zerothehero Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Gjør oppmerksom på at undertegnede har rimelig liten kunnskap om nettverk. Har begynt i en jobb der jeg bruker min private laptop. For å logge meg på nettverket har administratoeren opprettet et brukernavn og passord. Dette brukernavnet fungerer også som en egen lokal profil på maskinen. Det er selvfølgelig mulig å kopiere my documents/settingsmappa fra den gamle lokale brukerprofilen til den nye nettverks/lokale -brukerprofilen, men jeg synes det virker litt tungvint. Er det ikke mulig å sette den gamle lokale brukerprofilen til å autmatisk logge seg på nettverket med tildelt brukernavn og passord? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Gjør oppmerksom på at undertegnede har rimelig liten kunnskap om nettverk. Har begynt i en jobb der jeg bruker min private laptop. For å logge meg på nettverket har administratoeren opprettet et brukernavn og passord. Dette brukernavnet fungerer også som en egen lokal profil på maskinen. Det er selvfølgelig mulig å kopiere my documents/settingsmappa fra den gamle lokale brukerprofilen til den nye nettverks/lokale -brukerprofilen, men jeg synes det virker litt tungvint. Er det ikke mulig å sette den gamle lokale brukerprofilen til å autmatisk logge seg på nettverket med tildelt brukernavn og passord? Hvis du har samme brukernavn/passord på lokal maskin og domenet fungerer det meste av diskdeling etc, - men det kan skape problemer med applikasjoner som evt krever at du er logget inn på nettverket. -Men hva er problemet med å kun bruke domene-profilen? - Denne vil cahces slik at du kun trenger å bruke denne, - selv når du ikke er koblet til. Ellers bør du kanksje ta en titt på "roaming profiles" i knowlegde base. (BTW så kan du kopiere profiler under "min datamaskin->egenskaper->avansert>brukerprofiler/innstillinger") Lenke til kommentar
zerothehero Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 (BTW så kan du kopiere profiler under "min datamaskin->egenskaper->avansert>brukerprofiler/innstillinger") Når jeg forsøker å kopiere den gamle profilen får jeg beskjeden "failed to set security on the destination profile. Error - access denied" ??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå