Robin B Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Ja valgets kvaler, skal ha meg en ny tlf men i testen av Htc så ble det trukket for dårlig batterikapsitet, er det gjort noen forbedringer med ny firmware? Hva vil dere annbefale av disse 2 tlf? Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 SGS. Nexus S ville vært mitt valg foran begge to though Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 DHD ---> Nyest, best HW, bla bla bla osv...batteriet holder ett døgn ihvertfall med ALT skrudd på. Lenke til kommentar
kimroar Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Jeg har hatt gleden av å prøve ut begge disse telefonene, ca en uke hver, og skal forsøke å oppsummere mitt inntrykk: Først av alt er det en fordel å definere hvilket bruk man skal ha. Jeg er avhengig av å ha en telefon som fungerer 100% med microsoft exchange, med integrering av kalender og offentlige kontakt- og adresse lister på firmaets servere. Jeg bruker ikke telefonen i nevneverdig grad til tv, spill og slike ting, men bruker den gjerne som navigator i bilen, eller på reiser. Kameraer jeg ikke så interessert i, men har et inntrykk av at samsungs var bedre, hvertfall så lenge det er nok lys. Samsungen er en veldig lett telefon. Den ligger utrolig godt i hånda, og er i det store og hele veldig behagelig å bruke. Formen er fin, og den lille "leppa" nederst gjør at jeg fikk et ganske godt grep rundt den. Jeg likte også at den var litt smalere og lengre enn HTC, som oppleves som veldig "klump". Jeg lastet ned noen forskjellige applikasjoner fra android market, og opplevde etterhvert at telefonen ble fryktelig treg.. Spesielt gjaldt dette dersom jeg kjørte beautiful widgets (som minner mye om presentasjonen til HTC sense). Jeg likte også det enkle og greie presentasjonen på alle ikoner, menyer, taster, osv.. Dessverre sliter samsungen endel med oppdatering og synkronisering. Det virker rett og slett som active sync-programmet ikke fungerte skikkelig? HTC er feilfri på det feltet, og har flere muligheter, blant annet med høy- og lavtrafikkperioder hvor man kan ha forskjellig synkroniseringsintervall. HTC har også en bedre integrasjon mot feks facebook i kontaktlisten. HTC utstråler etter min mening en helt annen kvalitet. Den er solid, kraftig, elegant og "oser" kvalitet. Dessverre er det en veldig tung telefon som kan være tung å holde etter lengre tid. Etter et par oppladinger og utladninger, fikk jeg fint telefonen til å vare nærmere to døgn med litt samtaler og litt bruk, så det er vel egentlig ikke så ille. Samsungen var ikke så mye bedre, men det gikk veldig fort nedover på slutten, i forhold til HTC, som virkes å trekke litt mer jevnt hele tiden... Tastene oppleves som litt mindre nøyaktige enn galaxy, men det er vesentlig flere muligheter til å endre innstillinger som feks tekststørrelse, bakgrunnsfarger, osv enn samsungen hadde. Ikke at det betyr allverdens, men det er greit å kunne velge hvor stor tekst man ønsker å lese på en nettside. Samsungen på sin side var veldig "statisk" slik sett, men bevares, alt fungerte veldig bra. Så konklusjonen: - Dersom du IKKE er avhengig av oppsett mot exchange, eller kan leve med litt enklere muligheter, ville jeg valgt samsungen. Batterikapasitet, form og touchwiz-presentasjonen gjør at jeg ville valgt denne som "privatmobil". I tillegg har galaxy vel omtrent markedets laveste SAR-verdi, og det er vel også verdt å ta med seg. Jeg ville valgt samsung om jeg ikke hadde hatt behov for det (eller om det hadde fungert som på HTC). - Dersom du MÅ ha exchange muligheter, og vil bruke telefonen mer som mobilt kontor, er HTC vesentlig bedre. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Godt svar fra kimroar synes jeg Andre ting som bør tas hensyn til: -skjermkvalitet -skjermstørrelse -batteritid -internminne Likevel, hvis du ikke har hastverk ville jeg virkelig ventet på Nexus S da den kombinerer det beste fra alle og du slipper å styre med proprietære skins som Sense og TouchWiz Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Ja et meget bra svar der, men må nok ha exchange støtte i hverdagen. Grunnet at jeg er Df leder på et matfiskanlegg er jeg veldig avhengig av webmail. Godt kamera er heller ikke å forakte, kommer godt med i hverdagen sammen med en god mp3 spiller. Liker absoultt Htc`n men batteri tiden bekymrer meg da det fort blir noen runder med tlf hver dag.... så da er det vel litt begrenset med muligheter? Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Galaxy S har et kjempeproblem med lag. Dvs. at telefonen går tregere og tregere. Dette kommer av at Samsung har lagt inn et svært lite optimalt filsystem. Heldigvis finnes det en rekke løsninger på dette, feks. Project Voodoo. Dersom du vil ha en telefon som virker "out-of-the-box" er kanskje en Desire HD et bedre valg. Har du derimot ikke noe imot å "mekke" litt ved å installere en slik lagfix, er Samsungen et svært godt alternativ, og for meg betraktelig bedre enn Desire HD. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Har Samsung Galaxy S exchange støtte eller problemer med dette? Corporate / Exchange Email Setup Not working http://samsunggalaxysforums.com/showthread.php/1515-Corporate-Exchange-Email-Setup-Not-working Endret 12. desember 2010 av Robin B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå