Nordentro Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Brukernavn: Dentro Deltagernivå: purist Utstyr: Olympus E-p1 + 7x 50mm objektiver Tillegsutfordring: Ny dag = nytt 50mm objektiv Edit: Følgende objektiver benyttes i 50mm uka i ubestemt rekkefølge: MC Volna 9 50mm f2.8 (1984) m42 objektivfatning Pentax Super Takumar 50mm f1.4 m42 objektivfatning Meyer-Optik Gorlitz Oreston 50mm f1.8 m42 objektivfatning Industar 22 5cm f3.5 (1955) m39/ LTM objektivfatning Jupiter 8 5cm f2 (1955) m39/ LTM objektivfatning Apollo 50mm f1.9 C-mount objektivfatning Ampex Vidicon 50mm f1.4 C-mount objektivfatning Endret 12. desember 2010 av Dentro Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Som deltager på min første utfordring på forumet ønsker jeg å hilse pent på alle dere som har bidratt i årevis og har masse erfaring. Jeg er 35 år, bosatt i Hamar og har for tiden 80% pappaperm Jeg tenkte først å presentere objektivet for mandagen (jmf. tillegsutfordring). Meyer-Optik Gorlitz Oreston 50mm f1.8 m42 objektivfatning På tirsdagens objektiv hopper jeg over til Ampex Vidicon 50mm f1.4 C-mount objektivfatning Onsdag faller valget på en gammel kommunist som jeg gikk til anskaffelse av etter å ha latt meg inspirere av a_aa på forumet, Jupiter 8 (1955) 50mm f2 m39/ LTM objektivfatning Torsdag prøver jeg meg litt med en Pentax Super Takumar 50mm f1.4 m42 objektivfatning Fredagens objektiv blir en Apollo 50mm f1.9 C-mount objektivfatning Lørdag faller valget på Industar 22 50mm f3.5 m39 objektivfatning. De som kjenner til disse objektivene vil kanskje merke seg at denne er påmontert et m42 adapter for å få riktig registeravstand fordi noen av de russiske objektivene var designet for slr og noen for rangefinder Søndag avslutter jeg med Volna 9 50mm f2.8 m42 objektivfatning Endret 17. desember 2010 av Dentro Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Mandag Noen flere fra turen idag Min faste turkamerat Endret 13. desember 2010 av Dentro 3 Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Velkomponert og pent. Beskjæringen du har valgt passet godt. Fargene og frostrøyken får meg nesten til å fryse her jeg sitter inne i en varm stue. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Dramatisk og pent. Liker hvordan skyene virker. Kan se ut som monster skyer som henger nesten ned til vannet. Som om en storm kommer inn mot land. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Takk for positive kommentarer på mandagens motiv Tirsdag Bokehtest f2 Endret 14. desember 2010 av Dentro 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Likte bilde 1 veldig godt. Hun dama i neste bilde så virkelig blid ut. Er imponert over antallet objektiv du har. Samler du? Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Likte bilde 1 veldig godt. Hun dama i neste bilde så virkelig blid ut. Er imponert over antallet objektiv du har. Samler du? Takk for kommentar! Ja, samler litt Det mest er kjøpt for relativt hyggelige priser. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Veldig pen start, Dentro - og gleder meg til å se Jupiter-bilder igjen i morgen Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Ikke noe imot bilde for dag to. Pent portrett. (nesa ser litt uskarp ut) Men jeg må innrømme, jeg tror jeg kommer til å følge denne tråden på grunn av bildene av de forskjellige objektivene. Skriv gjerne litt om ditt inntrykk av dem. Bygg kvalitet, hvordan fokusringen er, skarphet og optiske egenskaper. . . Endret 14. desember 2010 av Noggie Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Spennende utfordring med morsomme objektiv - pluss i margen for bilder og beskrivelser av det obskure glasset! Mandagens var virkelig bra - for en stemning med frostrøyk, farger og skyer! Ellers så det kaldt ut på portrettet! Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Takk for nye kommentarer Skal se om jeg kan oppdattere med noe mer informasjon om objektivene etter hvert! Onsdag Tegnet med 200mw, 532 nanometer grønnlaser på baderomsfliser 1 Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Hva i alle dager er det vi ser her? Pent og velkomponert var det, men jeg sitter bare å lurer på hva det er. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Hva i alle dager er det vi ser her? Pent og velkomponert var det, men jeg sitter bare å lurer på hva det er. Det er en julestjerne (plante) samt appelsiner i bakgrunnen Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Onsdagens blomsterbilde var pent, selv-om jeg kanskje fant alternativet i spoileren som morsommere. Og fortsatt imponert over 50mm samlingen. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Hva i alle dager er det vi ser her? Pent og velkomponert var det, men jeg sitter bare å lurer på hva det er. Det er en julestjerne (plante) samt appelsiner i bakgrunnen Ahaaa, har du dryset glitter på julestjernen? Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Hva i alle dager er det vi ser her? Pent og velkomponert var det, men jeg sitter bare å lurer på hva det er. Det er en julestjerne (plante) samt appelsiner i bakgrunnen Ahaaa, har du dryset glitter på julestjernen? Hehe, kommer ferdig drysset fra plantajen, løp og kjøp! Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Torsdag Litt juleforberedelser sto på programmet idag Ambulansen kjørte forbi med blålys i bakgrunnen Endret 17. desember 2010 av Dentro Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) Endel oljegris på linseelementetene idag førte til en noe snål og utilsiktet effekt Fredag Endret 17. desember 2010 av Dentro Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 That's life! Spesielt når man involverer gammelt brukt glass idet... Du kunne jo ha sagt at du hadde satt på et ukrainsk "Space effect"-filter - hvem ville vel tvilt på det? Jeg fikk i hvertfall assosiasjoner til rom-/scifi-filmer av dagens bilder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå