Gjest Nummermannen Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Så, jeg bestemte meg for å dra på avslutning idag og satte meg ved et tilfeldig bord. Ved dette bordet satt ei ufattelig hyggelig jente som jeg (mener) jeg fikk god kontakt med, blablabla, tiden gikk og hun måtte komme seg hjemover. Men før hun dro, så ville hun skrive inn hennes nummer på min mobiltelefon. Så nå er jeg veldig nyssgjerrig på hva det betyr, og hva det hinter om og ikke hinter om. Hva skal jeg gjøre nå? Vi danset litt (eller egentlig jeg lot alkehylene ta overhånd og sikkert oppførte meg som en tulling, men begge koste seg), og generelt hadde det fint sammen. Jeg hadde også hånda på låret hennes relativt store deler av samtalene vi hadde. Men som sagt, hva ventes det at jeg gjør nå? Skal jeg ringe henne og be henne på kaffe imorgen? Skal jeg la det ligge et par dager til etter eksamen så ta kontakt? La merke til dialekt på henne, så hun bor mest sannsynlig originalt ikke i Oslo, så å vente for legne er nok dumt. Halp, jeg er totalt uærfaren på dette punktet, så alle tips hjelper :3 . Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Først og fremst; det å få et nummer i seg selv betyr ikke en dritt. At hun derimot "insisterer" på å gi deg nummeret er derimot positivt. Jeg vet at enkelte (hint Dorian) vil si at du skal ringe, men mange ønsker å få gårsdagen eller dagen før der litt på avstand - drøfte hva som skjedde og hvilken emosjonell state hun er i overfor deg. For meg har det funket å sende melding, men det er selvsagt litt mer passivt enn å ringe. Sender du melding så får du likevel "the cold hard truth". Svarer hun ikke, så er hun ikke interessert. Så enkelt er det. Hadde dere noe dere pratet om eller gjorde som bare er mellom dere to? Å kunne benytte seg av noe dere hadde felles er gull i forhold til å ta opp igjen kontakten med folk. Lenke til kommentar
nnys Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hvis hun ikke hadde vært interessert i å bli bedre kjent med deg, så hadde hun garantert ikke lagt igjen nr. sitt på mobilen din. Hallo, hun ville legge igjen nr. sitt, og det er et godt tegn. Er nesten sikker på at hun venter på mld fra deg. Si at du hadde det koselig med henne, og spør om hun evt. vil bli med på kaffe en dag! 1 Lenke til kommentar
Gjest Telefonmannen Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Vi gjorde vel ikke noe unikt som bare bandt oss to sammen, men vi snakket og satt sammen mer eller mindre hele kvelden før hu stakk. Men i det hu stakk, så insisterte hun på å legge igjen nummeret sitt på min mobil, så jeg tolker det da dithen at hu ønsker mer enn 'hei, det var hyggelig i går, snakkes aldri igjen'-type ting, som jeg har hatt et par av. Men vil jo heller ikke være den veldig masete parten som ser på dette som er garantert forhold og maser og dermed 'kaster' bort muligheten. Så jeg burde altså sende en meldign imorra engang som sier at jeg haddet det hyggelig og be hu med på en slags tur, enten kaffe eller kafe eller noe lignende? Selv føler jeg det virker litt 'masete', men nå har jeg null erfaring med dette og hva som forventes og hva som er å trå over streken. Selv synes jeg hun var/er kjempekoselig og vil gjerne se hva dette kan bringe opptil. Yey, jenter . Lenke til kommentar
nnys Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Du blir ikke innpåsliten av den grunn! Hvordan kan det være masete da dette blir første gang du sender henne mld? Syntes du skal sende henne mld, ja. Hopp i det - du lever bare én gang, og den som intet våger, intet vinner... Er kjipt hvis du ikke tør å gripe sjansen, når du kan det. Lenke til kommentar
dkny Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Ja, hun er interessert. Litt interessert iallefall. Om hun hadde vært veldig interessert hadde hun vel spurt om ditt nr istedet så hun hadde vært sikker på kontakt. Jeg har presset på folk nummeret mitt fordi jeg var litt interessert, men senere funnet ut at, "nei, ikke min type" etter å ha snakket på sms/chat. Haha, ikke at de har sagt noe galt, men nye ting om dem som jeg ikke visste har kommet frem os.v. Du er ikke garantert et forhold, men du har en god sjanse til å vise deg fra din beste side, vil jeg si. Lykke til!! noen turnoff-ting du bør unngå (tatt fra egne gutter): -masse stavefeil -viser ingen ambisjoner, type "ja som du sier kunne jeg nok fått en designerjobb men det er så slitsomt, vil heller stå opp klokka 5.00 for å kjøra truck på et lager i gokk til evig tid" -stygge bilder på facebook (er det sånn han ser ut når jeg er edru..) Endret 11. desember 2010 av dkny Lenke til kommentar
Gjest Ringemannnen Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Mkay.. Huff, da får jeg få til å artikulere en melding i morgen da :3. Eller er å ringe mer sjarmerende? Huff, hvordan kan det kvinnelige kjønn finne på å sette oss menn idenne posisjonen? Hvordan ksal vi vite om vi skal ringe og inviterem ed på kafe, eller om vi skal sende en 'hei, hadde det hyggelig igår'-type melding. Dere gjør det alt annet enn lett, det skal dere ha. Argh, kommer knapt til å få sove idag pga dette. Hva skal skrives? Hva skal nevnes? Skal det ringes? Hva skal sies? Hva om kjæreste? Hvaom ditt, hva om datt? Nei, dere får være klarere neste gang : 3. Og nah, kommer nok til å unngå store stavefeil, fravær av ambisjoner og facebook (fordelen ved å ikke ha det). Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hun høres uten tvil interessert ut. Hvis du er trygg på deg selv og har "selvtillit" nok til å ringe henne, så er nok det best. (Jeg ville nok gått for SMS, men mest fordi jeg er en feig jævel) Litt synd om begge er i eksamensmodus (?) for da er det kanskje best å vente til den/di er unnagjort, men er du uheldig reiser hun hjem med en gang eksamenen er unnagjort og da blir du nok å angre på at du ikke tok kontakt tidligere. Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Tviler på at jeg ringer, for å si det sånn . Når passer det seg å sende melding? Nå, et par dager, fem uker? Kan også nevne at vi er oppi tidlig tyveåra, så erfaringsmessig, så kan det hende hu har kjempemye, og jeg har mer eller mindre null. Så vil helst unngå å trå i en megafelle som 'alle' andre er klar over . Huff altså. Jeg har også en psykisk diagnose å bære med meg. Når burde det komme frem? Lenke til kommentar
nnys Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Send melding nå! Glem alt av disse håpløse "reglene". En melding holder i massesvis mtp at du ikke kjenner henne noe særlig. Diagnosen din bør ikke komme ut tidlig. Vent i det minste til du vet hvor du har henne hvis du skal fortelle det. Verste du gjør, er når du øser ut problemene dine allerede fra første stund, for da vil hun muligens bli skremt å trekke seg unna. Hold oss oppdatert, og lykke til! Edit: Dessuten hadde det vært litt rart om du hadde ventet et par dager med å sende mld å si at du trivdes i hennes selskap den kvelden/be henne med ut på kaffe, eller hva? Grip sjansen og send i dag, du! Endret 11. desember 2010 av Frk. Snasen 1 Lenke til kommentar
laurell Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Jeg mener du bør sende en melding allerede i kveld, der du sier noe som , "Hei, det var utrolig gøy i går, kjekt å hilse på deg blablabla".. og prøv å ikke drep samtalen når du først får svar, prøv å skriv meldinger der hun må "svare på ting". Så ikke skriv noen meldinger søndag, evt se om hun sender en melding først.. så skriv igjen på mandag.. lykke til Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Nei. Siste du skal gjøre er å sende sånne kleine "takk for i dag, det var hyggelig å møte deg osv. osv". Dersom hun ikke er interessert viser det for mye interesse. Foreslå heller noe konkret, noe hun faktisk "MÅ" svare på. En melding som sier "takk for igår!" er ikke noe hun "må" svare på. Don't be like everybody else. Lenke til kommentar
nnys Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Syntes det er bedre om han hadde takket for en fin kveld og deretter bedt henne med ut på kaffe i samme mld. At han viser mye interesse kun fordi han velger å si at han hadde det fint med henne? Hallo? Det er jo trossalt den første mld han sender henne! Så det var noe av det mest latterligste jeg har hørt. Det kalles høflighet, det, vet du - og det er alltid koselig med slike "takkemeldinger" dagen etter. Noe av det mest tåpelige mange jenter vet, er når gutter/menn velger å gå rundt grøten. Endret 11. desember 2010 av Frk. Snasen 1 Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Hvor er uoverenstemmelsen her? Jeg sier at det å sende en melding der han BARE, og merk ordet BARE, takker for gårsdagen. DET viser for mye interesse. Om han derimot legger fram noe, slik jeg påpekte i den forrige posten (hvilket jeg antar at du leste i sin helhet), konkret, så er det en HELT annen sak. Da kan han gjerne skrive et dikt, takke for gårsdagen eller skrive et manus til en norsk 80-tallsfilm for alt jeg bryr meg, men de må følges opp med noe konkret. Alene blir det "rart". Jeg antar at du er en jente, og jeg kan bare fortelle deg at du vet ikke hva du vil ha før du får det. Jenter liker ikke gutter som går rundt grøten? Bullshit. Det går vel i samme sjargong som at drømmetypen "skal være snill" - hvis det var tilfelle, hvorfor blir daglig jenter slått helseløs av sine kjærester og likevel "tilgir" ham? Poenget mitt er ikke at gutter er voldelige eller at ikke gutter skal være snille, poenget mitt er at du ikke vet hva du vil ha - eller lettere sagt - det kan hende du vet det innerst inne, men det er naturlig å strebe etter "vanskelige" mål, dersom en fyr gjør det lett for deg vil din interesse for ham avta. Ingen "digger" at det motsatte kjønn går rundt grøten, men det er en del av spillet og gjør at du ønsker han/henne mye mer. It's nature, baby. Endret 11. desember 2010 av Bandidos-Pelle 1 Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Ånei, ånei. Må ikke tenke, da blir ting bare feil. . Skjønner at jeg skal be henne med på noe, men der stopper det. Jeg legger altfor mye inn i hva ting kan bety, enn hva de faktisk betyr. Å be med på en kopp kaffe, blir for 'pompøst' føler jeg, over en pils sender andre signaler osv osv osv (( Jeg aner ikke engang hva vi på min alder gjør engang. Kaffe? Pils? Kafe? Film? Middag? Restaurantbesøk? :....:? Lenke til kommentar
nnys Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Slutt og tenk. Du kommer ingen vei... Hopp i det! Det er faktisk å vanlig å be ut vedkommende på kaffe. Gå tur, kino, spise lunsj/middag ute osv... Du har jo allerede nevnt ting dere kan gjøre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Send melding i dag/kveld/nå! Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Aaaw, fikk sendt melding, og fikk svar. Eksamen og hjemreise ble prioritert fra henne. Ikke noe signal til at en kontakt kan opprettes ved neste semester. Jaja, får leve med at kvelden var morsom. Lenke til kommentar
dkny Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Aaaw, fikk sendt melding, og fikk svar. Eksamen og hjemreise ble prioritert fra henne. Ikke noe signal til at en kontakt kan opprettes ved neste semester. Jaja, får leve med at kvelden var morsom. Come ooon! Det høres bare rart ut at hun presser på deg nummeret sitt for å bare si nei senere med mindre hun har funnet ut noe negativt om deg i mellomtiden. Prøv igjen senere. Det er ikke over før hun har sagt "nei". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå