Populært innlegg notalive Skrevet 10. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 10. desember 2010 Kvalifiserer dette til gullkorn, eller? En stakkar sliter med at skolepc-en blir varm, og ønsker hjelp: Hei! Jeg har en skolepc som blir syyykt varm pga ingen brannmur osv. Finnes d et program for å måle temperaturen, som er portabel. Grunnen til at appsen skal være portabel er fordi jeg ikke har admin tilgang, så jeg trenger et program uten installasjon. Tusen takk på forhånd! 17 Lenke til kommentar
War Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Jeg trakk iallefall på smilebåndet. Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 HAHA, genialt! ..var han seriøs eller? Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Her er en annen fra samme fyr: Hei, jeg har en skolpc som finner opp flere tusen virus hele tiden. Den ligger og bråker følt og blir veldig varm fordi Symantec Endpoint Protection jobber hele tiden. Den har en brannmur jeg kan bruke, men det som er problemet er at den kræsjer med nettverket hjemme hos meg. Det kommer en boble nede som sier at IPen blokkeres. Men på skolen funger alt slik det skal. Derfor lurte jeg på om det finnes et portabel brannmur jeg kan kjøre fra minnepennen, slik at jeg kan deaktivere Symantec og kjøre d portable. Psst: jeg har ikke admin tilgang så kan ikke innstallere noe eller endre noen inntillinger. Tusen takk for alle svar! En fyr prøver å hjelpe, men strever med vokabularet: 1. Ta med PCen til admin på skolen og få de til å retanke PCen (ta backup av alt du vil spare på først). Da blir PCen slettet og satt opp på nytt slik at alle virusene forsvinner. 2. Deretter bruker du PCen på en fornuftig måte slik at du unngår å få virus på den. Det morsomme er at hovedfyren har et brukernavn i duren: "Jeg kan hjelpe deg med dine pc- og macproblemer" 3 Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) HAHA må være mac noobs dette her od det er faen meg ikke kødd en gang Endret 13. desember 2010 av Gabbe 2 Lenke til kommentar
solsvik2 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Staaakars. Godtroende da. Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 retanke maskinen er velbrukt og ikke et ukjent ord å bruke, siden det var uthevet så regner jeg med at det var en av ordene som var ukjent, men jeg har jobbet hos EDB en stund og retanking er ordet vi bruker for re-installasjon av maskiner. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Tanking er heller ikke et ukjent fenomen. IT-avdelingen på skolen bruker dette ordet når en skal "hoppe tilbake" til slik en fikk skole-pc'n. Altså en re-installasjon til opprinnelig stand. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Å "tanke" en maskin er et godt brukt ord. Betyr som sagt å utføre en full reinstallasjon av OS og øvrig programvare. Altså reinstallere. Hva er det egentlig TS har problemer med? Et monitoringsprogram hjelper ikke for høye temperaturer. Brannmur er ingen temperatursenkende ting som holder PC-en kald. Det er programvare for å holde uønsket trafikk fra PC-en, f.eks. hindre at du blir hacket. Endret 25. februar 2011 av StianAarskaug (S10QaN) Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Retanking eller tanking er ikke det samme som reinstallasjon. Det betyr ganske enkelt at man dytter inn et image av en installasjon. Man bruker altså egen software til dette, f.eks Ghost, SCCM, Acronis eller liknende. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Retanking eller tanking er ikke det samme som reinstallasjon. Det betyr ganske enkelt at man dytter inn et image av en installasjon. Man bruker altså egen software til dette, f.eks Ghost, SCCM, Acronis eller liknende. Kan ikke uttrykket brukes til nyinstallasjon av OS også? Endret 7. mars 2011 av StianAarskaug (S10QaN) Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Vanligvis ikke. Det brukes, så vidt jeg vet, kun når man bruker image for installasjonen. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Nei, tanking har med at man "tanker" pcen med et ferdig oppsett. Reinstallasjon betyr som oftest bare det grunnleggende. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Det var det jeg tankte. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå