Gå til innhold

Canon 50D vs Canon 60D

Canon 50D vs Canon 60D,  

13 stemmer

1. 1. Når det kommer til canons xxD serie, hvilket kamera ville du valgt mellom 50D og 60D?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal om veldig kort tid kjøpe meg et Canon digitalt speilrefleks, og har bestemt meg for å enten kjøpe 50D eller 60D, men nå lurer jeg på forskjellene? Jeg er amatør hobby fotograf, men jeg har veldig lyst til å utvikle meg innen foto, og har erfaring med canon xxxD serien, derfor har jeg lyst til å prøve noe litt mer avansert, når jeg nå skal kjøpe mitt eget. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal velge, men jeg vil ha best mulig foto-opplevelse og bruk av kameraet. Jeg er også usikker på om 50D har video funksjon? jeg vet du kan filme med 60D, noe som er praktisk, men etter hva jeg har lest om 50D, så leser jeg så mye forskjellig, så jeg ender opp med å bli usikker? Kan man eller kan man ikke filme med 50D?

Vær så snill og hjelp meg! Jeg vil at beslutningen jeg tar skal være den rette, da jeg har hatt lyst til å kjøpe et ordentlig kamera i to år...

På forhånd, takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si, jeg så over listen over forskjellene på de to kameraene nå, og 50D har ikke konfigurerbar auto-iso. Snakk om idiotisk mangel.

Andre fordeler med 60D:

- Mindre, lettere

- Høyere oppløsning

- Video

- Flippeskjerm med bedre oppløsning/format

- SD-kort kan være en fordel hvisomatte

- Litt bedre søker

- Oppdatert eksponeringsmåling

- Trådløs blitsstyring

meeen

- Egner seg dårligere som slagvåpen eller hjulkloss

- Mangler fokusjustering

- Høyere oppløsning har gått litt utover seriebildehastigheten (eller ren markedssegmentering)

Jeg ville valgt 60D på generelt grunnlag, men 50D har jo sine fordeler for enkelte brukere.

Lenke til kommentar

Jeg må si, jeg så over listen over forskjellene på de to kameraene nå, og 50D har ikke konfigurerbar auto-iso. Snakk om idiotisk mangel.

Andre fordeler med 60D:

- Mindre, lettere

- Høyere oppløsning