betaomega Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 -Her noen eksplisitt sagt at dette var mennesker? Kan det være en flokk geiter? Kanskje det er svin? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg håper du ser forskjellen på kollegaen din og Ahmadinejad. Et rævhøl er nå engang et rævhøl. Siden han holder gjøn med arbeidsplassen og ikke et helt land, så kunne vi kanskje bare skalert ned litt og gitt han deng? Eller gitt familien, og naboene hans deng, for det er jo alltid greit å fordele litt neseblod og buksevann til dem som egentlig ikke har noe med det å gjøre? Sant? Lenke til kommentar
betaomega Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg håper du ser forskjellen på kollegaen din og Ahmadinejad. Et rævhøl er nå engang et rævhøl. Siden han holder gjøn med arbeidsplassen og ikke et helt land, så kunne vi kanskje bare skalert ned litt og gitt han deng? Eller gitt familien, og naboene hans deng, for det er jo alltid greit å fordele litt neseblod og buksevann til dem som egentlig ikke har noe med det å gjøre? Sant? Ahmadinejad er like ond som Hitler, og regimet hans må styrtes. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Vi har et par uheldige eksempler på at vestlige land har fulgt USA i invasjon i muslimske land og der er vi skyldige i en lang rekke overgrep. Ellers for enkeltpersoner fra vesten som har valgt å bosette seg i muslimske land så har jeg ikke hørt at de skulle toppe noen negative statistikker. Det er langt flere enn to slike eksempler hvis vi går bakenfor 2000-tallet. Uansett så er det nok de voldelige innvandrerne (soldater og bomber) som blir lagt mest merke til der også. Hadde muslimer som kommer til norden levd slik som Jesus levde ifølge kristne kilder så hadde vi hatt langt langt færre problemer.Hadde derimot vestlige innvandrere til muslimske land levd slik som Muhammed levde ifølge muslimske kilder så ville de utgjort et meget stort problem...og raskt ville de ha blitt drept. Jesus blir vanligvis framstilt som en koselig kar, og jeg skulle gjerne ha sett våre soldater oppføre seg mer lik Jesus når de var utenfor Europa. Men Jesus vs. Muhammed er ikke det rette stedet å begynne. Selv skulle jeg gjerne ha sett at religion forsvant helt som et argument, og at vi fokuserte på hva som var rett og gal behandling av medmennesker i dag, uten å blande inn mytologi eller mennesker som levde for mer enn 1000 år siden. Dette er mye folk som kommer fra primitive stammesamfunn hvor kvinner blir sett på som eiendom uten egen verdi, hvor de har et helt forkastelig menneskesyn, hvor man ikke har noen tiltro til staten og hvor landets lov teller mindre enn klanens. Når disse kommer i store mengder til Norge og det ikke blir stilt krav til så blir det selvsagt problemer. Enig, det er en del av problemet og de som kommer inn må få det gjort klart for seg hva som er akseptabelt i vårt samfunn. Vi har også for mye respekt for religion på et generelt grunnlag, fordi vi tror vår religion viser at religion i seg selv er en god ting. Vi skal ikke respektere deres diverse vrangforestillinger, aller minst i skolen, bare fordi det er begrunnet i religion. Lenke til kommentar
betaomega Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jesus blir vanligvis framstilt som en koselig kar, og jeg skulle gjerne ha sett våre soldater oppføre seg mer lik Jesus når de var utenfor Europa. Sånn som å vende det annet kinn til når de blir skutt mot, mener du? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Ahmadinejad er like ond som Hitler, og regimet hans må styrtes. Hr. H gjorde nå mer utav seg enn godeste Hr. A, og dermed fikk han en noe annet reaksjon. Uansett koker det ned til, for hvilke kostnader skal man beskjempe evilisme? Hverken Afganistan eller Irak har akkuratt vært en hitparade. Ikke for frihetsbekjemperene eller sivilbefolkningen. Og fortsatt vet vi ikke langtidsvirkningene for verdensfreden ved at USA har poket relgiøse ledere av noen bygdetullinger i grisgrende strøk i Afganistan. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jesus blir vanligvis framstilt som en koselig kar, og jeg skulle gjerne ha sett våre soldater oppføre seg mer lik Jesus når de var utenfor Europa. Sånn som å vende det annet kinn til når de blir skutt mot, mener du?Hadde de oppført seg mer i tråd med historiene om Jeus så hadde de ikke vært med på å okkupere andre land i det hele tatt. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Jesus blir vanligvis framstilt som en koselig kar, og jeg skulle gjerne ha sett våre soldater oppføre seg mer lik Jesus når de var utenfor Europa. Sånn som å vende det annet kinn til når de blir skutt mot, mener du? Avhengig av situasjonen så kunne det vært bedre enn hva de ellers gjør, men jeg vil ikke diskutere Jesuspersonen i detalj her. Det jeg siktet til var bl.a. de tilfellene der vestlige styrker har skutt på ikke-bevæpnede sivile, har torturert fanger, osv. Også utover det. Som robertaas sier, hadde de oppført seg som Jesus så hadde de hatt svært lite med å være i de landene i det hele tatt. Endret 12. desember 2010 av KarlRoger Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hadde de oppført seg mer i tråd med historiene om Jeus så hadde de ikke vært med på å okkupere andre land i det hele tatt. Paradoksalt nok så har den kristne delen av verden vært dem som har vært mest triggerhappy på okkupasjonsknappen gjennom tidene! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Men Jesus vs. Muhammed er ikke det rette stedet å begynne. Selv skulle jeg gjerne ha sett at religion forsvant helt som et argument, og at vi fokuserte på hva som var rett og gal behandling av medmennesker i dag, uten å blande inn mytologi eller mennesker som levde for mer enn 1000 år siden.Jeg skulle også gjerne sette en verden uten religion, men i den virkelige verden har mange én av disse 2 figurene som forbilde så det er greit å vite hvordan de ifølge de medfølgende historiene oppførte seg. Endret 12. desember 2010 av robertaas Lenke til kommentar
betaomega Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hr. H gjorde nå mer utav seg enn godeste Hr. A, og dermed fikk han en noe annet reaksjon. Hr H ble bombet til slutt. Hr A bør bombes før han får utrettet like mye som Hitler. Uansett koker det ned til, for hvilke kostnader skal man beskjempe evilisme? Jeg synes man kunne brukt litt mer penger på det i stedet for å sløse dem bort på u-hjelp og Melodi Grand Prix. Jesus blir vanligvis framstilt som en koselig kar, og jeg skulle gjerne ha sett våre soldater oppføre seg mer lik Jesus når de var utenfor Europa. Sånn som å vende det annet kinn til når de blir skutt mot, mener du?Hadde de oppført seg mer i tråd med historiene om Jeus så hadde de ikke vært med på å okkupere andre land i det hele tatt. Okkupere?? Taliban må bekjempes. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Deler av mailen som ble sendt til det svenske nyhetsbyrået TT ti minutter før eksplosjonene. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Okkupere?? Taliban må bekjempes.Hvorfor? Og har ikke okkupasjonen bare gjort støtten til Taliban sterkere? Lenke til kommentar
betaomega Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Okkupere?? Taliban må bekjempes.Hvorfor? Og har ikke okkupasjonen bare gjort støtten til Taliban sterkere? Okkupasjonen?? Det man må gjøre er å ta ut alle talibanistene. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hr. H gjorde nå mer utav seg enn godeste Hr. A, og dermed fikk han en noe annet reaksjon.Hr H ble bombet til slutt. Hr A bør bombes før han får utrettet like mye som Hitler. Nå er det et godt stykke på vei før Hr. A får sitte til bords med Hr. H i helvete!!! Uansett koker det ned til, for hvilke kostnader skal man beskjempe evilisme?Jeg synes man kunne brukt litt mer penger på det i stedet for å sløse dem bort på u-hjelp og Melodi Grand Prix. Når du leser neste setning, se for deg favorittlæreren din med litt oppgitt blikk og overbærende stemme: Det var ikke monetære kostnader jeg hadde i sikte [pun intended]....... Deler av mailen som ble sendt til det svenske nyhetsbyrået TT ti minutter før eksplosjonene. " - nu ska era barn, döttra och systrar dö lika våra bröder och systrar och barn dör." Selveid er veleid! Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Svenskene er alltid først ute med det nye. Lenke til kommentar
betaomega Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Deler av mailen som ble sendt til det svenske nyhetsbyrået TT ti minutter før eksplosjonene. Så klarte han bare å drepe seg selv, lol. De er søte, disse ultra-muslimene! Nå er sikkert svenskene dumme nok til å trekke seg ut av Afghanistan. Og da vil de forstå at det lønner seg å bruke terror. Nå er det på tide å knuse alle som støtter terror! Trapp opp i Afghanistan, invader Iran og bomb Saudi-Arabia til helvete. Amen! Endret 12. desember 2010 av betaomega 1 Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Nå er det på tide å knuse alle som støtter terror! Trapp opp i Afghanistan, invader Iran og bomb Saudi-Arabia til helvete. Amen! For det har jo alltid vært antiterrortriks å kaste snøball på de rare, sinte, adhd guttene på skolen! Lenke til kommentar
betaomega Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Dette er ikke adhd-gutter, men galninger. Spreng dem i filler! 2 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 De er søte, disse ultra-muslimene! Dette sa du selvsagt under 9/11, angrepene på undergrunnen i London og Madrid og hotellangrepet i Mumbai. Eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå