Gå til innhold

Er xbox live virkelig så mye bedre enn psn?

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det er sært å heller ville slippe å betale :p noen av oss spiller ikke online hele tiden og da er de ganske greit å slippe å betale masse for noe man ikke har bruk for. For meg som spiller sjeldent og da bare casual så har xbl ingenting som veier opp for prisen. Om jeg hadde spilt masse og var så voldsomt ivrig hadde nok ting vært anderledes men jeg synes ikke det er den som spiller sjeldent som er den sære i allefall.

Nettop Psn er for den personen som ikke spiller så mye.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så det er sært å heller ville slippe å betale :p noen av oss spiller ikke online hele tiden og da er de ganske greit å slippe å betale masse for noe man ikke har bruk for. For meg som spiller sjeldent, og da bare casual, så har XBL ingenting som veier opp for prisen. Om jeg hadde spilt masse og var så voldsomt ivrig hadde nok ting vært anderledes men jeg synes ikke det er den som spiller sjeldent som er den sære i allefall.

Nettop, PSN er for personen som ikke spiller så mye.

Morsomt hvordan personer stadig trekker konklusjoner mellom PSN og Live.

Lenke til kommentar

Xbox Live er på ingen måte noe bedre en PSN, eneste fordelen er at du har voice chatt. Noe som er sterkt ønsket på PSN.

Live er bedre enn PSN.......skulle bare mangle siden Live koster penger.

Selv om jeg sliter mye mere med hacking på PSN så betyr det ikke at Live er feilfri,

spesielt gamle COD4:MW er en trist affære online.

Lenke til kommentar

Jeg har begge deler, og jeg må si at jeg er ganske skuffet over Xbox live, med tanke på den saftige prisen man må betale for og faktisk spille Online delen av et spill. det eneste jeg ser som positivt er Nedlastingen som går utrolig mye raskere, men å betale 500,- for å laste ned noe som kansje reduserer tiden med 1-5 minuter er kansje litt vell overdrevet. og jeg som forbruker av Xbox live laster ikke ned filmer, spill etc.. jeg spiller kun spillene online. da ser jeg ikke vitsen i å betale penger for noe som er gratis. Playstation Network er stabilt, man kan laste ned filmer og DLC kansje det tar noen minutter lengre, men man kan jo bare ta og se på Tv imens det foregår.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det slik at spillene følger kontoen eller konsollen på PS3?

Eks1: på min iphone vil jeg kunne laste ned alle mine kjøpte apps uansett hvilken pc jeg befinner meg på så lenge jeg logger meg inn med brukernavn og passord

Eks2: på min xbox360 følger det konsollen, logger jeg meg inn på en annen konsoll mister jeg alt og må betale enda en gang for det jeg allerede har kjøpt

Jeg savner det enkle systemet som apple har på xbox, og jeg skjønner ikke hvorfor det er laget på samme vis der, man blir jo mer bundet til å fortsette å ha xbox på denne måten.

Eks 2 er feil da alt du har kjøpt på XBL følger gamertaget ditt og som er helt likt det systemet som Sony har hvor også innhold kjøpt følger gamertaget.

Lenke til kommentar

Med såpass lite tid jeg egentlig har til å spille online er jeg glad for at jeg ikke behøver å betale for det når jeg har lyst og derfor er PSN det som passer best til meg. Jeg får aldri følelsen av at jeg betaler for noe jeg ikke bruker og at jeg samtidlig går glipp av noe.

Det er nettop derfor jeg kan si at Xbox live ikke nødvendigvis er det som er passer best for alle, men det er jo også godt bevist at det er en solid tjeneste som MS har greid å komme med og som er med og finanserer RROD perioden til xboxen :p

Enkelt oppsummert :

*Spiller du nesten aldri på nett : Psn

*Spiller du mye på nett og bruker andre tjenester som kun er tilgjengelig på xbox live : Xbox.

