Dotten Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Rapporteres om selvmordsbomber og bileksplosjon i Stockholm. 1 død, 2 skadede. http://www.youtube.com/watch?v=cvL3XpSL2zU Trusselbrev skal være sendt til avis. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8265883.ab Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Vedder på at det er en muslimsk innvandrer, evt arabisk/somalisk bakgrunn. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Om det er en terrorcelle, kan det virke "forståelig" (med dette mener jeg ikke akseptabelt, dette er forferdelig gjort) at de valgte å aktivere den nå. Nobelprisen retter øyne mot Skandinavia, Wikileaks-saken retter øynene mot Sverige og Lars Vilks-saken er fortsatt fersk, spesielt etter arrestasjoner i august hvor det ble mistenkt at de planla attentat på mannen. Som alltid er det fryktelig mye spekulasjoner i pressen og det blir sikkert mye motstridende informasjon. Norske TV-medier ser ut til å være for opptatt av X-factor og Nobelkonsert. :/ 1 Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hmm, var ikke klar over at det var snakk om selvmordsbombere. Trodde det var noe mafia eller organisert kriminalitet, er jo alltid noe kødd som foregår der borte. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Selvmordsbomberen tok altså kun livet av seg selv? Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Jävla utlänningar! Se på de där invandrarna! De är skyldiga! 6 Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Ropat på arabiskaEnligt vittnen på plats ska mannen ha ropat något på arabiska innan bomben detonerade. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Ropat på arabiskaEnligt vittnen på plats ska mannen ha ropat något på arabiska innan bomben detonerade. Man skulle haft han Hitler grävd upp. Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Dra nå ikke alle innvandrere over en kam bare fordi en ubrukelig fanatisk nisse av en islamist klarte å sprenge seg selv i lufta uten å dra med noen flere i helvete. Men ja, dette er skremmende. Håper mer fakta kommer på bordet om hendelsen før vi trekker noen raske konklusjoner 7 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 "Landet med det store hjertet", blir sverige kalt på grunn av sitt engasjement for å huse flyktninger fra utsatte regioner. Kanhende vil de omsider lære at slanger bare lønner med bitt. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Har ikke lest saken, var det en muslim som stod bak? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Selvmordsbomberen tok altså kun livet av seg selv? Jepp, ganske feilet forsøk på terror. Men jeg hadde egentlig trodd det skulle skje i Danmark først. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Har ikke lest saken, var det en muslim som stod bak? Kan garantere deg det. 1 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Vårt naboland er i ferd med å falle sammen. Innvandererne har tatt over store bydeler i Malmö, Göteborg og Sthlm. Det er en grunn til at Sverigedemokraterna fikk såpass massiv støtte i valget. Svenskene er lei av omtrent åpent inntrede for kurdere, irakere, somalier osv. 6 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Det blir vel forholdsvis enkelt å finne ut identiteten, siden man har både bilvraket og personen temmelig "inntakt" Sepo og TT skal ha fått en email; "Cirka tio minuter före explosionerna skickades ett mejl till TT, även adresserat till Säpo, där en man vänder sig till "Sverige och svenska folket". Han hänvisar till den svenska tystnaden kring Lars Vilks målningar, de svenska soldaterna i Afghanistan och säger att "nu ska era barn, döttrar och systrar dö lika som våra bröder och systrar och barn dör." Temmelig opplagt hva det handler om, men endelig svar får vi vel først etter litt etterforsking og 100% identifisering Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Anbefaler og lese Gert Wilders tale som han holdt, angående islam, og muslimer. Anbefaler alle her å lese den.. Del 1: TALE I NEDERLANDS PARLAMENT Herr President, la meg aller først få gi uttrykk for min oppriktige takknemmelighet til deg personlig for å ha planlagt en debatt om islam på min fødselsdag. Jeg kunne ikke ha ønsket meg en bedre presang. Herr President, for ca 1400 år siden ble det erklært krig mot oss fra en ideologi av hat og vold som oppsto på den tiden og som ble forkynt av en barbar som kalte seg selv Profeten Muhammed. Jeg snakker om islam. Herr President, la meg starte med fundamentet for den muslimske tro, Koranen. Koranens kjerne er alle muslimers plikt til å kjempe mot ikke-muslimer, en islamsk Mein Kampf, hvor kamp betyr krig, jihad. Koranen er fremfor noe en bok om krig, en oppfordring om å slakte ikke-muslimer (2:191, 3:141, 4:91, 5:3), om å steike dem (4:56, 69:30-69:32) og om å anrette blodbad blant dem (47:4). Jøder sammenlignes med aper og svin (2:65, 5:60, 7:166), mens mennesker som tror på Jesus Kristus som Guds sønn må i henhold til Koranen bekjempes (9;30). Herr President, Vesten har ingen problemer med jøder eller kristne, men den har problemer med islam. Det er fremdeles mulig for muslimer, den dag i dag, å betrakte Koranen, som de anser for gyldig for alle tider, som en lisens til å drepe. Og det er nøyaktig hva som skjer. Koranen ordlegger seg på en slik måte at den er tidløse instrukser og befalinger, gyldige for muslimene til evig tid, dvs også til muslimene i våre dager. Dette i motsetning til Bibelen som er formulert rundt historiske skildringer som plasserer begivenheter i en fjern fortid. La oss minne oss selv om at det var muslimer, ikke jøder eller kristne, som begikk de grusomme terrorangrepene i New York, Madrid og London og at det ikke var noen tilfeldighet at Theo van Gogh ble brutalt myrdet av en muslim, Mohammed Bouyeri. Herr President, jeg erkjenner at det finnes mennesker som kaller seg muslimer og som respekterer våre lover. Mitt parti, Frihetspartiet, har selvsagt ingenting i mot disse menneskene. Men Koranen derimot, den har noe i mot dem. For i Sura 2, vers 85, sies det at de troende som ikke tror på alt Koranen sier vil bli ydmyket og få den strengeste straff, det vil si de vil brenne i helvete. Med andre ord: Mennesker som kaller seg muslimer men som for eksempel ikke tror på Sura 9, vers 30, som sier at man skal kjempe mot jøder og kristne, eller for eksempel Sura 5 vers 38, som sier at en tyv skal få hånden kuttet av, disse vil bli ydmyket og skal brenne i helvete. Det er ikke jeg som finner på dette, alt dette står i Koranen. Koranen sier også at muslimer som bare tror på deler av Koranen egentlig er frafalne, og vi vet hva som skjer med frafalne muslimer. De skal drepes. Herr President, Koranen er en bok som oppfordrer til vold. Jeg minner forsamlingen om at å spre slike tekster er forbudt i henhold til Straffelovens paragraf 137. I tillegg oppfordrer Koranen til hat og til drap og ødeleggelser. Spredning av slike tekster er straffbart etter straffelovens paragraf 137 (e). Koranen er derfor en meget farlig bok, den er en bok som er strid med loven og med våre demokratiske institusjoner. I lys av dette er det tvingende nødvendig at Koranen forbys for å forsvare og forsterke vår sivilisasjon og vår konstitusjon. Jeg vil fremme lovforslag om dette. Herr President, det finnes ikke noe “moderat islam”. Som den tyrkiske statsminister Erdogan nylig sa det, og jeg siterer: ” Det finnes ikke noe moderat eller umoderat islam. Islam er islam, og det er det.” Islam er ute etter dominans. Den vil pådytte en hel verden sin imperialistiske agenda med makt (8:39). Dette kan vi også se fra europeisk historie. Heldigvis ble den første islamske invasjonen av Europa stoppet ved Poitiers i 732, og den andre ved Wien i 1683. Herr President, la oss forsikre oss om at den tredje islamske invasjonen, som nå er i full gang, vil bli stoppet, til tross for dens snikende karakter, og til tross for, at i motsetning til det 8. og 17. århundre, trenger ikke muslimene noen arme, fordi Vestens vettskremte dhimmis, inklusive nederlandske politikere, lar døren stå på vidt gap for islam og for muslimene. Bortsett fra erobring, Herr President, vil islam også innføre et totalt annet lovsystem, nemlig sharia-lov. Dette medfører at islam, i tillegg til å være religion for hundrevis av millioner mennesker, også er en politisk ideologi med sine egne politiske og konstitusjonelle islamske verdier. Islam er en ideologi uten respekt for andre, ikke for kristne, ikke for jøder, ikke for ikke-troende og ikke for frafalne. Islam tar sikte på å dominere, undertrykke, drepe og føre krig. del 2: Herr President, den islamske invasjonen må stoppes. Islam er en trojansk hest i Europa. Hvis vi ikke stopper islamiseringen nå er Eurabia og Nederarabia bare et spørsmål om tid. For hundre år siden var det ca 50 muslimer i Nederland. I dag er det ca 1 million muslimer i dette landet. Hvor skal det ende? Vi er på vei mot slutten for nederlandsk og europeisk sivilisasjon slik vi kjenner dem. Hvor er statsministeren midt oppe i alt dette? Som svar på mitt spørsmål sa han, uten å lee på et øyelokk at det ikke er snakk om at Nederland blir islamisert. Dette svaret var historisk feil i samme øyeblikk som det ble avgitt. Svært mange nederlendere, Herr President, erfarer islams nærvær rundt seg. Og jeg kan fortelle at de har fått nok av burkaer, hijab, rituell slakting av dyr, æresdrap, remjende minareter, kjønnslemlestelse, reparasjon av jomfruhinner, overgrep mot homofile, tyrkisk og arabisk på busser og tog og i løpesedler fra rådhuset, halal-kjøtt, sharia-lov, finansministerens sharia-lån og muslimenes enorme overrepresentasjon når det gjelder kriminalitet, inklusive de marokkanske gateterroristene. Til tross for alt dette, Herr President, er det heldigvis håp. Flertallet av Nederlands borgere er blitt klar over faren og ser på islam som en trussel mot vår kultur. Mitt parti, Frihetspartiet, tar disse borgerne på alvor, og vil forsvare deres rettigheter. Mange nederlandske borgere er fullstendig “fed up” og ønsker å se handling. Men deres representanter i Haag gjør ingen verdens ting. De holdes tilbake av frykt, av politisk korrekthet og av valgtaktiske hensyn. Dette gjelder i særlig grad PvdA, Det nederlandske arbeiderparti, som er redd for å miste muslimske stemmer. Statsministeren uttalte nylig i Indonesia at islam ikke utgjør noen fare. Statsråd Donner tror at sharia kan bli innført i Nederland hvis flertallet ønsker det. Statsråd Vogelaar (bildet til høyre) babler om fremtidens Nederland som et land med en judeo-kristen-islamsk tradisjon og at hun vil hjelpe islam med å slå rot i Nederland. Ved å si noe slikt viser statsråden at hun har gått fullstendig fra vettet. Hun forråder nederlandsk kultur og fornærmer nederlandske borgere. Herr President, mitt parti, Frihetspartiet, forlanger at Statsråd Vogelaar trekker tilbake dette utsagnet. Hvis statsråden ikke gjør det vil vår gruppe i parlamentet trekke tilbake vår støtte til henne. Ingen islamsk tradisjon må noen gang få etablere seg i Nederland, verken nå eller i kommende århundrer. Herr President, la meg kort komme inn på Regjeringens reaksjon på rapporten fra WRR (Netherlands Scientific Council for Government Policy). På side 12 i denne rapporten sier Regjeringen at det ikke er noe motsetningsforhold mellom islam og demokrati og menneskerettigheter. Alt jeg kan si til det er at det kan ikke bli stort mer idiotisk enn dette. Herr President, klokka er noen få minutter på tolv. Hvis vi fortsetter som nå vil islam innvarsle slutten på vestlig sivilisasjon og nederlandsk kultur. Jeg vil gjerne avslutte med en personlig appell til statsministeren på vegne av svært mange nederlandske borgere: Stopp islamiseringen av Nederland ! Hr Balkenende, det hviler et historisk ansvar på dine skuldre. Vis mot! Gjør hva mange nederlandske borgere roper etter. Gjør hva landet trenger. Stopp innvandringen fra muslimske land. Forby bygging av nye moskeer, steng de islamske skolene, forby burka og Koranen. Utvis alle kriminelle muslimer fra Nederland, inklusive de marokkanske gateterroristene som driver folk til vanvidd. Ta ansvar! Stopp islamiseringen! Nok er nok, Hr Balkenende. Nok er nok. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Ropat på arabiskaEnligt vittnen på plats ska mannen ha ropat något på arabiska innan bomben detonerade. Man skulle haft han Hitler grävd upp.Om jeg gjetter din intensjon riktig så har du liten kunnskap til historie. Under 2. verdenskrig samarbeidet Hitler med muslimene i en rekke land og massemordet mot jødene var inspirert av muslimenes massemord på armenere. http://en.wikipedia.org/wiki/Armenian_Genocide 2 Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Dette kommer til å skape store problemer for debatten fremover. Det blir mer og mer nødvendig at de moderatene stemmene i innvandrermiljøene kommer tydeligere frem i samfunnet, for hvis ikke vil Siv Jensen og Sverigedemokratene kunne fortsette å argumentere med trusler om flere hendelser som dette. Dette var én amatør som ikke klarte å drepe andre enn seg selv. Jeg er fremdeles ikke redd for muslimer. Jeg er mer redd for hvordan stemningen mellom de som ER redd for innvandrere og innvandrere vil bli etter dette. Det er nemlig der faren ligger. 1 Lenke til kommentar
Sjef1337 Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Dette var én amatør som ikke klarte å drepe andre enn seg selv. Det er både døde og sårede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå