pcandmachelper Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Hei, jeg har en skolpc som finner opp flere tusen virus hele tiden. Den ligger og bråker følt og blir veldig varm fordi Symantec Endpoint Protection jobber hele tiden. Den har en brannmur jeg kan bruke, men det som er problemet er at den kræsjer med nettverket hjemme hos meg. Det kommer en boble nede som sier at IPen blokkeres. Men på skolen funger alt slik det skal. Derfor lurte jeg på om det finnes et portabel brannmur jeg kan kjøre fra minnepennen, slik at jeg kan deaktivere Symantec og kjøre d portable. Psst: jeg har ikke admin tilgang så kan ikke innstallere noe eller endre noen inntillinger. Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 1. Ta med PCen til admin på skolen og få de til å retanke PCen (ta backup av alt du vil spare på først). Da blir PCen slettet og satt opp på nytt slik at alle virusene forsvinner. 2. Deretter bruker du PCen på en fornuftig måte slik at du unngår å få virus på den. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Artig at DU ikke har admin tilgang, men at viruset tydeligvis har klart å skaffe all nødvendig tilgang :!: Portabel brannmur på windows er bare å glemme da den må installere en driver for å kunne virke. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Ironisk nick på forumet da. Symantec Endpoint Protection har vist tidligere at den kan blokkere nettet hjemme fordi noe i lokalnettverket prøver å infisere PCen. Skaffe en portable firewall er bare tull uansett. Uten adminrettigheter vil du ikke få disablet Symantec. Få PCen tanket på nytt igjen, og bruk nettvett(.no). Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Men OP, hvordan gikk det med pcen? Hvordan klarte du forresten å få " flere tusen virus" ? Endret 15. desember 2010 av handerrre Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Tror nok at du kan selge denne PC-en for en del. Det er den første jeg har hørt om som finner opp virus! Prøv ebay. Endret 16. desember 2010 av DarkLightA Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Tror nok at du kan selge denne PC-en for en del. Det er den første jeg har hørt om som finner opp virus! Prøv ebay. Tror dette er ironi (jeg lo iallefall godt ), men for å være sikker: Selge en skole-PC (da tenker jeg at denne er skaffet via skolen også) er definitivt ikke det lureste før de tre årene er avsluttet. 1 Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Det var nok en liten vits ja Lenke til kommentar
pcandmachelper Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2010 Det som var problemet var at IPen min ble blokka pga symantec brannmuren, defor deaktiverte jeg brannmuren og hadde ingen brannmur aktivert. Det førte til at maskinen med engang ble veldig treg, varm og det poppa opp at symantec har funnet mange virus.. Hva med et godt portabelt antivirus jeg kan søke med planlagt? Har dere noen gode råd? Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Nei, du vil jo tydeligvis ikke høre på gode råd, men velger å grave deg lenger ned istedet. Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Sikker på at det ikke er en falsk kopi av Symantec? Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Kan du ikke ta print screen og lagre det i paint, deretter laste det opp her så vi får se ? Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Ironisk nick på forumet da. Symantec Endpoint Protection har vist tidligere at den kan blokkere nettet hjemme fordi noe i lokalnettverket prøver å infisere PCen. Skaffe en portable firewall er bare tull uansett. Uten adminrettigheter vil du ikke få disablet Symantec. Få PCen tanket på nytt igjen, og bruk nettvett(.no). Det som var problemet var at IPen min ble blokka pga symantec brannmuren, defor deaktiverte jeg brannmuren og hadde ingen brannmur aktivert. Det førte til at maskinen med engang ble veldig treg, varm og det poppa opp at symantec har funnet mange virus.. Hva med et godt portabelt antivirus jeg kan søke med planlagt? Har dere noen gode råd? Velger å sitere meg, for dette kan være en forklaring til at Symantec ikke lar deg slippe til på nettet hjemme... En annen ting, med en gang du deaktiverte Symantec Endpoint fikk malwaren du hadde på PCen/nettverket lov til å gjøre hva de ville. Bruk veiledningen, og post loggene her. Lenke til kommentar
wil Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Trådstarter: Har du hørt om Google noen gang? Det er en fin søkemotor der du finner det meste av ting du måtte lure på. Uannsett så finnes det løsninger på problemet ditt, men det skal ikke jeg gi deg iallefall. For det første fordi at du bør finne det ut selv pga ditt forum-nick For hvis du ikke klarer å løse dette enkle problemet så lever du ikke opp til forum-nicket ditt. Så jeg foreslår at du leverer PC`en til Admin på skolen din også, så KANSKJE du får tilbake PC`en din også. Selv om jeg kanskje ikke synes du fortjener det, da du tydligvis ikke kan å følge regler som skolen setter. Det med at man får virus selv om man ikke er Admin er ikke så fantastisk vanskelig. Internet Explorer er dum som et brød og slipper igjennom stortsett det som kan slippe igjennom hvis da ikke Admin har satt sperre på sider da selvfølgelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå