Howard Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 TEST: Shuttle SN45G For en del år tilbake spådde en IT-personlighet at vi etterhvert ville se datamaskiner med vekt mindre enn ett tonn. Vi kan forsåvidt si oss enige i at vedkommende fikk rett. Nok et barebone-system fra Shuttle har nå vært under lupen. Les testen her. Lenke til kommentar
capy Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 rart at dere setter "begrenset utvidelseskapasitet" på minussiden. hele konseptet med pc'en er jo at den skal være så liten så mulig da. dessuten går det fint an å koble på et par usb 2.0 (eller heter det high speed nå?) harddisker om du trenger mere harddisk plass. men da forsvinner jo igjen poenget med denne lille pc'en. ellers fin test:) Har lyst på en sånn!! Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 rart at dere setter "begrenset utvidelseskapasitet" på minussiden. Det er jo bare for å gjøre folk oppmerksom på dette. Det er jo stort sett derfor folk flest holder seg til store kabinetter..... (for å ha plass til å utvide og bygge/mekke) Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Når dere sier at den støyer forholdsvis lite, vil det si at den ikke irriterer som kontormaskin ? Fattern skal ha ny pc på kontoret og da har jeg lurt litt på å kjøpe en sånn. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Når dere sier at den støyer forholdsvis lite, vil det si at den ikke irriterer som kontormaskin ? Fattern skal ha ny pc på kontoret og da har jeg lurt litt på å kjøpe en sånn. Så lenge vifta ikke fyrer opp på full hastighet er støynivået relativt greit. Men når det gjelder toleranse på støynivå er det svært individuelt. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Jeg syns støynivået på Shuttle (Har en SN41G2) er reltaift høyt på lav hasdighet. Har hørt andre normale PC- systemer som bråker mye mindre og det irriterer meg litt. I tilegg lager strømforsysningen en irriterende knitrelyd når det er strøm på PC-den. Denne hører jeg både når PC-en er av og når det går. Angående transport er baggen man kan kjøpe som tilbehør meget kjekt. I tilegg til maskinen for jeg plass til tastatur, mus, musematte, strømledninger, nettverksledning og skrutrekkere. Lenke til kommentar
LtWolf Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 HEHE...Må bare le litt... Den kassa var ny fra forrige model stod det, men den er dønn lik Creative SliX som jeg har på bordet fremfor meg. http://www.slixpc.com/ Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 HEHE...Må bare le litt... Den kassa var ny fra forrige model stod det, men den er dønn lik Creative SliX som jeg har på bordet fremfor meg.http://www.slixpc.com/ Shuttle har brukt det designet på andre modeller tidligere. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Rått med barebone maskin, men åssen er ytelsen vs et vanlig hovedkort da? (Bøgge: hvor har det blitt av kommunist avataren din? ) Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Noke av poenget med ei slik maskin er vel at den skal ta lite plass og ikkje vre stor og stygg.. (sjølv likar eg best stor og stygg, men det er vanlege folk(som foreldre) det er snakk om her) OG for folk som skal ha ei maskin og mest sansynleg ikkje gjere forandringar på den og ikkje nødvendigvis må ha 6 harddiskar i maskina si er nok ein shuttle ideelt.. sjølv vurderar eg å kjøpe ein shuttle og kople den opp i nettverket og så har eg nåværande maskin som filserver.. kunne etter mi meining fungert fint.. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Vi kjøpte en shuttle til en cs server for et lan jeg var arrangere. Den var veldig fin og bråkte ikke så mye, det eneste som irrterte meg var at psu har en egen bitteliten bråkete vifte. Jeg syns godt de kunne satt inn en litt større vifte som kunne dekke begge de to slik jeg ser andre slike systemer har gjort. - Anbefales Lenke til kommentar
knut Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 HEHE...Må bare le litt... Den kassa var ny fra forrige model stod det, men den er dønn lik Creative SliX som jeg har på bordet fremfor meg.http://www.slixpc.com/ Shuttle har brukt det designet på andre modeller tidligere. Nå vil jeg nok si at det er creative som kjøper maskinene fraa shuttle, og ikke shuttle som etterligner creative. Dessuten var det ikke store forandringene på designen, bare at et par av tilkoblingene som var på forsiden er flyttet til baksiden. Lenke til kommentar
Container Hopper Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Vi kjøpte en shuttle til en cs server for et lan jeg var arrangere.Den var veldig fin og bråkte ikke så mye, det eneste som irrterte meg var at psu har en egen bitteliten bråkete vifte. Jeg syns godt de kunne satt inn en litt større vifte som kunne dekke begge de to slik jeg ser andre slike systemer har gjort. - Anbefales Spikeren på hodet! Jeg sitter og hører på den psu-vifta akkurat nå. Er det mulig? Her lagerem så kule bokser, med så kul cpu-kjøling, og så greier de å inkludere tidenes minste vifte til å kjøle strømforsyninga!! Og dertil en hissig liten en, som jobber som besatt for å greie jobben. Ja, ellers har jeg det bra, men jeg ble litt skuffa over støyen i sn41g2 totalt sett, gitt. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Rått med barebone maskin, men åssen er ytelsen vs et vanlig hovedkort da? (Bøgge: hvor har det blitt av kommunist avataren din? ) Yltesen på boksen er som en helt vanlig maskin. De er noen bittte bitte små forskjeller i benkmark, men det merker man ikke til vanlig. Vis man skal kjøpe en shuttle så anbefaler jeg ikke det interne skjermkortet. Det er kresent på ram og det er umulig å klokke maskina. Off-Topic: Avaraten ja, for vel få den fram igjen Lenke til kommentar
Danny Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 De som bryr seg om utsendet sjekk ut denne: http://www.3dgameman.com/vr/monarch/hornet...t/hornet_01.jpg ser ufatelig stilig ut spør du meg Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 De som bryr seg om utsendet sjekk ut denne: http://www.3dgameman.com/vr/monarch/hornet...t/hornet_01.jpgser ufatelig stilig ut spør du meg Det er ikke en shuttle . Se sidene på Cd.rommen. Er nok en kasse med et mini-ATX kort Lenke til kommentar
Borris Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Lurer bare om noen har testet en shuttle maskin med to disker.. Noen som har hatt problemer med dette grunnet varme eller strømmangel? En som tipset meg om å bruke programmet Dtemp til min shuttle. Noen som vet hvor jeg kan skaffe dette? Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Hei, jeg har en Shuttle SB61G2, med en 160Gb S-ATA disk og en 80 GB IDE disk. Dette, i tillegg til Radeon 9800 Pro og en DVD/CDRW kjører helt fint på 200W psu'en :smile: 200W er muligens ikke så mye men det er av knall kvalitet hvertfall :smile: Eneste jeg har hørt no rykter om er at et 9700/9800 All In Wonder kort er litt i meste laget for strømforsyningen. Benjamin Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Hei Hva mener dere med dette? "Det som kabinettet fortsatt mangler er en skikkelig powerknapp på strømforsyningen som lar deg skru denne helt av. Dette kan i mange tilfeller være en praktisk sak." Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 De mener vel "nettbryteren" bak på strømforsyningen. Pleier å være en svart knapp bak på strømforsyningen som gjør at du kan kutte strømmen helt. Shuttle mangler denne knappen, og ja.. det er en grei knapp å ha :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå