Gå til innhold

Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha- Noen erfaringer?

Nicht

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS3 støtter ikke USB-lydkort, du må nok bruke minijack-pluggene via forsterker/høyttalersett.

Generelt er Creative sjeldent det verste valget innen segmentet hodetelefon og mikrofon, og nevnte modell ser ut til å ha fått en del skryt her og der, i tillegg til å ha solgt godt.

Lenke til kommentar

For å presisere:

PS3 støtter USB-lydkort som følger en driverløs standard. Creative tilbyr tydelig drivere til sitt lydkort, ergo er det ikke kompatibelt.

Creative selv (i form av Youtube-kontoen 'wearecreativelabs') kommenterte følgende på en video:

"(..) No, the Alpha will not work with a PS3. Our Omega headset will and it's due to come out early next year."

Den greieste løsningen er nok å kjøpe et billig USB-lydkort som er kompatibelt, alternativt benytte angreretten og vente på en PS3-kompatibel utgave.

Lenke til kommentar

Virker som den store begrensningen med USB er at det kun omfatter voicechat-funksjonalitet. Det gjelder alle lydkort/hodetelefoner med kun USB.

Det finnes dog visse hodetelefoner som gjør begge deler (ved hjelp av et par triks), det mest populære ser ut til å være Turtle Beach P21. Finner ikke umiddelbart noen butikker i Norge som fører dette, dessverre.

Prøv forøvrig i Sony-forumet, der er det nok noen som har lit mer styring på det enn meg (som opplever omtrent samme problemet på Xbox 360):

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=409

Lenke til kommentar

Jeg har sigma versonen. Det første jeg synes var negativt er at det satt veldig løst på hodet. Snur man seg fort kan det sikkert dette av. Klokkene går ikke så bra rundt ørene som jeg trodde. Kompis kjøpte seg corsair hs1 og det satt stramt som fan + at klokkene dekka ørene som bare det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...