Gå til innhold

Mafia (1) 20fps med fraps


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv Game cam, kan hende du får litt bedre fps der. Vurder om du kan skru ned kvaliteten litt(spesielt oppløsning), kan også hende at det hjelper å spille inn på en annen harddisk enn der spillet er installert.

 

Generelt krever det mye resurser å ta opp film, og at det er ett gammelt spill som ikke er lagd for å utnytte moderne maskinvare hjelper heller ikke.

 

Men det er ett fint spill, mye morsomme mods til det også.

 

http://mafiascene.co...hp?f=32&t=19148

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Prøv Game cam, kan hende du får litt bedre fps der. Vurder om du kan skru ned kvaliteten litt(spesielt oppløsning), kan også hende at det hjelper å spille inn på en annen harddisk enn der spillet er installert.

 

Generelt krever det mye resurser å ta opp film, og at det er ett gammelt spill som ikke er lagd for å gjøre nytte av moderne maskinvare hjelper heller ikke.

 

Men det er ett fint spill, mye morsomme mods til det også.

 

http://mafiascene.co...hp?f=32&t=19148

 

Spiller inn på seperat harddisk. Mafia krever ikke så mye som min i5 750 og gtx 480 kan gi.

 

Har prøvd Playclaw og fraps, samme driten. Game cam liker jeg ikke.

 

Men, får veldig god fps FØR jeg filmer. Først da jeg filmer det kødder seg til.

 

Har prøvd på både Win XP og Win 7. Samme greia.

Lenke til kommentar

Hva er fraps stilt inn til å filme med?

 

Mener at dersom fraps er stilt til 20 fps, så får du 20 fps mens du spiller. Verdt å teste.

Jepp, det er sånn fraps funker. Derfor brukte jeg å spille inn med 30FPS i fraps. Men i det siste har jeg skiftet over til WeGame ettersom det ikke synker FPSen din til FPSen den spiller in med, så der merker jeg ikke at jeg spiller inn engang, glemmer det av å til :p.

Lenke til kommentar

Fraps har jeg på 30 fps, for å ikke få så store filer. Men skal begynne å bruke PlayClaw nå, da den har komprimering.

 

Hva mener du med at den ikke "synker" fps'n din? At du ikke har satt den til feks 30/60 fps, eller at den ikke dreper fps'n?

 

Jeg kan enkelt sette fraps på 100 fps, så "synker" den mindre, men da blir filene faen så store.

Lenke til kommentar
Hva mener du med at den ikke "synker" fps'n din? At du ikke har satt den til feks 30/60 fps, eller at den ikke dreper fps'n?

Begge deler. WeGame kan spille in filmen i 30 FPS mens du har 60 FPS i spillet å spiller med 60 FPS. Samtidig krever det mindre på å kjøre WeGame enn Fraps.

 

Hvilken bitrate spiller wegame inn med? Hvilken codec?

Lenke til kommentar
Hvilken bitrate spiller wegame inn med? Hvilken codec?

Usikker, men her er det jeg vet.

 

Du kan spille inn med:

FPS: 15, 20, 25 og 30

Lyd: På eller av

Oppløsning: Half size, Full size og Web recording (Denne suger balle)

Filtype: .avi

Fil størrelse: Half size 1920x1080 (960x540) uten lyd = 150MB per min

Lenke til kommentar

Her er en video jeg nylig lagde. Se den i 720p for å se kvaliteten. Det er ikke så bra som fraps, men funker fett for folk som meg som ikke klarer å kjøre fraps utn å lagge som faen.

 

Det er half size 1920x1080 uten lyd på 30 FPS, noen steder er det 20 FPS fordi jeg glemte å fikse det etter en reinstall.

 

Endret av psychotim
Lenke til kommentar

Spille inn uten lyd..? Hvorfor?

Fordi jeg sitter altid på Skype/TS mens jeg spiller, da blir det mye urelatert bråk.

 

Og, kvaliteten er (mye) bedre på fraps. Da jeg klarer å bruke det uten lagg, er nok det beste alternativ.

Jeg hadde det intrykket at du hadde lav FPS i Mafia mens du spilte inn. Men om du ikke har FPS problemer så er Fraps selfølgelig ett bedre alternativ, med mindre du har liten HDD plass.

Endret av psychotim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...