joda, hadde vært knall :) Men da hadde dem måttet lagd et system som ligner på det neste Metal Gear Solid-spillet hvor man kutter ting basert på hvordan man slenger kontrolleren :D Men til Kinnect blir det verre altså.

Lenke til kommentar

Dem lager vel en løsning går jeg utfra. En slags stikke eller noe som man kan bruke i den ene hånda, samtidig som man veiver med armene for å styre attacks osv. Kan ikke se for meg noen annen måte å gjøre det på. Men Todd Howard sa i siste podcast at dem ikke vil lage støtte for Kinnect eller Move, selv om de har sett på mulighetene. De anser teknologien for å være for ny og avventer inntil SDKene er bedre og om andre utviklere gjør noe markant bra på det området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...