Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kobler seg ikke til routeren med kabel

Anbefalte innlegg

Jeg prøver og koble til dataen (Acer Aspire 5720z) min til routeren med DENNE kabelen. men når jeg prøver og koble til så kommer bare en feilmelding opp.

" Kobler til gjennom WAN miniport

Feil 651: modemet (eller annen tilkoblingsenhet) rapporterte en feil."

Jeg har brukt den samme kabelen til og koble på en annen pc og da funker den helt greit.

Noen som vet hva feilen er ? og hvordan jeg kan fikse den ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn på egenskapene for tilkobling til internett.

Fjern alt som har med dial up etc. Gå inn på innstillingen for LAN og fjern evt haker.

Miniport er normalt dial_up PPPoE mot modem eller lignende.

Jeg støtter denne konklusjonen. Sansynligvis har du feil i dine internett-oppkoblings instillinger.

-Stigma

Lenke til kommentar

Mulig det er tregt og dårlig ping. Men det er bare du som vet hvilket abonnement, teknologi og fra og til du pinger.

Jeg har 170ms latency mot vestkysten av USA, men det er helt normalt :-)

Jeg er litt grønn på dette her.. men ping er tiden det tar fra signalet forlater daten til den treffer routeren?

hva forårsaker høy ping ? og hva kan gjøres for og forbedre det ? og ping er det som gjør så f.eks CS o.l hakker ?

Blir stadig kicket på CSS pga høy ping.. >:|

Lenke til kommentar

Ping eller mer korrekt latency er forsinkelse fra data sendes i PC til du får svar tilbake fra andre enden.

Bor du i Trondheim, så vil du ha ping på ca 15ms til Oslo med en god ADSL-linje.

Det du må passe på er at det ikke går annen trafikk på nettverket ditt når du tester med ping eller nedlastingshastighet.

Husk at det også spiller en rolle hva du måler mot. Helst bør du måle mot http://nettfart.no eller en annen bra kilde om du bor i Norge.

Blir du kastet ut i CSS, så ville jeg sjekket om du har åpnet port for spillet og om andre bruker linjen din.

Har du på f.eks nedlasting, Skype eller Spotify, så kan disse gjøre ping ubrukelig for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...