Gå til innhold

Steder å finne reisefølge?

Scotty

Anbefalte innlegg

Hei! Er en person som liker å reise, men føler meg noe begrenset ettersom det er vagt med reisefølge. Har prøvd i et års tid å følge med om det er noen som trenger reisefølge eller er reiselystne, men lite håp, er ingen i min omkrets som har tid, mulighet eller penger. Så da spør jeg om det er noen som har noe erfaring innen det å finne reisefølge? Finnes det noen gode reiseforum i scandinavia? Ønsker å reise til steder som Japan, backpacking i Vietnam, Sydney, New Zealand, osv.

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke helt det samme men litt i samme gata er jo Couchsurfing.com som har medlemmer fra hele verden som stiller sin sofa til disposisjon for andre reisende. På den måten kan man reise billig og samtidig bli kjent med lokale folk. Helt genialt konsept spør du meg, har selv kun positive erfaringer.

Eventuelt kan du prøve Verdensvant.no som er et slags reisenettsamfunn, ganske nytt men ser lovende ut.

Lenke til kommentar

Ja, er det noen som har erfaringewr her med Couchsurfing?

Hadde vært litt gøy å prøve når man skal ut på lengre tur, kan tenke meg at man opplever litt andre ting på den måten.

Tre ganger har jeg reist til utlandet uten å ha booket noe som helst, funnet en internettkafé og lagt inn en melding på Couchsurfing i det aktuelle landets (eller byens) emergency couch request-gruppe om situasjonen. La igjen mobilnummer, og innen 15-30 minutter mottok jeg 2-3 meldinger om ledig sofa. Det sier jo litt selv om man sikkert ikke burde kalkulere med å bli reddet av barmhjertige samaritanere hver gang.

Man kan forresten legge inn en "review" på profilene til både de man har besøkt og de man har hatt som gjester, dermed er det mulig for andre å få et bedre inntrykk av hva slags person den enkelte er før man bestemmer seg for om man vil sende en couch request til vedkommende - eller akseptere en request fra de som trenger din sofa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...