Gjest Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Først og fremst: Er denne feil postet så flytt posten til riktig sted. Denne posten handler om følgende deler: Python, Windows, Putty SSH og Linux Shell. Heisann! Jeg har følgende: En Windows maskin hvor jeg har installert Python, på denne maskinen har jeg også også installert SSSH. På en annen maskin har jeg installert Putty og kjører SSH mot maskinen som beskrevet over. SSH-en er Linux Shell. Det jeg ønsker å gjøre er å kjøre er et python script. Python scriptet er følgende: print 'heisann!' raw_input('') Det scriptet fungerte ikke når jeg gjorde følgende i Putty (Linux Shell): Administrator@FSColdIce /cygdrive/C/python26 $ chmod +x test.py Administrator@FSColdIce /cygdrive/C/python26 $ ./test.py Can't find file heisann! ./test.py: line 2: syntax error near unexpected token `''' ./test.py: line 2: `raw_input('')' Noen tips hvordan jeg skal gjøre dette? Takk! Endret 12. desember 2010 av Gjest Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Har maskinen din python3? Arch fikk (ganske) nylig rebuild fra python2 til python3, slik at vi kan bruke begge. Isåfall er feilen i scriptet ditt. print ('heisann!') input('') Wait, er kanskje det python26 betyr. Som du kanskje ser så finner den scriptet ditt - den rapporterer bare en feil inni det, og det ser ut som en syntax-feil (unexpected token). Jeg ville startet med å sjekke pythonversjon, enda det ser ut som python2. Vet ikke hvordan Windows navngir. Endret 12. desember 2010 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hvor kommer linux inn i bildet? Såvidt jeg kan se har du to Windows-maskiner, den ene med Cygwin+SSH-server og den andre med PuTTY? Uansett må du ha en #!/usr/bin/python øverst i fila di hvis du skal kunne kjøre den. Ellers må du kjøre den med "python test.py". Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Oh, selvsagt. Antagelig det som er problemet. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hvor kommer linux inn i bildet? Såvidt jeg kan se har du to Windows-maskiner, den ene med Cygwin+SSH-server og den andre med PuTTY? Uansett må du ha en #!/usr/bin/python øverst i fila di hvis du skal kunne kjøre den. Ellers må du kjøre den med "python test.py". Cygwin = Linux Shell / Terminal. Men jeg løste problemet med koden over. Takk! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Cygwin = Linux Shell / Terminal. Linux er selve kjernen i operativsystemet GNU/Linux. Enkelt og greit sagt er Linux omtrent det eneste som mangler når du kjører Cygwin. Du bruker fortsatt NT-kjernen til Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå