The Walking Dead Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) While there be dragons in the game, Skyrim will also sport a brand new shiny engine according to the Bethblog twitter. "Seeing lots of speculation about #tesv game engine. It's brand new... and it's spectacular!," it said. kilde: http://www.examiner.com/console-gaming-in-national/the-elder-scrolls-v-skyrim-uses-brand-new-engine en til mer suspicious, men http://img97.imageshack.us/img97/1834/thebrowasright.png http://www.ripten.com/2010/12/12/all-new-engine-for-the-elder-scrolls-v-skyrim-sam-n/ http://twitter.com/#!/nickbreckon/status/14015054991069184 Endret 13. desember 2010 av 530XD Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Ja, jeg fikk med meg at Pete Hines har skrevet det. Men Todd Howard sa for noen måneder siden at det er en sterkt oppgradert versjon av Gamebryo-motoren. Så jeg vet ikke helt hva som er riktig. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Ellers håper jeg de gjør det mulig med lemlesting, slik som i Fallout3 Nøyaktig hvor grafisk volden blir, kommer nok til å avhenge av om Bethesda skyter for en Teen eller Mature-rating hos ESRB. Både Morrowind og Oblivion var såpass "snille" at de fikk en T, det var først da en toppløs-mod til Oblivion fikk masse oppmerksomhet i spillpressen at ESRB fikk panikk og endret det til M. Bethesda forandret ratingen, men var samtidig krystallklare på at de synes ESRBs rasjonale for å forandre ratingen var sviktende. Med spill som Fallout 3 og Dragon Age slapp man hele (den veldig amerikanske) problemstillingen som toppløs-mods og liknende presenterer, fordi både voldsintensiteten, språk og tematikk kvalifiserte til en M-rating uansett. Så krystallkulen sier at det kan gå to veier med Skyrim - enten T og et mye mindre modifiserbart spill enn tidligere; eller M fra begynnelsen av, med de muligeter for "voksent" innhold det medfører - både fra Bethesda og brukernes side. Edit: Glemte sitatet 8D Endret 13. desember 2010 av Zealuu Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Med tanke på hvor stor del mods tradisjonelt har vært ved TES synes jeg det blir rart hvis Bethesda velger å stramme inn her. Mods har jo vært et av TES-seriens store salgsargumenter, og jeg håper virkelig Bethesda er klar over dette. Ellers kan man jo håpe at Fallout 3 sin suksess også gjør det mer attraktivt for dem å lage et voksent spill Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Digget TES IV:oblivion, og har ventet i evigheter på oppfølgeren! Nice.. 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Ellers håper jeg de gjør det mulig med lemlesting, slik som i Fallout3 Nøyaktig hvor grafisk volden blir, kommer nok til å avhenge av om Bethesda skyter for en Teen eller Mature-rating hos ESRB. Både Morrowind og Oblivion var såpass "snille" at de fikk en T, det var først da en toppløs-mod til Oblivion fikk masse oppmerksomhet i spillpressen at ESRB fikk panikk og endret det til M. Bethesda forandret ratingen, men var samtidig krystallklare på at de synes ESRBs rasjonale for å forandre ratingen var sviktende. Med spill som Fallout 3 og Dragon Age slapp man hele (den veldig amerikanske) problemstillingen som toppløs-mods og liknende presenterer, fordi både voldsintensiteten, språk og tematikk kvalifiserte til en M-rating uansett. Så krystallkulen sier at det kan gå to veier med Skyrim - enten T og et mye mindre modifiserbart spill enn tidligere; eller M fra begynnelsen av, med de muligeter for "voksent" innhold det medfører - både fra Bethesda og brukernes side. Edit: Glemte sitatet 8D Interessant! Håper virkelig at TES V blir av den mer "modne sorten". Dersom spillet blir solgt på konsoll, vil dette automatisk bli bedre. Er ikke så enkelt å skaffe mods til konsoll-spill. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Konsoll... bare det ikke blir en ræva port......... Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Enig i det. Men akkurat den delen bekymrer ikke meg så veldig, for noe av det jeg faktisk synes Oblivion klarte greit var menysystemet som både var myntet på konsoll og PC. Jeg vet mange klaget på dette, og helt ideelt var det selvsagt ikke, men jeg synes generelt det var et godt kompromiss. For min del var det level-scaling, forenkling og mangel på dybde i selve spillet som gjorde Oblivion "vanilla" middelmådig. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Det skal nevnes at ESRB forlangte at Oblivion fikk ny rating på alle plattformer til tross for at den aktuelle modden (naturlig nok) kun var tilgjengelig for eiere av PC-utgaven. Jeg håper også at de ikke gjør Skyrim mindre modifiserbart enn tidligere titler (og hadde ikke hatt noe i mot at voldsbeskrivelsene nærmet seg Fallout 3-nivå), men jeg anser det også som en mulighet at de går i motsatt retning. Siden Oblivion har det vært nokså klart at vanilla TES-spill designes primært i konsolløyemed, men de berget seg på å gjøre det mulig for PC-brukere å skreddersy/modifisere sin egen opplevelse. Med Skyrim er det neppe engang et tema for diskusjon å ikke slippe spillet på konsoll. Hvis noe, dropper de heller PC-plattformen, selv om jeg ikke ser hva den store gevinsten i det skulle være. En venstrehåndspreget PC-port som Oblivion burde de uansett kunne koste på seg. Det koster dem heller neppe allverden å gjøre Skyrim for PC like modifiserbart som Morrowind/Oblivion gjennom å slippe et Construction Set... Men Bethesda har dessverre ikke for vane å alltid gjøre det jeg synes virker logisk. Endret 13. desember 2010 av Zealuu Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Med tanke på hvor stor del mods tradisjonelt har vært ved TES synes jeg det blir rart hvis Bethesda velger å stramme inn her. Mods har jo vært et av TES-seriens store salgsargumenter, og jeg håper virkelig Bethesda er klar over dette. Vanilla Oblivion er nesten uspillbart, mens med mods glir det derimot inn på min topp 3 liste. Jeg blir veldig skeptisk om Bethesda nå fjerner seg fra community'et og legger inn store begrensninger for modderne i Skyrim. Da vil jeg vente til godt over release før jeg evt. kjøper. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Med Skyrim er det neppe engang et tema for diskusjon å ikke slippe spillet på konsoll. Hvis noe, dropper de heller PC-plattformen, selv om jeg ikke ser hva den store gevinsten i det skulle være. En venstrehåndspreget PC-port som Oblivion burde de uansett kunne koste på seg. Det koster dem heller neppe allverden å gjøre Skyrim for PC like modifiserbart som Morrowind/Oblivion gjennom å slippe et Construction Set... Så lenge Skyrim blir like åpent for modd'erne spiller det ikke allverdens rolle om det er "venstrehånds porting" i utgangspunktet. Med mods er du bl.a. kvitt både level scaling og det tåpelige leveling systemet i vanilla Oblivion. Du kan også legge inn et grensesnitt bedre tilpasset PC. Endret 13. desember 2010 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Tviler sterkt på at det ikke blir like åpent som de to tidligere, Bethesda har jo tidligere hyllet moddere for deres arbeid. Gleder meg uansett noe helt sinnsvakt, vurderer faktisk å droppe militæret bare for å få det når det slippes ut. Er kalt inn i august, og spillet slippes jo i november. Hadde vært helt forferdelig å sittet oppe i en bunkers i Nord-Norge og fryse ræven av meg mens dere kan være hjemme og kose dere med et spill jeg har ventet på i fire-fem år Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Spillet vil ikke fenge meg om det blir altfor avansert å spille. Hurtigmenyer er ønsket. Men det kan godt være dypt. Bare jeg slipper å lese 1000 sider om hvilken knapp man skal trykke. Var så vidt jeg skjønnte bæret av Elder Scrolls Oblivion. Endret 13. desember 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Spillet vil ikke fenge meg om det blir altfor avansert å spille. Hurtigmenyer er ønsket. Men det kan godt være dypt. Bare jeg slipper å lese 1000 sider om hvilken knapp man skal trykke. Var så vidt jeg skjønnte bæret av Elder Scrolls Oblivion. Hvis man ikke vil, så er det ikke lett å lære. 5 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Var så vidt jeg skjønnte bæret av Elder Scrolls Oblivion. Godt gjort, med tanke på den halvtimes tutorialdelen du må gjennom i det du starter. De forteller deg til og med hvordan du skal bevege deg og se rundt. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Tviler sterkt på at det ikke blir like åpent som de to tidligere, Bethesda har jo tidligere hyllet moddere for deres arbeid. Gleder meg uansett noe helt sinnsvakt, vurderer faktisk å droppe militæret bare for å få det når det slippes ut. Er kalt inn i august, og spillet slippes jo i november. Hadde vært helt forferdelig å sittet oppe i en bunkers i Nord-Norge og fryse ræven av meg mens dere kan være hjemme og kose dere med et spill jeg har ventet på i fire-fem år Nå dette, dette er ekte lidenskap! Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Tviler sterkt på at det ikke blir like åpent som de to tidligere, Bethesda har jo tidligere hyllet moddere for deres arbeid. Gleder meg uansett noe helt sinnsvakt, vurderer faktisk å droppe militæret bare for å få det når det slippes ut. Er kalt inn i august, og spillet slippes jo i november. Hadde vært helt forferdelig å sittet oppe i en bunkers i Nord-Norge og fryse ræven av meg mens dere kan være hjemme og kose dere med et spill jeg har ventet på i fire-fem år Nå dette, dette er ekte lidenskap! Lidenskap er greit, men å ha sånn dritt i forsvaret våres er en skam. Enda en pekepinn på at vi trenger proffesjonelle soldater med lønn istedenfor den store prosenten av dritten som er der idag. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Utrolig hva enkelte klarer å lire av seg. Ser ikke noe galt i å ønske seg vekk fra noe man tvinges til. Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Tviler sterkt på at det ikke blir like åpent som de to tidligere, Bethesda har jo tidligere hyllet moddere for deres arbeid. Gleder meg uansett noe helt sinnsvakt, vurderer faktisk å droppe militæret bare for å få det når det slippes ut. Er kalt inn i august, og spillet slippes jo i november. Hadde vært helt forferdelig å sittet oppe i en bunkers i Nord-Norge og fryse ræven av meg mens dere kan være hjemme og kose dere med et spill jeg har ventet på i fire-fem år Nå dette, dette er ekte lidenskap! Lidenskap er greit, men å ha sånn dritt i forsvaret våres er en skam. Enda en pekepinn på at vi trenger proffesjonelle soldater med lønn istedenfor den store prosenten av dritten som er der idag. Ingen grunn til å kalle meg for noe så sterkt som 'dritt', bare fordi jeg ikke følger dine ekstreme tanker om det norske forsvaret. Som WarpX sier, er det faktisk ikke frivillig heller. Let's stay on topic, shall we? Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Var selvfølgelig aldri i tvil om at spillet ville komme, men like moro hver gang å få det bekreftet. 2011 kan bli litt av et år for spill. Battlefield 3, The witcher 2, Dragon age 2, Diablo 3, og nå altså TES 5. Glad de bestemte seg for å bruke en helt ny spill-motor. Antar det betyr at vi kan forvente langt bedre grafikk og fysikk enn Oblivion. Det eneste som bekymrer meg litt når det gjelder grafikken, er at handlingen foregår i Skyrim. Synes det høres kjedelig ut hvis alt landskapet er dekket av snø. Foretrekker vakre grønne skoger (som f.eks skogene i traileren til Cryengine 3 ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå