DevN Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Prudusenter av spill prøver jo alt for å unngå å tape penger fordi noen kopierer spill og legger til gratis nedlasting på nettet. Men det er bevist at produkt nøkkel er en dårlig måte å hindre dette på. Det finnes måter å unslippe denne sperren, det finnes måter å knekke nøkkelen på, det finnes sikkert mange andre måter. Men uansett fortsetter de med produkt nøkkel, hvorfor? Hva med den stakkars unge gutten som het Per, som var lovlydig og kjøpte spill i butikken som man bare trykte "installer spillet" på, så ble det installert. Nå sitter Per hjemme og sliter med The Sims og alle Expansion Packene, fordi han ikke er rask på tastaturet. Så har han endelig skrevet inn nøkkelen til The Sims orginalen, nå er det bare 5 expansion packs igjen å skrive inn en nøkkel til. Det er tragisk! - Fikk bare lyst å gjøre noe mens jeg ventet på at The Sims Unleashed ble installert. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Men uansett fortsetter de med produkt nøkkel, hvorfor? for å gjøre det vanskeligere for folk som downloader spillene deres? Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 bedre enn ingenting. Og Bio ware har jo sånt kult system at om du ikke har ekte nøkkel så får du ikke bruke nwn forumet på siden deres. Og per får nok bare lære seg og skrive fortere Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Problemet er jo bare det at hvis du laster ned spillet fra nettet, er det jo bare barnemat å finne en nøkkel også Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 men sjeldent kommer du deg på internett med den nøkkelen, og det er jo som oftest multi player delen av et spill som er morsom Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Det jeg lurer på er hvorfor spilla ikke krever at cd-key'en blir verifisert over internett selv for singel player delen. Da ville det blitt betydelig vanskeligere å cracke dem. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 er ikke alle som har internett, vettu. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 er ikke alle som har internett, vettu. Om du ikke har internett, har du da kraftig nok maskin til å kjøre de nye spilla? Neppe. Noen er det selvsagt, men mange kan det ikke være. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 hmmz, det er da ikke alle som er like teknologisk oppegående som oss her på forumet må dere huske. f.eks. med modem internett, ville en slik løsning være uakseptabel... og spill produsentene vil da ikke avskjære seg fra deler av markedet... BTW, det er ikke alltid mp delen er den morsomste! SP blir neglisjert! men jeg må si at den mest effektive måten er å CD sjekke mot sentral server hver gang man prøver online spilling, som med Half-Life... Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Om du ikke har internett, har du da kraftig nok maskin til å kjøre de nye spilla? Neppe. Noen er det selvsagt, men mange kan det ikke være. Den der står vel ærlig talt ikke helt godt på egne bein. :-? Enig i at den greia som de kjører med HL funker ganske godt, men så er det dette med at du kan dele det over et LAN og spille uten CD i det hele tatt, da... Er ikke helt sikker på om jeg skal synes det er en bra ting eller en dårlig... Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 er ikke alle som har internett, vettu. Om du ikke har internett, har du da kraftig nok maskin til å kjøre de nye spilla? Neppe. Noen er det selvsagt, men mange kan det ikke være. Jo. Omtrent halvparten av de jeg kjenner med pc'er gode nok til å kjøre nye spill har ikke tilgang på internett på sin egen maskin! Personlig syntes jeg det ville vert meget negativt om dette skjedde, og jeg ville i så fall krevd at spillet skulle vært rimeligere. Hilsen Gaute Lenke til kommentar
Corn Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Det med onlinesjekking for singleplayer spilling vil nok ikke være en god ide.. Skulle til å skrive at "produsentene må jo selge mye mindre dersom man må ha internett for å kunne spille spillet" Men så tenkte jeg meg bittelitte om, da blir de jo kvitt _alle_ piratversioner, ergo man må kjøpe spillet! Det må da være mere penger på å få pirater til å kjøpe spillet ditt, enn de pengene du taper på folk som ikke har internett eller? Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Det med onlinesjekking for singleplayer spilling vil nok ikke være en god ide.. Det ville også være relativt nytteløst så lenge det finnes crackere. Det vil si at det er de som kjøper spillene som ville få lide mest. Jeg tror at den beste måten å få folk til å kjøpe spill på er å gjøre det slik at folk virkelig blir fornøyde når de kommer åpner spilleska. God manual, gjerne kart, bonus cd og andre små ekstrating... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 joachim: det hjelper lite hvis selve spillet er midt på treet. mulighet for å downloade iso (og pdf-manual) direkte fra spillutviklerne, og å få cdkeyen mailet til deg for halve prisen av hva det ville kostet i butikken, ville for meg vært vidunderlig. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Jeg tror at den beste måten å få folk til å kjøpe spill på er å gjøre det slik at folk virkelig blir fornøyde når de kommer åpner spilleska. God manual, gjerne kart, bonus cd og andre små ekstrating... Parfymert, oppstaset drit er fortsatt drit, så det argumentet kjøper jeg ikke. Nøkkelverifisering kan gjøres over telefon også da, og det har de aller, aller fleste. Personlig har jeg ikke helt troen på det. Serverautentisering er iallefall et must for onlinespilling. Er det ikke MoH:AA man kan spille på nett, selv om man har ikke har kjøpt spillet? Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Det med onlinesjekking for singleplayer spilling vil nok ikke være en god ide.. Det ville også være relativt nytteløst så lenge det finnes crackere. Det vil si at det er de som kjøper spillene som ville få lide mest. Jeg tror at den beste måten å få folk til å kjøpe spill på er å gjøre det slik at folk virkelig blir fornøyde når de kommer åpner spilleska. God manual, gjerne kart, bonus cd og andre små ekstrating... Dette blir jo noe av det samme som Metallica gjorde på sin siste cd for å få folk til å kjøpe den, isteden for å laste den ned. For de som ikke vet om det så følger det med en ekstra dvd på kjøpet uten noen prisforskjell. Tror det funker ganske greit også, kjenner flere som har kjøpt cden, ikke det at den er så himla bra da Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Dette her er jo helt på tryne! her klager dere på Cd-Keyer som faktisk er doe av det beste spillbransjen har kommet på av anti-pirat systemer, men den virkelige ille faktoren er jo slike cd-sperre(må ha orginal-cd'n sak). Er glad for at noen fimaer har forstått det, bl.a. NWN har fjærna cd-sjekken(men la den tilbake i SoU blir sikkert fjerna i første patchen) og UT2003 kan spilles uten CD i siste patch. JA TIL CD-KEY! Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 joachim: det hjelper lite hvis selve spillet er midt på treet. Da burde heller prisen være lav. Hvis en utgiver klager over at ingen kjøper et midt-på-treet spill til 549kr, så føler i alle fall ikke jeg noen sympati for dem. Lenke til kommentar
Dreadlord Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 JA TIL CD-KEY! Gi meg en god grunn til at dette er bra for deg? En ting er å forstå hvorfor de har det, en annen ting er å hylle eller forgude det, som om det gjør livet mye enklere. Latterlig når folk blir slik pro-ditt og datt uten å argumentere for det. Har ingen problemer med cd-keys personlig, men å skrike f.eks. "yeah! I love cd-key!" blir for drøyt. sorry. sniff sniff .. hva er den lukta? Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 er ikke alle som har internett, vettu. Om du ikke har internett, har du da kraftig nok maskin til å kjøre de nye spilla? Neppe. Noen er det selvsagt, men mange kan det ikke være. Tja, så dersom per sitter i indre dalaene med en p4 3GHz, så skal han være nødt til å koble seg opp med det gamle sure 28800 modemet sitt for å kunne spille? Neppe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå