Gå til innhold

Byttet harddisk, men det funker ikke.

Anbefalte innlegg

Jeg har nå byttet harddisk på min bærbare pc. Byttet en helt ny harddisk fra en acer pc til en 3-4 år gammel acer.

Skrudde ut skruene og byttet. Det er vel ikke noe mer i det??

Men når jeg likevel tar på pcen så står det at windows ikke kan starte opp. "En maskin-eller programvareendring som nylig er utført kan være årsaken"

Alternativene:

Start oppstartsreparasjonsverktøyet (anbefales)

Start windows på vanlig måte

Når jeg trykker første kommer bare samme beskjeden opp, uansett hvor mange ganger jeg trykker. Når jeg trykker på "Start windows på vanlig måte", kommer det blåskjerm og den slår seg på på nytt.

Noen som vet hva som kan gjøres evt. ikke er gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du har satt inn en gammel harddisk? Antar det er ett gammelt operativ system på denne ment for en annen maskin.

Det er ikke alltid disse liker å bli byttet om hverandre, så det er mulig du må reinstallere Windows så skal det funke om ikke disken er skadet og / eller holder på å ta kveld.

Lenke til kommentar

Nå er det harddisken som er ny da, og pcen som er gammel. Skjønte først at det kanskje kunne være et problem, men spurte en fyr og han sa at det skulle gå greit. Så jeg vet ikke..

Hvordan reinstallerer man windows? Vil ikke det gjøre at alle filene forsvinner? eller jeg er litt dum nå?

Poenget med det hele er bare at jeg trenger noen filer fra den harddisken..

Lenke til kommentar

Jeg har litt vanskeligheter med å forstå deg her. Du har kjøpt en ny harddisk som du har installert i din bærbare PC. Du sier at du trenger noen filer fra den harddisken? Det går ikke, den er jo ny og det burde ikke være noen filer på den?

Regner med det er noe jeg har misforstått her.

Dersom du vil installere Windows på nytt, tar du en Windows-CD inn i cd-rommet, booter fra den (Pass på at BIOS er stilt inn riktig. Informasjon om dette finner du garantert ved å Google), for deretter å følge videre instruksjoner.

Lenke til kommentar

Du misforstår meg.

Jeg kjøpte en ny PC som ikke fungerte skikkelig (internetten, long story). Jeg hadde allerede alle filene mine innpå. Da jeg leverte den inn ba jeg dem gi meg harddisken. (Jeg kjøpte deretter en mac i stedenfor). Men har fremdeles min GAMLE acer bærbare.

Nå mangler jeg en god del filer som var ny, på den harddisken som var fra den nye pcen!

Endret av Nyskjerrigperen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...