Gå til innhold

innenlands usa, i94


kalken

Anbefalte innlegg

hei befinner meg for tiden i orlando florida, hvor jeg skal bo i 4 mnder til.

har vært veldig uheldig og passet mitt havna i vaskemaskinen,ikke spør hvorfor. noe som vil si at visum siden og min I94 side ble helt borte vekk, ser kun små spor.

det jeg lurer på da er om det fortsatt er noe mulighet for å fly innenlands i usa, altså sjekker de slike ting på innenlandsreiser?

skal prøve å få kontakt med immigrations og høre der også.

resten av passet er helt fint, om dette skulle ha noe å si.

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Mulig denne siden her kan hjelpe deg ut http://travel.state.gov/visa/temp/info/info_2009.html Du trenger en gyldig ID innenlands i USA. For nordmenn er dette til vanlig pass eller annen godkjent ID som amerikanske myndigheter godkjenner. Det er først når du skal på en internasjonal flyging I94 er interessant og TSA (før sikkerhetskontrollen) sjekker ikke I94, kun bildesiden av passet. Men for å være helt sikker ville jeg nok ha anskaffet en erstatning I94.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Hei!

Mulig denne siden her kan hjelpe deg ut http://travel.state.gov/visa/temp/info/info_2009.html Du trenger en gyldig ID innenlands i USA. For nordmenn er dette til vanlig pass eller annen godkjent ID som amerikanske myndigheter godkjenner. Det er først når du skal på en internasjonal flyging I94 er interessant og TSA (før sikkerhetskontrollen) sjekker ikke I94, kun bildesiden av passet. Men for å være helt sikker ville jeg nok ha anskaffet en erstatning I94.

 

Takk for kjapt svar, prøver å finne ut hvor lang tid det tar å få nytt I94, har kun 3 uker på meg for den planlagte reisen, ser ut til at jeg må kontakte immigrations på telefon å høre med de der. hvis jeg anskaffer en florida state ID, vil vel denne kanskje kunne brukes som ID på innenlandsreise?

Lenke til kommentar

 

 

Takk for kjapt svar, prøver å finne ut hvor lang tid det tar å få nytt I94, har kun 3 uker på meg for den planlagte reisen, ser ut til at jeg må kontakte immigrations på telefon å høre med de der. hvis jeg anskaffer en florida state ID, vil vel denne kanskje kunne brukes som ID på innenlandsreise?

 

Har googlet litt på nettet for det der. Det skal gå med Florida state ID, men som utlending ville jeg ha tatt med passet for sikkerhets skyld selv uten I94. TSA bryr seg ikke hvordan du kom deg dit, de er bare interessert i å vite at du er den du utgir deg for å være. Bare et spørsmål du trenger vel kanskje I94 for å skaffe deg en slik state ID? :)

Endret av William_S
Lenke til kommentar

 

 

Takk for kjapt svar, prøver å finne ut hvor lang tid det tar å få nytt I94, har kun 3 uker på meg for den planlagte reisen, ser ut til at jeg må kontakte immigrations på telefon å høre med de der. hvis jeg anskaffer en florida state ID, vil vel denne kanskje kunne brukes som ID på innenlandsreise?

 

Har googlet litt på nettet for det der. Det skal gå med Florida state ID, men som utlending ville jeg ha tatt med passet for sikkerhets skyld selv uten I94. TSA bryr seg ikke hvordan du kom deg dit, de er bare interessert i å vite at du er den du utgir deg for å være. Bare et spørsmål du trenger vel kanskje I94 for å skaffe deg en slik state ID? :)

 

Takk igjen, ser ut som jeg får satse på det, har min tvil til at jeg får I94 innen 3 uker uansett, dog trenger jeg den for å reise hjem om 4 mnder etter som jeg har forstått.

får undersøke litt mer bare for å være sikker.

satser på at en innenlands tur ordner seg da ;)

Edit: godt mulig du har rett i det, har noen dager fri fra jobb hvor jeg får mer tid til å undersøke dette.

Endret av kalken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...