Lenke til kommentar

Xbox Live er på ingen måte noe bedre en PSN, eneste fordelen er at du har voice chatt. Noe som er sterkt ønsket på PSN.

Hvordan er da XBL på ingen måte bedre enn PSN? Det er det felles grensesnittet og infrastrukturen med funksjoner som cross-game chat, common in-game chat, cross-game invites og party systemet som gjør online opplevelsen med venner så mye bedre på XBL.

Hvis man bare spiller tilfeldig online med hvem som helst du møter på der og da er dog PSN helt greit.

Har ingen problemer med å invitere venner til å spille online samens med meg, det er noe enklere og penere gjort på XBL det skal jeg være enig med. Og som nevnt på XBL så har en chat funksjoner som ikke er på PSN.

Men spille online men eller uten venner, tilgang til demoer og annet innhold er like bra som på XBL. Jeg har brukt begge tjenestene i flere år og kan ikke si det ene er hverken bedre eller dårligere en det andre. Ja en har noen funksjoner på XBL som en ikke har på PSN, men da igjen så koster det 0,- i det hele tatt ha mulighet til å spille online eller å laste ned en demo på PSN. Så slik sett er PSN i mine øyne på ingen måte noe dårligere en XBL.

Det er min mening, deal with it :)

Lenke til kommentar

Enkelt oppsummert :

*Spiller du mye på nett og bruker andre tjenester som kun er tilgjengelig på xbox live : Xbox.

Folk spiller jo på det de har eller den konsollen de har kjøpt spillet til, uavhengig om det er XBL eller PSN. Enkelte gode onlinespill finnes jo enten kun til 360 eller PS3 også. Hvilken konsoll vennene dine spiller et spill på kan jo også være en vesentlig faktor.

Selv spilte jeg ekstremt mye online før, og da spilte jeg så og si utelukkende på PS3, innimellom på Wii, 360 og DS. Hadde aldri noe fast medlemskap på Live Gold (bortsett fra før Wii og PS3 kom), og skulle ønske at selve spilledelen var gratis og at man heller kunne betalt for å få de andre tjenestene. Å spille online er gratis på alle andre konsoller, også PC, skjønner ikke hvorfor ikke selve spilledelen kunne vært gratis på Live Silver for de som ikke trenger de andre tjenestene eller synes de er verdt å betale summen for.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Sikkert litt tullete å si, men etter min erfaring så er begge to elendige :p xbox live var kanskje bedre da alle xboxer kom med headset etc, men min erfaring med begge konsoller er at online er sjeldent noe å skryte av med mindre man allerede har venner å spille med. Mangelen på bra kommunikasjon gjør det utrolig vanskelig å skape noen som helst bånd med folk man spiller med.

Men for å være litt mer konstruktiv. For en som stort sett spiller alene, og som kanskje av og til spiller litt multiplayer så er det absolutt ingen fordeler med xbox live ovenfor psn.

Lenke til kommentar

tilgang til demoer er like bra som på XBL.

Det er et krav at alle XBLA-spill skal ha demoer. Slik jeg har forstått det er ikke Sony like streng på dette feltet.

så koster det 0,- i det hele tatt ha mulighet til å spille online eller å laste ned en demo på PSN.

Det er gratis å laste ned demoer fra XBL også. Sølvmedlemmer må vente en ekstra uke for å kunne laste ned demoer for retail-spill, men de trenger ikke å betale et øre for å laste ned demoene.

Lenke til kommentar

Med såpass lite tid jeg egentlig har til å spille online er jeg glad for at jeg ikke behøver å betale for det når jeg har lyst og derfor er PSN det som passer best til meg. Jeg får aldri følelsen av at jeg betaler for noe jeg ikke bruker og at jeg samtidlig går glipp av noe.

Det er nettop derfor jeg kan si at Xbox live ikke nødvendigvis er det som er passer best for alle, men det er jo også godt bevist at det er en solid tjeneste som MS har greid å komme med og som er med og finanserer RROD perioden til xboxen :p

Enkelt oppsummert :

Spiller mye på nett på PSN og bruker Windows Live på PCen :)

Er ikke dermed sagt at viss man er på PSN så spiller man kun singelplayer only.

Viss det er sånn som det er sagt så bruker jeg mest 360en til singelplayer og Windows Live for MP og SP-MP på PS3!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Spiller mye på nett på PSN og bruker Windows Live på PCen :)

Er ikke dermed sagt at viss man er på PSN så spiller man kun singelplayer only.

Viss det er sånn som det er sagt så bruker jeg mest 360en til singelplayer og Windows Live for MP og SP-MP på PS3!

Hovedsakelig var svaret mitt i forhold til det som er skrevet i tråden her og som brukerne opplever, en bedre tjeneste selv om man tross alt betaler for den.

Legger man inn en faktor til som hvilke spillmaskiner vennekretsen din har så kan det fort bli annerledes hvilken konsol man ønsker å spille på og hva som er best for deg.

Lenke til kommentar

Jeg spiller ikke så mye online, men synes PSN fungerer helt fint. Har 360 også, men jeg finner meg ikke i å måtte betale for å spille online, har en betalt for spillet skal en kunne spille hele spillet, ikke bare singleplayer. Men nok om det.

Så bruker 360 stort sett bare til exclusives.

Det er ting med ps3 jeg synes kunne vært bedre som at den europeiske Playstation store er virkelig rotete oppbygd i forhold til den amerikanske, at vi ikke alltid får demoer og slikt samtidig som Usa og at trophy syncing tar tid, men selve online spillingen fungerer helt fint for meg.

Endret av Santar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

at folk ser på 270,- som "masse" penger er for meg ubegripeleg. PSn er for meg ein trist affære i forhold. Det og ha eit rammeverk rundt onlinesamfunnet som gir ein garanti for alle funksjonar i alle spel er gull verdt. Summen for å spele xbox over nett er for meg kun symbolsk så liten er den..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det handler ikke bare om de 3-500 kronene som går ut av lommeboken, det er også prinsipielt. Når en må betale for Live når en allerde betaler for nettet i utgangspunktet hever hvertfall jeg øyenbrynet, snakk om å melke brukerne sine. Det finnes ingen som mennesker som har prøvd skikkelig PSN og XBL som mener sistnevnte er overlegent bedre. Det er vel ingen som sier at PSN er bedre enn live, heller tvert i mot, men forskjellen er såpass marginal at det burde ikke ha noe å si på konsollvalget.

Det som burde ha noe å si er 3 ting: Hva vennene dine har, hvilke spill du foretrekker og personlige preferanser.

Nei, viss ein har problemar med 300 kr i året må ein få seg ein anna jobb. Funksjonaliteta til XBL er temmeleg overlegen.

Lillebroren til en kompis av meg har ikke mulighet til å betale for Live, han er 11 år og foreldrene vil ikke kjøpe det til han. Jeg skal gi tipset ditt videre til han, siden det høres ut som et knakanes bra tips.

Endret av Erratum
Lenke til kommentar

Det handler ikke bare om de 3-500 kronene som går ut av lommeboken, det er også prinsipielt. Når en må betale for Live når en allerde betaler for nette

Samme sier jeg om Spotify og TV2 Sumo! Jeg betaler jo allerede for nettet, hvorfor må jeg betale for innhold og? :///

Og hvorfor er ikke hybelen min møblert? Jeg betaler jo husleie.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Lillebroren til en kompis av meg har ikke mulighet til å betale for Live, han er 11 år og foreldrene vil ikke kjøpe det til han. Jeg skal gi tipset ditt videre til han, siden det høres ut som et knakanes bra tips.

Det er flott det. Vi trenger ikke flere 11 åringer online med en stemme som er ti oktaver høyere enn hva jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...