Gå til innhold

Elder Scrolls V: Skyrim - Medietråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nestemann som kommer og sier at Skyrim har rævva grafikk fortjener en runde juling :)

Hehe, nå skal jeg ikke si at grafikken der var ræva, for det var det ikke, for bildene der så bra ut. Men utifra resten jeg har sett er grafikken ikke veldig imponerende, men det stemningen i spillet er jo fantastisk. Men grafikken er jo helt klart på "konsoll" nivå..

Men sammenlignet med f.eks The Witcher 2 så ser jo Skyrim ganske gammelt ut, der ser man resultatet når man utvikler spillet først til PC :p

post-106430-0-96236200-1320624787_thumb.jpg

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Har selv spillt gjennom Witcher 2, og ut ifra det jeg har sett fra Skyrim sålangt så har det grafikk som er helt på høyde med det. Når attpåtil Witcher 2 er ganske lineært, og er MYE mindre, så er det jo desto mer imponerende av Bethesda.

Har du spilt The Witcher 2 på det høyeste? Skyrim kan nok neppe måle seg med det. Spesielt dialogscene i The Witcher 2 er jo helt sinnsyke. Men du har rett, Witcher 2 er mindre men alikevel stort nok og regnes som "open world" slik at det egentlig er sammenlignbart.

Dog hvis du er imponert over grafikken til Skyrim - ja da er jo det bra for din del, men teknisk er det laaaaaangt unna hva som er mulig idag, for det er "ødelagt" av konsollgenerasjonen.. Oblivion på sin tid, ja det er nok heller hva som kan defineres som imponerende .. :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Men de spillene som går for å ha best grafikk nå tildags (BF3, Crysis2 osv) så har jo alle en konsollversjon. Ryktes at Witcher 2 skal komme på Xbox360 også. Synes ikke vi alltid kan skylde på konsoll.

Ja jeg er meget imponert over grafikken i Skyrim, klarer nesten ikke å vente på å utforske de fjellene du ser i horisonten på mange skjermbilder, men grafikk i slike spill blir bare en bonus så lenge gameplayen er flott :)

post-3895-0-62514200-1320625998_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vil ikke si at grafikken til Skyrim er noe spesielt imponerende...som nevnt over her; Oblivion på sin tid var imponerende :p

Men sånn går det når folk fortsetter å spille på crappy 6 år gamle konsoller.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Men de spillene som går for å ha best grafikk nå tildags (BF3, Crysis2 osv) så har jo alle en konsollversjon. Ryktes at Witcher 2 skal komme på Xbox360 også. Synes ikke vi alltid kan skylde på konsoll.

Ja jeg er meget imponert over grafikken i Skyrim, klarer nesten ikke å vente på å utforske de fjellene du ser i horisonten på mange skjermbilder, men grafikk i slike spill blir bare en bonus så lenge gameplayen er flott :)

Haha nå er du litt ute å kjører, for innlegget ditt gir oss enda bedre grunn for å skylde på konsollene

Vet du hvorfor BF3, Crysis 2 og The Witcher 2 leverer markedets beste grafikk? Jo de 2 første ble laget med utgangspunkt til PC først, og deretter portet til konsoll etterpå, men alle versjonene er utgitt samtidig. Og hva ga det oss? ENORME forskjeller. The Witcher 2 er hovedsaklig laget for PC - at det kommer en konsollversjon etterpå spiller ingen rolle, for det er allerede laget og tatt utgangspunktet i det beste, og nedskalert til et dårligere nivå til konsollene. Hva har det gitt oss? Grafikk som selv skyrim er langt unna å matche.

Hvorfor tror du Oblivion var så sykt i sin tid? Jo, det ble kun laget til PC i første omgang.

Problemet med Skyim er at det nettopp ikke er laget til PC i utgangspunktet, men på konsollnivå, med andre ord hadde forskjellene blitt enorme hvis det hadde gjort det andre veien, hvis de faktisk hadde brydd seg om PC-spillerne slik Dice, Crytek og CD Projekt RED skal ha uendelig ros for at de gjorde.

Skyrim har stemningen, men grafikken er alt annet enn imponerende, jeg ser "konsollifiseringer" overalt.

-----

Men nok syt :p Vet ikke om den har blitt postet før, men her er en video verdt å se for de som elsker musikken :D

http://www.youtube.com/watch?v=W9moaaJfgTg

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Men det at man spiller det på PC betyr da slettes ikke at man spiller på en 24".

For min del skal det spilles på PC, på stormskjerm med full surround :) Hope it will be epic times.

Med HDMI, tråløs mus og tastatur er det jo like lett å gjøre en PC sofavennlig som en konsoll.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det finnes altså fortsatt folk som fortsatt ikke har denne samco på ignorer lista... Ja, ja.

Kan dere slutte å quote han ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...