Gå til innhold

Eksplosjon i Stockholm - Diskuter hendelsen

Anbefalte innlegg

Koranen 9:112 "Gud har kjøpt de troendes liv og eiendom mot paradisets hage. De kjemper for Guds sak, de feller eller felles. Det er et bindende løfte for Ham, i Loven, Evangeliet og Koranen. Og hvem holder sin forpliktelse bedre enn Gud? Føl gleden ved den handelen dere har gjort!. Det er den store seier!"
Dette verset sier heller ingenting om selvmord, ei heller om krig for den slags skyld. Det å kjempe for Guds sak er noe som alle monoteistiske religioner gjør og har gjort. Å kjempe for guds sak kan gjøres med fredlige midler. Dette verset sier ingenting om voldelige midler.
Det er visst bare du som snakker om selvmord, det handler om krig.

De som raskt ser på teksten over kan la seg lure til å tro at dette ikke handler om drap, men mer billedlig "å gjempe det godes sak" eller noe slikt. Da har de imidlertid ikke lagt merke til at det står "de feller eller felles" så dette handler absolutt om en meget konkret kamp på liv og død.

Disse vers derimot sier mer presis islams holdning:

Om du dreper et menneske (...) er det som å drepe hele menneskeheten. (5,32)

I min oversewttelse er det Koranen 5, 35 som begynner med "Derfor har Vi pålagt Israels barn". Påbudet gjelder altså ikke muslimer.

Kjemp på Guds vei, men begå ingen overgrep. (2,190)
Jeg finner ikke den teksten i min oversettelse i nærheten av det skriftstedet du skriver. har du riktig nummer og hva står før og etter?

Muhammed drev uansett ifølge muslimske kilder med massemord, ran, voldtekt og overgrep mot småbarn så han levde tydeligvis ikke dette som det blir påstått står i Koranen.

La ikke motvilje mot noe menneske lede dere bort fra rettferdighet. (5,8)
Dette er 5,11 i min oversettelse men omhandler ikke krig.

Gud er vår Herre og deres Herre (...) La det ikke bli strid mellom oss! (42,15)
Det står noe lignende i min oversettelse i 42,14. Det omfatter imidlertid fredstid og ikke krig.

Ja, jeg har lest Koranen og lar meg ikke lure om feilaktige påstander som Islam som folk ikke kan dokumentere.
Nei, det ser ikke ut som at du har lest Koranen. Hadde du gjort det så hadde du ikke tatt disse to vers som sier ingenting om dine påstander, og som er tatt ut av konteksten av både tiden og boken selv, dvs. den samme metoden som Al Qaida holder på med for å rettferdiggjøre sine handlinger.
De som følger diskusjonen får selv vurdere hvem av oss som har lest koranen og som faktisk sitter der med en norsk oversettelse....... og hvem som bare googler en rekke islamske propaganda-siter som kun inneholder utdrag fra enkelte vers som vedkommende så oversetter til norsk. :whistle:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke svenskene en ganske stram policy på nettovervåkning? Typisk at de kan overvåke all netttrafikk som går inn og ut av landet?

Da tenker jeg litt på det famøse Datalagringsdirektivet som vår potit-regjering gikk inn for for noen få dager siden kanskje ikke har den helt o-store-effekten allikvel og i beste fall er en falsk trygghet.....

Lenke til kommentar
Egenlig rart "disse utlendingene" ikke har begynt å ta igjen før nå, hvis man ser på historikken..
Er du nå så sikker på at de ikke bare har begynt å "ta igjen", men faktisk begynte?

Ikke vestlige innvandrere er faktisk overrepresentert på disse områdene:

-Vold

-Ran

-Voldtekter

-Drap

-Trusler om terror

-Narkohandel

-Skattesvindel

-Trydesvindel

-Svindel med organisasjoner som får offentlig støtte

-Leve på bidrag fra staten og ikke yte for fellesskapet

Nå ser du bare hva de gjør i våre land. Hva gjør vi i deres land?

Å se på slike handlinger som uprovosert og bare skylde på Islam blir å lure seg selv. Det er langt mer komplekst.

Lenke til kommentar

Er jo ikke rart alle hater de...de truer, dreper, lukter dritt, voldtar, stjeler, sprenger seg selv...you name it.

Hadde de klart å oppføre seg som normale vestlige folk, altså ikke sånn steinaldergreier som de driver med i sandniggerland, så hadde kanskje folk ikke vært så "rasister".

og vestlige folk dreper ikke?

i afghanistan og irak har "vi" sprengt uskyldige , soldater snakker om at krig er bedre enn sex,

sannsynligvis er flere uskyldige drept i midtøsten av vestlige enn alle terroraksjoner av muslimer mot vesten, er det bedre å drepe uskyldige fra et helikopter enn å sprenge seg selv? hva skal man gjøre om man ikke har helikopter?

vestlige folk luker ikke dritt?

:p

jeg prøver ikke å forsvare selvmordsaksjoner, men er det virkelig så uforståelig?

Lenke til kommentar

Her til lands har høyreekstreme stått bak det meste av kjent terrorisme, spesielt på 70- og 80-tallet. Kanskje vi bør sende dem ut av landet?

Ellers, tatt fra hukommelsen, så dette er nok litt unøyaktig: Det lakk det vel nylig et dokument hvor det ble anslått at for hver "opprørsleder"/terroristleder som ble angrepet med kirurgisk krigføring i Afghanistan/Irak, så ble 50 sivile drept. Vesten har også en forhistorie med å slippe atombombe over sivile byer for å vinne en krig, det er et vanskelig analogiargument å overvinne. Folk fra spesielt Afghanistan kan nok fort anse at "vi" er ansvarlig for mange sivile drap. Kanskje til og med for statsterrorisme, selv om det ikke nødvendigvis medfører riktighet.

Samtidig er det vel også slik at det store flertallet av terroraksjoner i Europa ikke blir begått av muslimer. Konflikten om Baskerland er vel noe som topper mer, ikke at vi er involvert der.

Ikke det at slik type krigføring forsvarer at terrorister gjør fryktelige ting som dette. Han her minner litt om Achmed the Dead Terrorist, som jo heller ikke var særlig flink selvmordsbomber. Som dukke er han derimot ganske vellykket.

Men om frykt blir et resultat av dette, eller det virker til å presse Sveriges regjering, så har terroristen lykkes i sitt idioti.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe! Dette må jo bare gjennomgås!

Er jo ikke rart alle hater de...

Hvem er "alle" og hvem er "de"?

Antar jo at du mener vestlige og muslimer, men det blir litt store ord å ta i sin munn.

de truer, dreper, lukter dritt, voldtar, stjeler, sprenger seg selv...you name it.

Igjen hvem er egentlig de?

"Lukter dritt" sier du. Opplever stadig vestlige som stinker svette. Det er next-to dritt i min ordbok.

"Voldtar" - de meste av voldtekter som skjer her i landet er hjemmevoldtekter, av norske menn.

Hvem var "de" igjen?

Hadde de klart å oppføre seg som normale vestlige folk,

"Normale vestlige folk" - Alt fra Hitler, Charles Manson, Thomas Quick til Stig Amadeus er vestlige. Ville ikke funnet på å kalt dem for normale ihvertfall.

altså ikke sånn steinaldergreier som de driver med i sandniggerland,

Kan det være steinaldergreier i sandniggerland? Og hvor er sandniggerland?

Og skrives ikke egennavn som land med stor forbokstav? Altså Sandniggerland! Eller er ikke norsk skiftspråk så viktig? Språket vårt er jo aller høyest grad vår kultur og noe som vi bør søke å ivareta.

så hadde kanskje folk ikke vært så "rasister".

Hva er en ""rasist""? Er det folk som egentlig ikke er rasister men som du liker å kalle det?

:)

Lenke til kommentar
Selvmord generelt er ikke tillat i islam:

Destroy not yourselves. Surely Allah is ever merciful to you. Qur'an 4:29

Skal du sitere så siter hele teksten. I min oversettelse er dette vers 4:33 "Dere som tror, sett ikke over styr det dere eier til intet, med mindre det dreier seg om handel dere er blitt enige om. Drep ikke hverandre. Gud er nådig mot dere!". Teksten omhandler altså at muslimer ikke skal drepe hverandre og handler ikke om selvmord.

Selvmordsbombing er forøvrig en martyr som dør i kamp og ikke et enkelt selvmord.

Du har nok valgt feil person å bløffe om hva koranen sier.

Jeg siterte 4:29, mens du henviser til 4:33. Så jeg vet hvem av oss bløffer, og den ene er ikke meg.
Andre kan vurdere hvem som har lest Koranen og som sitter med en norsk oversettelse og hvem som bare googler febrilsk.

Andre kan også vurder hvem som vet at Koranen kommer fra en multlig tradisjon og at inndelingen i vers derfor er forskjellig i forskjellige versjoner og oversettelser.

Her er hele bare for å tilfredsstille dine behov:

[4:29] O you who believe, do not consume each others' properties illicitly - only mutually acceptable transactions are permitted. You shall not kill yourselves. GOD is Merciful towards you.

http://www.submission.org/suras/sura4.htm

Ser du har googlet en helt annen engelsk versjon, men i begge versjonene skriver man "yourselves" og ikke "yourself" så det er altså flertall og omhandler fremdeles forholdet mellom muslimer. Det omhandler også fremdeles ikke krig.

En ting til, men den holdningen som du viser på slutten kommer du ikke langt. Så dette skal du kutte ut med en gang.
Når du selv får lest koranen, slutter å påstå at jeg ikke har lest Koranen, og slutter å poste ufullstendige sitater du googler deg til og selv oversetter til norsk så skal jeg stoppe.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Poenget her er at det var du som trakk frem påstand at det i følge islam er tillat å ta sitt eget liv.
Aiai, her viser du at jeg har gjort veldig rett i å kalle argumentasjonen enkelte driver med her bløff.
Selvmordsbombing er forbudt i islam,
Den påstanden slipper du ikke unna med uten skikkelig kildehenvisning til et skriftsted i koranen. Immaner i vesten som i media sier det de tror sosialistene ønsker å høre holder altså ikke som kilde.
Selvmord generelt er ikke tillat i islam:

1) Megaoctane fremsetter påstanden om at selvmordsbombing er forbudt i islam.

2) Du vrir dette til en påstand om at selvmort er forbudt i Islam.

Det er altså ikke jeg som begynte med å fremsette påstander her.

Ifølge selvmordsbomberen var det han drev en forsvarskrig.
Driver vi med forsvarskrig i Afghanistan??
Nei, men selvmordsbomberen sier han driver med forsvarskrig i Sverige.

Det jeg reagerer på er hvordan du gjennom dine innlegg generaliserer alle muslimer så til de grader at det er vondt å lese dine innlegg.
Jeg refererer til statistikk og tekstlige kilder for religiøse påstander. jeg overlater til andre å kun forholde seg til urealstiske ideer om en fantasiverden.
Samtidig fremstiller du oss, Den vestlige verden, som noen engler, samtidig som du neglisjerer det vi holder på med feks i Afghanistan og Irak,
Her er det igjen bare bløff. Vennligst kom med kildehenvisning til at jeg har kommet med slike utsagn! Om du faktisk gjør litt research vil du se at jeg stadig skriver det stikk motsatte av hva du påstår jeg gjør.

Du burde prøve å bytte ut dine fordommer med fakta.

Konteksten verset står i i koranen er religiøs krig. Versågod å prøve å forklare hvordan jeg da har tatt verset ut av sin sammenheng.
Absolutt ikke. Det er dine øyer som leser det, men ikke mine. Alle vers som omhandler krig i Koranen er basert i konteksten av tiden Koranen var skrevet. Muslimer var utsatt som gruppe på denne tiden, på lik linje som de første kristelige var utsatt fra romere, og dermed skal de ha rett til å forsvare seg på lik linje med alle andre religioner, sivilisasjoner og nasjoner. Koranen presiserer dette gjennom utrolig mange vers. At du leser den med farget syn er ikke Koranens feil, men din egen.
Det er bra du vedkjenner at koranen er skrevet for krig. problemet er at koranen skal tolkes bokstavelig og det gjør fortsatt mange muslimer. Ja, det er selvsagt mange muslimer som ikke velger å følge koranen eller følge Muhammed i hans gjerningen, men det kan men neppe ta til inntekt for Islam.

Haha, du prøver deg på kontekstbløffen uten å ha lest koranen
Da sier jeg takk til deg. Jeg har ingen interesse å føre en diskurs på 12-års nivå. Slik retorikk kan du ta til noen andre, ikke til meg.
Du har valgt å bløffe og du har valgt å komme med uriktige utsagn om hva jeg har gjort og skrevet. Jeg kaller bare en spade for en spade og i denne tråden har du i alle fall stort sett bare framstått som en bløffmaker. Og det har jeg dokumentert selv i denne posten.

Kom gjerne tilbake når du har lest deg opp på emnet og har lært deg folkeskikk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Hadde de klart å oppføre seg som normale vestlige folk, altså ikke sånn steinaldergreier som de driver med i sandniggerland, så hadde kanskje folk ikke vært så "rasister".
Jeg er ikke enig i ordbruken din og problemet er egentlig ikke innvandrerne. Problemet er politikerne som har lokket så mange til Norge og ikke satt noen krav til dem om tilpassing til et moderne samfunn.

Å kanalisere sinner og frustrasjon over situasjonen mot innvandrerne og ikke mot de skyldige politikerne er veldig feil og lite konstruktivt. Det er liten tvil om at situasjonen bare blir verre om mange fortsetter med den feilkoblingen.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Når land bombes, ganske ofte av USA m/allierte, må flytkningene derfra plasseres et eller annet sted.

Det er litt dårlig gjort å bombe et land tilbake til steinalderen, klage over at folket lever i steinalderen og så nekte å hjelpe de som flykter - fordi vi bomber dem tilbake til steinalderen.

Det er nok også mye å forvente at en person som har opplevd eksempelvis å være barnesoldat (fordi et land blir bombet, de som forsvarer seg bruker alle midler), eller en som har opplevd krig på nært hold som 10-åring skal klare å akklimatisere seg til å fungere i et moderne samfunn. Selv våre topptrente soldater sliter ofte med å tilpasse seg vårt samfunn når de vender hjem.

Det gjør at å hjelpe medfører økt risiko for oss selv. Det er derimot ingen grunn til å overhøre rop om hjelp og ta imot flyktninger - like lite som det er grunn nok til å ikke sende våre soldater til å hjelpe andre (selv om de kan bli en risiko for oss når de vender hjem). Faller noen på sjøen, hopper jeg nok etter - selv om jeg kan ende opp med å drukne. Om noen er flyktning vil jeg gjerne hjelpe, selv om hjelpen kan medføre en risiko down the line.

Merk at jeg snakker om flyktninger. Asylsøkere er statistisk sett som oftest lykkejegere som stjeler resurser som burde gått med til å hjelpe flyktninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Er du nå så sikker på at de ikke bare har begynt å "ta igjen", men faktisk begynte?

Ikke vestlige innvandrere er faktisk overrepresentert på disse områdene:

-Vold

-Ran

-Voldtekter

-Drap

-Trusler om terror

-Narkohandel

-Skattesvindel

-Trydesvindel

-Svindel med organisasjoner som får offentlig støtte

-Leve på bidrag fra staten og ikke yte for fellesskapet

Nå ser du bare hva de gjør i våre land. Hva gjør vi i deres land?
Vi har et par uheldige eksempler på at vestlige land har fulgt USA i invasjon i muslimske land og der er vi skyldige i en lang rekke overgrep.

Ellers for enkeltpersoner fra vesten som har valgt å bosette seg i muslimske land så har jeg ikke hørt at de skulle toppe noen negative statistikker.

Hadde muslimer som kommer til norden levd slik som Jesus levde ifølge kristne kilder så hadde vi hatt langt langt færre problemer.

Hadde derimot vestlige innvandrere til muslimske land levd slik som Muhammed levde ifølge muslimske kilder så ville de utgjort et meget stort problem...og raskt ville de ha blitt drept.

Å se på slike handlinger som uprovosert og bare skylde på Islam blir å lure seg selv. Det er langt mer komplekst.
Dette er mye folk som kommer fra primitive stammesamfunn hvor kvinner blir sett på som eiendom uten egen verdi, hvor de har et helt forkastelig menneskesyn, hvor man ikke har noen tiltro til staten og hvor landets lov teller mindre enn klanens. Når disse kommer i store mengder til Norge og det ikke blir stilt krav til så blir det selvsagt problemer.
Lenke til kommentar
Haha, tenk så patetisk og ikke klare å være en selvmordsbomber, men kun ta livet av seg selv....

Tror ikke det venter så mange jomfruen i paradiset på denne fyren... :D

Noen har tydeligvis tenk gjennom dette så jeg lurer på hvor damene kommer fra og hvordan dette fungerer:

-Inkluderer jomfruene gamle inntørkede peppermøer?

-Inkluderer jomfruene mindreårige?

-Inkluderer jomfruene kvinnelige familiemedlemer av andre selvmordsbombere?

-Vil jomfruene fremdeles ha skadene som gjorde at de døde? Vil noen bare være en haug kjøttbiter?

-Her noen eksplisitt sagt at dette var mennesker? Kan det være en flokk geiter?

-Er jomfruene hjernevasket til å like selvmordsbomberne eller må de voldtas?

-Deler selvmordsbomberne på jomfruene?

-Hva får kvinnelige selvmordsbombere?

we_ran_out_of_virgins.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...