AvIOn Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hei Som veldig mange andre, så er jeg på utkikk etter ett kamera i julegave til samboeren min:) VI har i dag ett speilreflekskamera som ikke blir brukt så mye som det burde. Grunnen til det er først og framst størrelse, men også det at vi har rett og slett ikke tålmodighet til å lære oss skikkelig å bruke det. En annen ting er at vi har en 3 mnd gammel baby, og trenger ett kamera som er lett å bruke, men samtidig få gode bilder. Med speilrefleksen så blir bildene ofte dårlige fordi vi ikke får stilt inn kameraet riktig i forhold til lys... så jeg/vi er kanskje litt noobs hehe. Har sett på noen kameraer på komplett.no. Canon Powershot S95 Samsung EC-EX1 Samsung WB2000 Enkelt å greit det jeg er ute etter: - Gode bilder i litt dårlig lys - Gode bilder uten blits (synes blits ødelegger mange gode bilder) - Kjappt å starte opp - Kan gjerne fotografere i RAW - God filmkvalitet - OK batterilevetid - Enkelt i bruk - Enkelt å ta med seg i jakkelomma Andre ting som jeg kunne ønske: - Mulighet for HDR(slik som S95 har) eventuellt at man kan ta 3 bilder med forskjellig eksponering ved ett klikk, Panoramafunksjon, gjerne litt god optisk zoom. Som dere skjønner så er dette først og framst ett kamera til samboer, men også littegranne for meg selv også hehe, vil kunne leke litt jeg også. Noen som har noen anbefalinger, evt andre kameraer som kan være bra ? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Både S95 og EX1 er billigere på JP. Kjøp S95. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 S95 er et glimrende kamera som har alle de egenskapene som du etterspør. Har ett selv for å komplettere diverse DSLR og ofte så blir det S95 som jeg ender med å ta med meg. Gir veldig bra bilder selv i dårlig lys og har RAW - noe som for meg er uunnværlig. At det får plass i enhver jakke- eller bukselomme er også en stor fordel. Det eneste jeg savner av og til er en dedikert søker, men jeg vil heller være foruten den enn å ha et større kamera. Skjermen fungerer faktisk rimelig bra selv i sollys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå