toboja Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Heisann, skal kjøpe meg en SSD hardisk som en julegave til meg sjøl, men vet ikke hvilken jeg skal velge, og om det er noen vits har funet to stykk som jeg vet er ganske gode, men lurte på om noen kunne klare å bike meg den ene eller andre veien INTEL X25-M 120gb OCZ VERTEX 2 120GB så det jeg spør om er hvilken og hvorfor ? PS! har litt dårlig tid da dette skal bestiles i løpet av dagen, får å kunne ha den i romjula Endret 12. desember 2010 av toboja Lenke til kommentar
Norish Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Av de to, ville jeg ha gått for Ocz, pga høyere lese og skrive hastighet. viss du har litt ekstra med cash ville jeg ha anbefalt Crucial RealSSD C300 128GB, siden denne har veldig høy lese hastighet, dog har den ikke så høy skrive hastighet men ssd blir mest brukt til lesing. Ser at det er mange som anbefaler denne når det er snakk om ssd, men jag har ikke prøvd den selv så kan ikke si noe sikkert Lenke til kommentar
toboja Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Av de to, ville jeg ha gått for Ocz, pga høyere lese og skrive hastighet. dette har jeg også klart å lese meg fram til, men INTEL sin er jo mye mer stabil.. det er der jeg begynner å tvile igjen >.< Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Dette er min mening: Praksis: Alle disse diskene er bra, og du vil knapt merke forskjell på dem under vanlig bruk. Den store forskjellen ligger mellom snurredisk og SDD. Ikke bare på grunn av lesehastigheten, men på grunn av søketiden. Husk også at hvis du skal utnytte lesehastigheten på den Crucial-disken må Sata kontrolleren din støtte 6gb/s. Skrivehastigheten har minst å si, du leser MYE mer fra disken enn det du skriver. Selv har jeg en Intel Gen 2, og jeg er fornøyd med den. Jeg ville kanskje gått etter GB/krone. Husk også at Intel kommer med nye SDD på nyåret. Ytelsen vil ikke forandre seg mye, men prisen skal visst gå ned en del. Selv om du kanskje ikke skal gå for Intel, vil kanskje også de andre merkene senke prisene sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå