Gå til innhold

Ny Dell XPS, dårlig ytelse på spill?

jovie

Anbefalte innlegg

Hei :)

Fikk min nye dell xps for 2 dager siden. Hadde inntrykk etter og lest endel om xps på nettet at Dell xps var gode gaming laptoper...

Men etter og ha installert League of Legends får jeg ikke mer en 30fps. Noe som ikke er bra nok synes jeg.

Min kompis sin laptop som er 1år gammel med dårligere specs en min, ligger på 35-40 fps med samme instillinger på spillet.

Noe jeg ikke skjønner er mulig ^^

Specs på min Laptop:

Intel i5 560m som kjører på 3.2ghz

Geforce 420m GT som er overclocked til 435m GT specs..

7200rpm disk

4gb 1333mhz ram

Jeg tenkte kansje det kunne være noe med skjermkort driverne. Så jeg lastet ned nyeste drivere fra Nvidia.com

Men driver fra Nvidia vil ikke installere på min Dell. får bare beskjed om No Compatible Hardware Found...

Å da er jeg 100% sikker på jeg har lastet ned riktig driver...

Noen flere som har problemer med dette? eller hørt noe om hvordan dette kan fikses??

En annen ting jeg lurer på er at når jeg kjører Gpu-Z så får jeg opp at jeg har 2 skjermkort på maskinen.. Geforce 420m GT og Intel R HD Graphics...

Hva er Intel R HD Graphics? :p (sikkert et meget dumt spm :p )

Ble noe rotete dette her men håper på svar uansett :)

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle nye Nvidia grafikkort til laptop har det som heter Optimus. Det vil si at når du ikke trenger den kraftige og strømsultne grafikkortet bytter det automatisk over til Intel sitt innebygde kort. Det er dette kortet som er intel HD graphics. Denne er ikke noe spillkort, men energieffektivt og gir deg dermed mer batteritid :)

Lenke til kommentar

Intek R HD er vel et integert skjermkort som er veldig dårlig, brukes når man ikke spiller for å spare batteri.

Dell lager vel sine egne drivere, så prøv å gå inn på deres side å finn drivere der. Hvilken driver bruker du?

Jeg tipper du ikke har satt laptopen på "høy ytelse", men at den står på "balansert". Gå inn på strøminnstillingene å sjekk dette.

Hvilke specs har hans laptop? Tenker da på skjermkortet.

I5 560M kjører ikke på 3.2ghz, men på 2.67ghz. Den kan kjøre én kjerne på 3.2, men ikke to kjerner.

Lenke til kommentar

Har fått til litt div etter endel google søking osv.

Kjører nå samme spill på stabilt 60fps. Det jeg gjor var og gå inn i power management og fiksa slik at prosessoren ikke får lov og kjøre under 100% når laptopen er koblet til strøm. Og forandret noen instillinger om at Laptopen alltid skal bruke Geforce kortet og ikke det treige interne kortet.

Litt rart at laptopen ikke klarte og finne ut dette sjøl på en måte.. At når jeg kjører et krevende spill så kjører den alt på max og bruker Geforce kortet.

Takk for svar folkens :) viste ikke at det var 2 skjermkort i laptopen så ble meget forvirra i starten men nå skjønner jeg litt mer :)

EivindS: Ifølge CPU-Z så kjører prosessoren nå på 3.2ghz etter jeg satt den til og kun kjøre på 100%....

Lenke til kommentar

Har denne maskinen optimus teknologi?

Hvis så betyr det at du må whiteliste de spill og programmer du vil skal kjøre med nvidia prosessoren.

EDIT: evt bare høyreklikke på spillet og velge "kjør med nvidia gpu" (eller noe i den duren)

Endret av alphez
Lenke til kommentar

Jaha? Har selv hatt m11x, og Optimus er IKKE helautomatisk, for det var første problemet jeg fikk når jeg kjøpte maskinen. De fleste nyere og mest populære spill fungerer uten å røre listen, men f.eks HoN gjør IKKE det, i alle fall ikke for 2 mndr siden. LoL og HoN er jo 2 spill som bygger på akkurat samme prinsipp, så jeg antar kanskje at nvidia kjenner like dårlig til begge spillene.

Det er iallefall et forslag som kan være verdt å prøve ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...