SgtStone Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Heisann. Sitter i dag med egentlig en bra PC(tror jeg da), den består i hovedsak av: ASUS P5P43TD PRO, P43 Intel Core™ 2 Duo E8500 Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 8GB ASUS EAH5870 2xSamsung SpinPoint F3 250GB Windows 7 Pro 64-bit Engelsk Det som jeg lurer på er følgende, jeg har spilt BF serien i alle år samt COD de siste. Men opplever at av å til så lagger det i Black Ops.... er dette mangel på hardware?? Har lest om tips og triks vedrørende dette på nettet og har gjort det som anbefales. Vet godt at LGA775 sokkelen faset ut. Men har lest litt om erstatningene og lurer veldig på om jeg får en merkbar bedre PC ved å oppgradere til dagens standard, tenker da mest på CPU og HK. Kan noen si meg ærlig om det er noe vits i dette overhodet?? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Det finnes bedre HW, men nå er ikke tiden til oppgradering. Vent heller til over nyttår og Sandy Bridge. Lenke til kommentar
SgtStone Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Det finnes bedre HW, men nå er ikke tiden til oppgradering. Vent heller til over nyttår og Sandy Bridge. Takk for svar :-) Ja det finnes jo hele tiden bedre HW :-), men lurer egentlig veldig mye på om jeg merker stor forskjell og om at det er verd en oppgradering nå osv...... Skjermkortet beholder jeg uansett en stund til. Men ettersom jeg allerede bruker DDR3 RAM osv så er det i mine øyne den største forskjellen rett å slett at det er en annen socket...... tenkte evenuelt på å gå over til socket LGA1156 og en Intel Core i5 661...... Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Har du prøvd å overklokke da ? Om du bare spiller på en skjerm, så vil det opsettet der holde i massevis om du øker cpu hastighet til 3,8 - 4 ghz Jeg kjørte i lang tid et P5Q WS , og en E8400 @ 4,1 ghz med et 280gtx. Og det er så og si tilsvarende det du har der, og jeg spilte alt uten problemer, 0 lagg. Eneste grunnen til at jeg oppgraderte til i7 var at jeg skulle spille på 3x skjermer og trengte mer kraft. Ingen vits å oppgradere nå og bruke flerfoldige tusen, prøv heller å få litt hjelp og tyn litt ekstra ut av det du allerede har Med stock kjøler kan du greit kjøre 3,5ghz , men bør vurdere en litt bedre towerkjøler om du skal på 4ghz Lenke til kommentar
SgtStone Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Har du prøvd å overklokke da ? Om du bare spiller på en skjerm, så vil det opsettet der holde i massevis om du øker cpu hastighet til 3,8 - 4 ghz Jeg kjørte i lang tid et P5Q WS , og en E8400 @ 4,1 ghz med et 280gtx. Og det er så og si tilsvarende det du har der, og jeg spilte alt uten problemer, 0 lagg. Eneste grunnen til at jeg oppgraderte til i7 var at jeg skulle spille på 3x skjermer og trengte mer kraft. Ingen vits å oppgradere nå og bruke flerfoldige tusen, prøv heller å få litt hjelp og tyn litt ekstra ut av det du allerede har Med stock kjøler kan du greit kjøre 3,5ghz , men bør vurdere en litt bedre towerkjøler om du skal på 4ghz Ja spiller og bruker bare en skjerm, har også en stor Noctua kjøler samt et Antec 900 kabinett så det burde la seg gjøre og klokke litt. Takker så mye for svar Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hvilken PSU har du? Hvis hovedkortet støtter crossfire kan det være en mulighet å sette opp et ekstra (likt) kort. Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 black ops er vel kjent for å ha noen problemer, bare søk på "black ops problems" Jeg ville valgt å bruke PCen videre om jeg var deg. Om du vil er det mulig å skaffe en pent brukt q9550 eller deromkring til greie priser. Sjekk ut ebay.com - jeg fikk takk i en q9550ES til kr 1400 inkl frakt fra USA. Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hvilken PSU har du? Hvis hovedkortet støtter crossfire kan det være en mulighet å sette opp et ekstra (likt) kort. Dette er et tullete forslag. Hvis du ser på oppsettet så er skjermkortet mer enn godt nok, hvis ikke du har noe referanser til et sted som sier at dette vil løse laggingen trådstarter opplever i Black Ops. Lenke til kommentar
SgtStone Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) black ops er vel kjent for å ha noen problemer, bare søk på "black ops problems" Jeg ville valgt å bruke PCen videre om jeg var deg. Om du vil er det mulig å skaffe en pent brukt q9550 eller deromkring til greie priser. Sjekk ut ebay.com - jeg fikk takk i en q9550ES til kr 1400 inkl frakt fra USA. Ja er vel egentlig enig med deg, stilig at du har Kone PC. he he. Må innrømme at å ha problemer i BO irriterer meg veldig, føler det ikke er noe i veien med HW, men en begynner selvagt å tenke det....Tror du jeg merker forskjell på å sette inn en Q9550 i stedet for en Intel Core™ 2 Duo E8500? Det er jo høyere klokkefrekvens på den jeg har.............. Bruker egentlig ikke noen programmer som drar nytte av flere kjerner.......... Men hva med å sette inn en SSD...... Hvilken PSU har du? Hvis hovedkortet støtter crossfire kan det være en mulighet å sette opp et ekstra (likt) kort. Det er nok ikke skjermkortet, det er faktisk bra. Asus sin modell av HD5870 til ATI..... Endret 13. desember 2010 av SgtStone Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 anbefaler deg å blod klokke cpuen litt Du har god nok kjøler til å komme opp i 4ghz Lover deg at det hjelper en del Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 laggen kan komme av at du har "kun" en dual core. leste i BO tråden at spillet vistnok bruker en hel kjerne til lyd, så de med dual core cpuer kan få litt ytelses problemer. så du kan jo eventuelt se om du finner en billig quad core intill videre. ellers så har du plenti med ram og skjermkort. Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 bo er ganske lett å drive.. han vil tjene mest (og spare mest) på å klokke cpuen han har, vs en tregere pr core quadcore. SSD er altid en bonus, dog ikke så mye på lagg i spill. men opplevd ytelse og bruksglede av pcen øker betraktelig, så fremt du ikke sitter på en pentium 3 eller netbook. Lenke til kommentar
SgtStone Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 bo er ganske lett å drive.. han vil tjene mest (og spare mest) på å klokke cpuen han har, vs en tregere pr core quadcore. SSD er altid en bonus, dog ikke så mye på lagg i spill. men opplevd ytelse og bruksglede av pcen øker betraktelig, så fremt du ikke sitter på en pentium 3 eller netbook. Har lekt meg litt etter å ha lest litt om overklokking osv................ virker å kjøre stabilt på 3,6 nå..... Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Det er jo bra Har du merket noe forandring i spilla da? Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Helt grei PC. Neste prioritering burde ihvertfall være nytt HK, ny CPU og RAM. Og eventuelt en SSD. Lenke til kommentar
Atherius Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Trenger ikke ny ram da han allerede har 8gb DDR3 1333Mhz, Tobias. Vil nok uansett hjelpe nå som du har klokket cpuen. Hvis du skal oppgradere CPU og HK så kan en core i5 2500k + HK være en grei invistering til sommeren? Bruker dual-channel memory det også slik som dagens socket 1156 Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Nei, men om han oppgraderer HK og CPU må han vel bytte RAM og? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 ddr3 ram er det nyeste på markedet, så nei. eneste er vel om han går for et intel oppsett med trippel channel, slik at han bare får utnytta 3 brikker optimalt. dog så vet jeg ikke å mye forskjell en fjerde brikke vil gjøre i et trippel channel oppsett vs 2 extra gb med minne. Lenke til kommentar
SgtStone Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Det er jo bra Har du merket noe forandring i spilla da? Ja det virker bedre. men uansett så virker ikke BO å være helt optimalt. Kan ikke tro at min nåværende maskinvare er SÅ dårlig til tross for at det er socket 775. Har nok dette oppsettet til våren, så skifter jeg HK og CPU, plusser nok på en SSD. Var jo enkelt å hoppe opp til 3,6........... fortsatt stabilt!!!! Takker alle for gode svar og innlegg. Endret 15. desember 2010 av SgtStone Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Prøv å kom opp til 4ghz før du gir deg. For du hadde vel en god cpu kjøler som jeg forstod? Sliter litt selv når jeg spille BO. Å du ser jo hvilken cpu jeg sitter på. 3 kjernes, som går på 3.5GHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå