glutamine Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hei. Er helt fersk på dette med foto. Dama ønsker seg en makrolinse til sitt Nikon D3000 kamera til jul. Hun ville ha en linse som hun kan bruke overalt, men mest til å ta bilder av hunden vår ute i naturen (i bevegelse). Selv har jeg som sagt ikke peilig i det heletatt. Er det noen som har en bra linse å anbefale meg. Prisklasse fra 0-5000kr? Håper det er noen flinke folk her inne som kan komme med et god svar Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Det er litt vanskelig å komme med noe konkret når det er et såpass åpent spørsmål. Makro er jo det å ta ekstreme nærbilder av ting, insekter, blomster etc. Et makroobjektiv er ikke spesielt godt egnet til å ta bilder av ting i bevegelse pga. treg autofokus. Du sier i grunn at hun vil ta bilder av tre ting: 1. Makro 2. Hund i bevegelse 3. Noe hun kan bruke overalt Som et svar på de ulike delene vil jeg si: 1. Til makro - alle alternativer er stort sett gode her. Tamron 90mm f/2.8 er et av de. 2. Hund i bevegelse - selv har jeg et 85mm f/1.8 til denne type bilder og er svært fornøyd med det. Desverre får en ikke autofokus på D3000 med dette objektivet. En zoom i området 70-200mm fungerer også bra. 3. Noe hun kan bruke overalt - nå vet ikke jeg hva hun foretrekker av zoom eller fastoptikk, men en Tamron 17-50mm f/2.8 eller en 35mm f/1.8 er to gode alternativer alt etter hva en liker å ta bilde med. Endret 11. desember 2010 av Zahl 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå