Licht Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Med tanke på hvor mye Bethesdas omgang med den ellers fleksible GameBryo-motoren minner om et forsøk på å spille piano med boksehansker, er jeg ikke helt solgt når det er snakk om en egenutviklet in-house-motor (som det visstnok er snakk om, hvis spilljournalistene jeg må sette min lit til ikke har misforstått noe). Med mindre noen fra Id har laget den, selvsagt. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 De har jo sannsynligvis mulighet til å få hjelp fra John Carmack da, det er et talent de bør bruke, om de er nogenlunde smarte. Fyren porta Rage til iPhone på en flytur fra LA til Dallas, det er helt sykt. Men en spillmotor består vel av flere "noder" eller "moduler" gjør den ikke? Burde ikke det bety at det skulle vært mulig å kaste inn en del moduler fra Tech5-motoren? Uansett så har Todd Howard sagt for lenge siden at deres nye prosjekt, som nå viste seg å være Skyrim skulle fokusere sterkt på animasjon og hvordan karakterene beveger seg i spillverdenen. Så forhåpentligvis har de skaffa seg Euphoria. De som lagde Gamebryo hadde også i den siste versjonen lagt inn støtte for akkurat Euphoria og DMM, før de gikk konkurs. Så vi kan håpe Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Historien fortsetter etter Oblivion ja, får vell kanskje få fingeren ut og bli ferdig med oblivion, kan egentligt ikkje huske koffor eg la det geniale spillet på hylla. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Spillet vil ikke fenge meg om det blir altfor avansert å spille. Hurtigmenyer er ønsket. Men det kan godt være dypt. Bare jeg slipper å lese 1000 sider om hvilken knapp man skal trykke. Var så vidt jeg skjønnte bæret av Elder Scrolls Oblivion. Selv håper jeg at det blir akkurat motsatt. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Spillet vil ikke fenge meg om det blir altfor avansert å spille. Hurtigmenyer er ønsket. Men det kan godt være dypt. Bare jeg slipper å lese 1000 sider om hvilken knapp man skal trykke. Var så vidt jeg skjønnte bæret av Elder Scrolls Oblivion. Selv håper jeg at det blir akkurat motsatt. Jeg håper det blir som det var, jeg synes Oblivion er veldig lett å skjønne og sette seg inn i iforhold til mange andre rollespill. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Håper på noe ala Morrowind Og håper for guds skyld de fjerner quest-markers, evt. gjør det avhengig av vanskelighetsgrad/man kan sette det til "off" slik som i Armed Assault. Jeg vil ikke at spillet skal holde meg i hånda til en hver tid. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Jeg synes godt de kunne byttet ut questmarkers, og hele kompasset egentlig, med tegn på karet. En sirkel rundt området det du leter etter sist ble observert i burde være nok i tillegg til de referansene questet i seg selv gir deg. Det gir meg svært liten utforskelsesglede, om det er noe ord, å alltid vite hvilken retning jeg skal gå i. Gi meg en hotkey til kartet og et generelt avmerket område så skal jeg finne det som trengs å finne. Jeg tror nemlig ikke de vil ta bort quest-markerne helt, men dette hadde etter min mening vært en fin mellomting. 3 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Spillet vil ikke fenge meg om det blir altfor avansert å spille. Hurtigmenyer er ønsket. Men det kan godt være dypt. Bare jeg slipper å lese 1000 sider om hvilken knapp man skal trykke. Var så vidt jeg skjønnte bæret av Elder Scrolls Oblivion. Selv håper jeg at det blir akkurat motsatt. Hvorfor vil du ha ting tungvindt? Jeg vil ha alt av menyer, inventory, quest log osv så lett tilgjengelig som mulig, så jeg kan fokusere på å spille i stedet for å bruke lang tid på å finne ut hvordan jeg åpner inventoriet. Selve spillet må selvsagt være avansert og dypt, så man kan grave seg ned i statistikker, skill kombinasjoner og alt det der om man vil. Men det må være lett tilgjengelig. Det er ingenting i veien for å ha et skill hver på femti forskjellige knapper, men hva er vitsen? Jeg synes godt de kunne byttet ut questmarkers, og hele kompasset egentlig, med tegn på karet. En sirkel rundt området det du leter etter sist ble observert i burde være nok i tillegg til de referansene questet i seg selv gir deg. Det gir meg svært liten utforskelsesglede, om det er noe ord, å alltid vite hvilken retning jeg skal gå i. Gi meg en hotkey til kartet og et generelt avmerket område så skal jeg finne det som trengs å finne. Jeg tror nemlig ikke de vil ta bort quest-markerne helt, men dette hadde etter min mening vært en fin mellomting. Jeg vil ha det valgfritt. Hva om vi kan gå inn i Options og stille inn Quest Markers fra 1 til 3? Setter man det på 3 får vi et kompass som peker dit vi skal. Følger man kompasset kommer man frem. Alt i questen er markert på kartet, og vi ser en pil på kartet (oppdatert il realtime) hvor vi er. Setter man den til 2 blir området vi skal til markert på kartet, og vi har en pil som viser hvor vi er og hvordan retning vi går i. Setter vi det til 1 får vi ikke vite noe som helst annet enn i quest description. Når vi får en quest kan fyren for eksempel si at vi må finne en grotte ca femti meter fra en bro ti kilometer nord for byen. Deretter blir vi overlatt til oss selv. Kartet sier oss ingenting om hvor vi er, og ingentiner er markert der med mindre vi skriver inn ting selv. Da burde alle være fornøyd. Endret 25. desember 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Ja jeg skjønnte spillet til slutt, det var ikke det. Men vanskelig å følge. Lite valg. Likte Dragon Age litt bedre. Men savner fremmdeles bredden i slike spill. Endret 4. januar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Dette var kanskje det som skulle til for å prøve ut det forsatt uprøvde Morrowind Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Dette har jo vært her i flere år allerede. Om folk hadde vært interessert i å spille det tror jeg de ville allerede funnet det. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Etter med mine 320 timer i Oblivion som var mitt første next-gen spill i den tiden på X360 så dette ser jeg fram til om det kommer i 2012 da Endret 5. januar 2011 av iToMaN Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Dette har jo vært her i flere år allerede. Om folk hadde vært interessert i å spille det tror jeg de ville allerede funnet det. Ikke i mitt tilfelle. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Herlig! Jeg gleder meg som en hund! Ang. vanskelighetsgrad synes jeg map markers i Oblivion gjorde det for enkelt. I et skikkelig rollespill burde man klare å skjønne (utifra questet) hvor man skal finne ting, istede for å ha den pila å følge etter på kompasset til enhver tid. Jeg sier ikke at det burde være vanskelig å finne fram, bare at de burde fjerne de map markers på kompasset/kartet. Enkelte ganger ble det bare om å følge pila fortest mulig, drite i hvor man faktisk skulle bare gå i pilens retning. Ukult Må si jeg synes fortsatt TES III: Morrowind var best. Utelukkende pga. fast travel og map markers i Oblivion. Det burde heller være transport mellom byer (båter, hest og kjerre, portaler eller whatever som i Morrowind. Selvom striders var litt rart...), sånn at man kan spare en del tid på reising men ikke bare drive å swappe posisjon i hytt og pine. Bortsett fra det var Oblivion helt fantastisk. Quest loggen og inventory i Oblivion likte jeg mye bedre enn i forgjengeren. **GLEDE SEG** 2 Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Likte også quest loggen mye bedre i Oblivion, men inventory synes jeg absolutt ikke var bedre. Å scrolle gjennom en liste blir gammelt fort. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Bortsett fra bedre grafikk (selvfølgelig) er quest-log, blokkering med høyre musetast og mulighet for å bruke magi selv om man holder våpen de eneste fortrinnene Oblivion har over Morrowind imo. @MrLG: Den mod-samlingen skal definitivt prøves Begynte faktisk å spille Morrowind litt igjen i romjulen og det var et gledelig gjensyn. 1 Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Bortsett fra bedre grafikk (selvfølgelig) er quest-log, blokkering med høyre musetast og mulighet for å bruke magi selv om man holder våpen de eneste fortrinnene Oblivion har over Morrowind imo. Du glemte at Cliffracerne ikke er med! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Vel, Cliffracerne drev dragene ut av Morrowind og det ser ut til at de er tilbake i Skyrim. Plutselig var de ikke så ille likevel? Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Får se på dragenes evner til å komme seg ned i angrepsposisjon før jeg klager på dem! Lenke til kommentar
jevli Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Ja cliffracerne var en pest og en plage Okei når jeg tenker meg om så var vel inventory'en i Oblivion litt teit. Det gjorde meg ingenting at det var en liste, men den virket litt forvokst... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå