Gå til innhold

Elder Scrolls V: Skyrim - Medietråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har på følelsen av at når det kommer til RPG liker de fleste systemer som WOW har, med knapper nederst man skal trykke på. Personlig synes jeg det suger balle, og liker mye heller "FPS" systemet(eller skal man si "First Person Fighting") til Oblivion.

Lenke til kommentar

jeg må si meg enig i at fps systemet er mye bede enn trykke på knappersystemet. Jeg liker det at mens du spiller så blir ikke bare karakteren i spillet sterkere, men du blir en bedre spiller selv slik som i andre fps spill, det at du kan bevege deg unna piler og angrep fra fiender.

Jeg veit at veldig mange mislikte det at monstrene i oblivion levlet like fort som deg, men jeg så aldri noe problem med dette da du utvikler deg selv som spiller og begynner å spille smartere og raskere enn AI'n.

håper tes V klarer å opprettholde det systemet, og kanskje forbedre det enda mer.

Lenke til kommentar

Jeg synes også kampsystemet i Oblivion var egentlig ganske underholdende, da særlig pga. block med høyreknappen og bruk av magi sammen med våpen. FPS-perspektivet gir også både en mer aktiv spillestil ift. bevegelse, samt at man bedre lever seg inn i karakteren imo.

 

Men levelscalingen er og blir spillets akilleshæl, da ikke kun pga. at monstre og NPC'ene levler sammen med deg, men også fordi loot i dungeons o.l. gjør det. I Morrowind var det å entre en dungeon så utrolig mye mer spennende enn i Oblivion fordi du ikke visste hva du ville møte der inne og om du overhodet ville ha en sjanse til å overleve, samtidig som du noen få ganger også kunne finne noen sinnsyke items. I Oblivion visste du at du alltid ville ha en sjanse (og at du heller aldri ville være totalt overlegen "God-like"), og lootet var også tilpasset din level. I Morrowind var det feks. noen få steder man kunne få tak i glass-armour, og da måtte det enten kjøpes (DYRT) eller stjeles. Jeg tror faktisk aldri jeg opplevde at noen NPC'er droppet det. Det var derfor en ganske vill følelse i det man faktisk fikk råd til å skaffe dette. I Oblivion ble derimot vanlige banditter utstyrt med glass-armour etterhvert som man levlet, og etter hvert ble det så mye av det at man ikke en gang dro det med seg for å selge det. Dette fremstod for meg som hverken særlig spennende eller troverdig, og fjernet et av RPG'ens store motivasjonselementer for min del.

 

Av materialet som presenteres i denne tråden blir jeg både svært skeptisk til Skyrim, samtidig som jeg ikke klarer å la være å glede meg som en håpefull unge på juleaften.

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg liker kampsystemet i Morrowind, jeg. The best of both worlds. :love:

 

Blir i overkant mye "trykk på venstre museknapp og håp at du treffer fienden" for min del. I Oblivion måtte man ta mer hensyn til fiendens bevegelser, feks. blokkering eller spesialangrep, noe som gjorde at man må tenke litt mer i kampene. Kult å rulle unna angrep eller kjøre på med en touch-spell på en blokkerende fiende :)

 

Så Morrowind (minus cliffracere) med kampsystemet og grafikken til Oblivion hadde vært fantastisk :love:

Lenke til kommentar

Jeg liker kampsystemet i Morrowind, jeg. The best of both worlds. :love:

 

Blir i overkant mye "trykk på venstre museknapp og håp at du treffer fienden" for min del. I Oblivion måtte man ta mer hensyn til fiendens bevegelser, feks. blokkering eller spesialangrep, noe som gjorde at man må tenke litt mer i kampene. Kult å rulle unna angrep eller kjøre på med en touch-spell på en blokkerende fiende :)

 

Så Morrowind (minus cliffracere) med kampsystemet og grafikken til Oblivion hadde vært fantastisk :love:

 

Helt enig :)

 

Det at NPC'er og loot går opp i level samtidig som spilleren er helt latterlig. Det som var gøy med Morrowind var jo at man måtte trene seg opp før man turte å gå inn i enkelte dungeons.

 

Jeg gleder meg helt vilt til dette spillet, mer enn noe annet. Jeg gleder meg spesielt over at de har inkludert crafting, en av de få ting jeg syntes TES-serien manglet. Dette blir stas! :new_woot:

 

Crafting? Hva mener du?

Lenke til kommentar

Fant dette på et forum:

And by the way one of the few things confirmed so far is the 18+ rating. This is not a thread arguing over whether the game should be 18+. That is already decided.
http://www.gamefaqs.com/boards/615805-the-elder-scrolls-v-skyrim/57481991

 

Noen som kan bekrefte dette? Hvis det stemmer er det jo supert :D

 

Har da funnet flere kilder på dette, men ingen offisielle foreløbig. Men det lover unektelig godt og er etter min mening et svært godt trekk fra Bethesda. Noe sier meg at salgstallene for Oblivion ikke falt nevneverdig etter at aldersgrensen ble strengere og at også Fallout3 må ha solgt godt :D

Lenke til kommentar

De lovde et bra kampsystem til Oblivion også, men de failet der :(

Jeg venter og ser, alt de lover virker ikke til å være bra.

 

Personlig synes jeg kampsystemet i Oblivion er et av det beste jeg har prøvd i et RPG noensinne, så alt etter smak og behag ;)

 

I forhold til det i Dark Messiah synes jeg Oblivion har endel å lære her gitt, kamper har en tendens til å føles ganske gjørmete.

 

Jeg gleder meg til Skyrim derimot, håper det blir et kraftig forbedret Oblivion! Teasern er ihvertfall urdeilig!

(Er det forresten Christorfer Lee som er narrator i den?)

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...