Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilvask i vinter, er det lurt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med det er lurt å vaske bilen kontinuerlig, selv om den fort blir skitten. Det er bedre å ha generelt lite skitt på bilen, enn å ha mye skitt på bilen konstant.

 

Skitt kan føre til raskere korroderingsprosess, og ikke minst salten som er på veiene nå på vinteren.

 

Så mitt tips er å vaske bilen, utenpå og under bilen for å fjerne salt.

Lenke til kommentar

Regner med det er lurt å vaske bilen kontinuerlig, selv om den fort blir skitten. Det er bedre å ha generelt lite skitt på bilen, enn å ha mye skitt på bilen konstant.

 

Skitt kan føre til raskere korroderingsprosess, og ikke minst salten som er på veiene nå på vinteren.

 

Så mitt tips er å vaske bilen, utenpå og under bilen for å fjerne salt.

vasker automatvasken under bilen også? hva koster den beste type vask?

Lenke til kommentar

Regner med at han er såpass reflektert, ellers hadde han ikke skrevet det det.

 

Jeg vasker min som vanlig i vinter. Det blir bare litt lengre mellom gangene. Jeg gjør det ordentlig, med bøtte og mitt.

 

Etter vask går jeg over bilen med Chemical Guys Miracle Dryer på lakk og i kriker og kroker.

Følger opp med sprayvoks på lakk og vinduer og silikonstift på gummilister.

 

Jeg parkerer ute i kulden. Har enda ikke hatt problemer med dører som fryser.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Du har ikke tenkt på at det kanskje har noe med at det var en oppvarmet garasje? ;) Vasker man en bil og parkerer den i -10 grader så fryser listene slik at man ikke får opp dørene.

 

Jeg vet ikke om jeg skal kommentere dette, eller hva annet jeg eventuelt kan gjøre for å gi deg respons på et sånt innlegg..

 

 

 

Man kan også unngå frosne dører hvis man smører inn listene, teiper over eventuelle nøkkelhull og tørker rundt dørene etter vasken. Har gjort det mange ganger selv om det har vært to-sifret antall minusgrader, og det har fungert helt greit. Poenget er imidlertid at trådstarter trygt kan vaske bilen sin selv om det er snø og kaldt ute. Å kjøre rundt med to-tre måneder gammel dritt har ikke bilen godt av.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...