Nihilist1 Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hei! Jeg lurte på om jeg skulle ta med meg android telefonen min på ferie utenlands, og har lyst til å unngå at jeg får en sinnsyk regning for bruk av utenlandsk nett for surfing. Jeg ser at 3G ikonet lyser på android-telefonen - betyr det at telefonen er online? Betyr det at den laster ned noe automatisk? Den ser ut til å hente/oppdatere mail automatisk, så da går det vel noen kb i ny og ne. Er det noen mulighet til å skru av benyttelsen av nettet, uten at jeg eksplisitt ber om det, f.eks når jeg ønsker å sende en sms? Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hei! Jeg lurte på om jeg skulle ta med meg android telefonen min på ferie utenlands, og har lyst til å unngå at jeg får en sinnsyk regning for bruk av utenlandsk nett for surfing. Jeg ser at 3G ikonet lyser på android-telefonen - betyr det at telefonen er online? Betyr det at den laster ned noe automatisk? Den ser ut til å hente/oppdatere mail automatisk, så da går det vel noen kb i ny og ne. Er det noen mulighet til å skru av benyttelsen av nettet, uten at jeg eksplisitt ber om det, f.eks når jeg ønsker å sende en sms? APNdroid er an app som gjør at du kan stenge av 3G/EDGE/GPRS. Den kan slippe gjennom mms hvis ønskelig. Merk at selv om 3G-ikonet er på, betyr det kun at du er tilkoblet mobildata. Selve tilkoblingen koster ingenting, bare bruken av datatrafikk koster. 3G-ikonet lyser i annen farge, eller har fargelagte piler opp/ned som tennes når det lastes data. Det beste er nok å stenge 3G helt når du er i utlandet (APNdroid) og kun slå den på ved behov for å ha kontroll på kostnader. PS Kom til å huske at på min telefon, Samsung Galaxy S, så kan man holde inne power-knappen til en meny popper frem. Derfra kan man velge datanettverkmodus av og på. Mulig du har det på din tlf også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå