Deaktivert Konto Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Hei! Jeg har laget et lite program som jeg ønsker å kompilere. Applikasjonen i "bin\release" funker bra, men jeg prøvde det på en annen PC og der funket det ikke fordi jeg måtte installere noe visual studio greier. Uansett, jeg har filene: Form1.cs Form1.Designer.cs Form3.cs Form3.Designer.cs PrimeI.cs Program.cs som skal kompileres til ett program. Jeg har prøvd å navigere til det i visual studio cmd, og skrive: "csc Form1.cs Form1.Designer.cs Form3.cs Form3.Designer.cs PrimeI.cs Program.cs " men når den kompilerer og jeg kjører programmet får jeg bare opp cmd med en lang feilmelding. Noen som kan hjelpe? Programmet funker fint når jeg trykker ctrl+F5 Endret 11. desember 2010 av DarkLightA Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Microsoft .NET Framework må være installert. Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Jeg har .NET framework 4 installert. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Så lenge Microsoft .NET Frameworket til den versjonen du utvikler til(her versjon 4) er lagt inn på den maskinen som skal kjøre programmet på skal det fungere. Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Men jeg klarer ikke å kompilere liksom. Eller går det greit å bruke filen i release-mappen? Trenger du .NET framework for å kjøre .exe filer generelt? Hvis ikke, hvordan kan jeg gjøre det slik at man kan kjøre en .NET framework .exe uten .NET framework? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Ettersom .NET er en virtuell maskin kan du ikke starte .NET programmer uten .NET installert. Klarer du ikke kompilere har du programmeringsfeil i koden din. Forøvrig vil bare release ligge under release dersom du kompilerer release (debug er default). Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Hva sier du nå? Når jeg 'build'-er så fungerer det. Er denne filen i 'release'-mappen da kompilert? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Det som blir sagt er at for å kunne kjøre en .exe fil som er laget med C# .NET så må alle maskiner dette skal kjøres på ha den versjonen av .NET som du har utviklet programmet for. Og dersom det ligger en .exe fil i Release mappa så er den kompilert Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Ehmmm. Hadde det ikke vært enklere å vist feilmeldingen og DERETTER kommet frem til svar? Alle maser om .Net installert eller ikke. Hva sier feilmeldingen? Det er liksom FEILEN som sier noe her. Eller var den her originalt og redigert bort siden jeg ser originalmeldingen er redigert. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Ehmmm. Hadde det ikke vært enklere å vist feilmeldingen og DERETTER kommet frem til svar? Alle maser om .Net installert eller ikke. Hva sier feilmeldingen? Det er liksom FEILEN som sier noe her. Eller var den her originalt og redigert bort siden jeg ser originalmeldingen er redigert. Trådstarter sier jo at programmet fungerer fint når han kjører det på sin pc, enten via visual studio eller fra bin/release. Alt tyder da på at den andre maskinen han prøver å kjøre dette på ikke har .NET eller ikke har riktig .NET versjon!! Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Ååh. Leste feil. Trodde feilen kom med kompilerings kjøring fra kommandolinje. Men alltid greit med en feilmelding å vise til. Lenke til kommentar
bjornidar Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg slet med det samme under bachelor-oppgaven min, der brukte rapport- og SQL-moduler for applikasjonen. Mitt program ville heller ikke kjøre på maskiner som ikke hadde disse komponentene installert på sine PCer. Forsøk å kompilere/ bygge brukte ressurser inn i .exe fila og se om det hjelper! Slet leeeenge med dette nest siste natta før innlevering... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå