Gå til innhold

Canon 50D vs Canon 60D

Canon 50D vs Canon 60D,  

13 stemmer

1. 1. Når det kommer til canons xxD serie, hvilket kamera ville du valgt mellom 50D og 60D?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal om veldig kort tid kjøpe meg et Canon digitalt speilrefleks, og har bestemt meg for å enten kjøpe 50D eller 60D, men nå lurer jeg på forskjellene? Jeg er amatør hobby fotograf, men jeg har veldig lyst til å utvikle meg innen foto, og har erfaring med canon xxxD serien, derfor har jeg lyst til å prøve noe litt mer avansert, når jeg nå skal kjøpe mitt eget. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal velge, men jeg vil ha best mulig foto-opplevelse og bruk av kameraet. Jeg er også usikker på om 50D har video funksjon? jeg vet du kan filme med 60D, noe som er praktisk, men etter hva jeg har lest om 50D, så leser jeg så mye forskjellig, så jeg ender opp med å bli usikker? Kan man eller kan man ikke filme med 50D?

Vær så snill og hjelp meg! Jeg vil at beslutningen jeg tar skal være den rette, da jeg har hatt lyst til å kjøpe et ordentlig kamera i to år...

På forhånd, takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si, jeg så over listen over forskjellene på de to kameraene nå, og 50D har ikke konfigurerbar auto-iso. Snakk om idiotisk mangel.

Andre fordeler med 60D:

- Mindre, lettere

- Høyere oppløsning

- Video

- Flippeskjerm med bedre oppløsning/format

- SD-kort kan være en fordel hvisomatte

- Litt bedre søker

- Oppdatert eksponeringsmåling

- Trådløs blitsstyring

meeen

- Egner seg dårligere som slagvåpen eller hjulkloss

- Mangler fokusjustering

- Høyere oppløsning har gått litt utover seriebildehastigheten (eller ren markedssegmentering)

Jeg ville valgt 60D på generelt grunnlag, men 50D har jo sine fordeler for enkelte brukere.

Lenke til kommentar

Jeg må si, jeg så over listen over forskjellene på de to kameraene nå, og 50D har ikke konfigurerbar auto-iso. Snakk om idiotisk mangel.

Andre fordeler med 60D:

- Mindre, lettere

- Høyere oppløsning

- Video

- Flippeskjerm med bedre oppløsning/format

- SD-kort kan være en fordel hvisomatte

- Litt bedre søker

- Oppdatert eksponeringsmåling

- Trådløs blitsstyring

meeen

- Egner seg dårligere som slagvåpen eller hjulkloss

- Mangler fokusjustering

- Høyere oppløsning har gått litt utover seriebildehastigheten (eller ren markedssegmentering)

Jeg ville valgt 60D på generelt grunnlag, men 50D har jo sine fordeler for enkelte brukere.

søren også, jeg som virkelig hadde tenkt å bruke det som slagvåpen! Hehe,

Tusen takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

60D er en nyere modell, og Canon har svelget et par kameler på veien.

50D var en god modell og har et par fordeler fremfor 60D. Men det er en ting 60D gjør bedre, og det er den generellle bildekvaliteten. 15Mp sensoren i 50D er grei nok, men når trykker på lit, så viser det seg at den nye 18MP sensoren er klart bedre.

60D er en nyere modell, og Canon har svelget et par kameler på veien.

50D var en god modell og har et par fordeler fremfor 60D. Men det er en ting 60D gjør bedre, og det er den generellle bildekvaliteten. 15Mp sensoren i 50D er grei nok, men når trykker på lit, så viser det seg at den nye 18MP sensoren er klart bedre.

Lenke til kommentar

Hei og velkommen til forumet.

Canon har hatt et klart skille på xxxD,xxD og xD modellene,man kan si at 60D er en modell som legger seg imellom disse to segmentene.Canon 50D er siste modellen som har et kraftig bygget hus,men 60D er litt mindre og spinklere bygget, ved introduksjonen av 7D som faktisk ligger imellom xD og xxD segmentet,ble det ikke lett og spå videre utvikling.

Jeg vet ikke hvilken erfaring du har innen fotografering og om du har noen objektiver liggende,eller om du trenger og kjøpe det også.

Åkkesom,har du råd så kjøp 60D :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

60D er etterkommeren etter 50D.

Men,.......

50D sto høyere i hierkiet enn det 60D gjør. Canon har nedgradert xxD serien en tanke fra 50D til 60D. Ser man på det slik stod 50D nærmere 7D.

Slik jeg nevnte først er 60D nyere enn 50D, og har en nyere bildesensor. Du skal likevel slite med å se forskjell på bildekvaliteten. Etter min mening ville jeg valgt 50D fremfor 60D (fordi jeg ikke liker enkelte tingene ved 60D)

50D har ikke video nei. Til video er 60D ypperlig(til å være speilrefleks da)

Du skal vel slite for å få tak i 50D nytt. Kameraet er utgått av produksjon.

60D er absolutt ikke noe dårlig kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...