Gå til innhold

eSATA kabinett til dualboot (Win 7 x64) på laptop

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en HP Elitebook 8530p som jobbmaskin, men kunne tenke meg å ha en egen disk jeg kan boote fra hjemme.

Denne løsningen skal bare være midlertidig (ca frem til sommeren). Neste oppgradering blir en god IPS skjerm for bilderedigering, og deretter skal jeg kjøpe stasjonær HW.

Maskinen har eSATA, så jeg kunne tenke meg en anbefaling av harddiskkabinetter med eSATA for 3.5" disker.

Jeg har en 74GB Raptop disk som OS disk i serveren min, men jeg har lyst til å flytte OSet over på en ny disk, slik at jeg kan bruke Raptor disken som OS disk på laptopen.

Hva er den letteste måten å klone Raptoren over på den tomme disken (en 500GB s-ata disk jeg har liggende) jeg ønsker å erstatte den med? Grunnen til at jeg ikke vil reinstallere serveren, er at jeg bruker Jotta for å ta backup av bildearkivet mitt, og vil slippe å laste opp ~700GB på nytt.

Alternativet (noe dyrere) er å kjøpe et eksternt 2.5" kabinett med eSATA (kom gjerne med anbefalinger) og kjøpe ny disk. Hvis jeg gjør det, er det SSD som frister.

Hva er den beste SSDen som koster <= 1000kr per dags dato?

Jeg har lisens på Win7 x64.

På forhånd takk for innspill og anbefalinger,

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...