Tilfeldignavn4682 Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hei! Nå som det er snart jul må jeg kjøpe en SSD Jeg hadde egentlig bare tenkt til å kjøpe rundt 32GB til å ha Windows 7 (64bit) på den, men når jeg ser etter så har jeg jo bare brukt 124 GB av 500 GB på den harddisken jeg har nå. Det betyr jo at hvis jeg kjøper en SSD med 64GB får jeg plass til windows 7 og ganske mange spill og programmer. Problemet er jo det at jeg vil forholde meg under ca 1200kr. Og da er det litt forskjell på hastigheten mellom en 64GB og en 32GB. Hva bør jeg kjøpe? 32GB eller 64GB? Helst her Hvordan "Installerer" man SSD" Hovedkortet mitt er ikke helt oppdatert "GA-MA785GT-UD3H" Har sett på et forum her tidligere at "AHCI" er bedre en "IDE". Tror hovedkortet mitt har "AHCI". Noen som har det samme eller ihvertfall vet om det er "AHCI" på det? Bør jeg kjøpe SSD i det hele tatt? Kanskje vente litt? Lenke til kommentar
War Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601876 Denne . Ikke kjøp 32GB, jeg har 80 og angrer da det er 15gb igjen osv. Boot , del, bios, finn IDE og se om du kan endre den til ACHI. Skal stå for eks IDE, ACHI,RAID Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg har ikke Award BIOS, men prøv dette : Velg "Integrated peripherals" "SATA AHCI Mode" Lenke til kommentar
BAT Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Det er bare å kjøpe seg en SSD. Det vil du ikke angre på. Jeg vil også anbefale Crucial C300 64GB. Når det gjelder bios så gjør du sånn som dette: 1. Skru av maskinen. 2. Sjekk hvilken SATA kontakt SSD'en er koblet til på hovedkortet. (se gul merking på bildet) Den bør stå i port 0. 3. Skru på maskinen og gå inn i bios. 4. Gå inn i menyen Integrated peripherals 5. Setter valget OnChip SATA type til "AHCI" 6. Trykk F10 for å lagre endringer og boot på nytt 7. Installer operativsystem. 8. Legg inn de tweaksene du synes passer deg. Tweaks i post 2 i "SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD" Lenke til kommentar
Tilfeldignavn4682 Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Ser at i Januar 2011 kommer det en tredje generasjon med SSD. Bør jeg vente på tredje generasjon SSD? De blir nok ganske dyre for meg: ca.1700 og oppover.. Ikke at jeg vil kjøpe det, men da blir vel alle andre SSD litt billigere. Samtidig har jeg så sinnsykt lyst til å kjøpe SSD nå... Klarer nesten ikke å vente Endret 20. desember 2010 av gallsman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå