AlfaBeta0000 Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hei Har en pc med Windows7 som kjører xbmc mediasenter. Jeg ønsker å bruke en ethernet kabel for å koble denne pc'en til internett siden dette gir mer fart enn et trådløst nett. Problemet mitt er at jeg bruker en iPhone app som fjernkontroll. Denne er koblet til pc'en via WLAN. Når jeg kobler til ethernet kabelen mister jeg den trådløse tilkoblingen siden jeg ikke kan bruke kabel og trådløst samtidig. Noen idéer om hvordan jeg kan løse dette? //Christoffer Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) sette opp ad-hoc på wlanet i pcen? *tillegg* hvorfor fungerer ikke appen om du kobler pcen trådløst? de kommuniserer vel ikke direkte men via en router? så lenge det er samme router som brukes så skal da ikke det påvirke fjernstyringen vel....? Endret 11. desember 2010 av stich_it Lenke til kommentar
AlfaBeta0000 Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 sette opp ad-hoc på wlanet i pcen? *tillegg* hvorfor fungerer ikke appen om du kobler pcen trådløst? de kommuniserer vel ikke direkte men via en router? så lenge det er samme router som brukes så skal da ikke det påvirke fjernstyringen vel....? formulerte meg kanskje litt dårlig app'en fungerer helt fint når pc'en er koblet til internett via det trådløse nettverket. Problemet starter først når jeg kobler på kabel, da blir det trådløse nettverket disablet og app'en mister kommunikasjonen med pc'en. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Så telefonen er ikke koblet på nettverket ditt men direkte mot pcen via wlan? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå