Nå kan du lura Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Hei jeg har et prblem med å finne all GB på harddisken min, jeg har en 120GB WD hdd. I biosen og på disk behandlingen står det at jeg skal ha 120GB ca. Men på c: står det 9.87 det er ingen andre partisjoner enn c:. Hvordan fikser jeg dette. Noe jeg må gjøre når jeg installerer windows? Har WIN XP PRO norsk. Hva må jeg gjør? setter pris på alle svar! :oops: Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Hva sier "Computer Management" (husker ikke hva det heter på norsk) under "Administrator verktøy"? Hvis du ikke finner den, kan du gjøre følgende: Start -> kjør -> "mmc" (uten ") Konsol -> Legg til/Fjern (Snapin) Legg Til -> Computer Management -> Legg til -> på lokal maskin (-> Ferdig -> Lukk -> OK) Åpne bildet, og velg Disk Management Der vil du se hvordan disken din er partisjonert, hvor mye som ikke er brukt, og får muligheten til å lage nye partisjoner (av den ubrukte plassen)... Hvis denne også sier at du bare har en 10GB disk, så har du enten en veldig feilinnstilt bios, eller en ødelagt disk... Lenke til kommentar
immo Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Heisann! Det samme skjedde med meg en gang med en 80 GB WD-disk. Aner ikke hvorfor og har ikke skjedd siden. Bruker du seriell ata? Anyway.. jeg løste det på den måten at jeg bare la inn windows på de 10GB som var der. Så la jeg inn Partition Magic som uten problem fant de resterende 70GB og formaterte og delte inn med dette programmet. lykke til! Lenke til kommentar
Nå kan du lura Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Jeg skal prøve partition magic, det er ikke noe jeg skal stille på når jeg installerer Win XP?? Jeg fikk et spr.m når jeg skulle installere om å oppgi et nr. på hd, men vet ikke hvilket nr. Høres dette kjent ut?? Lenke til kommentar
immo Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Hmmm.. det er ikke noe raidgreier du har problemer med? Forsøkt å deaktivere evt. raidkontroller i BIOS først? kanskje hele disken plutselig dukker opp igjen? Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Du må partisjonere og formatere harddisken din.. du har sikkert valg å lage en 10 gb partisjon når du innstallerte windows for så å la resten stå upartisjonert igjen... Gå inn på computer management ---> disk management og partisjoner der ifra. Det skal i alle fall være helt unødvendig å bruke 3dje parts programmer som partition magic ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå